{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.326 visninger | Oprettet:

Helt ny til sejlbåde {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har nu efterhånden set meget med natur/vand og sejllads i fjernsynet, og jeg syntes det ville være så spændende at prøve at sejle.

Hvilke både er gode at begynde i, og det skal selvfølgelig også hænge sammen med en billig pris. Jeg har set en del fra 5-15000 kr, men da jeg som sagt er helt ny, ja så ved jeg absolut intet om det.
Jeg er selv automekaniker, så jeg har selvfølgelig mod på at skrue og arbejde selv også. Dog skal det ikke være både der skal renoveres fuldstændig.

Jeg interessere mig ikke for kapsejllads eller noget, det er simpelthen en båd der skal være til at begynde i og starte med at sejle små ture omkring fyn osv. Jeg har sejlet og skruet lidt i speedbåde før, men nu er interessen kommet for en sejlbåd, men her er jeg endnu mere på bar bund.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Helt ny til sejlbåde
  • #1   6. jan 2016 Hvis du ikke har sejlet sejlbåd før vil jeg anbefale dig at kontakte en sejlklub eller lignende. Her kan man oftest få lov til at tage med ud og prøve om det er noget man har lyst til.

  • #2   6. jan 2016 Ja det vil jeg selvfølgelig også, men ville lige vide om det var muligt at finde en nybegynder båd til billige penge. For hvis man skal op omkring 100.000kr, så vil jeg ikke begynde at interessere mig for det, da jeg simpelthen alligevel ikke har råd.

  • #3   6. jan 2016 Du kan få rigtig meget båd for få penge i disse tider ( købers marked ) du vil nå langt for 50000.

  • #4   6. jan 2016 Ja, jeg har ogs kigget på dem til under 20.000.
    Der er blandt andet nogle der hedder leisure 17 fra 5000kr og op, men jeg aner jo som sagt intet om, om de kan bruges til småt begynder sejllads.


  • #5   6. jan 2016 Jeg vil vurdere at du skal op i noget der ligner 25-30.000 for at få en fornuftig "begynder" sejlbåd.
    Et eksempel kunne være en Maxi 77 - det er også noget man burde kunne komme af med igen når (hvis) man vil have en større.
    Dette kunne være et bud: http://www.guloggratis.dk/sport/baade/sejlbaad/anden-model/annonce/30380038-maxi-77-saelges-december-tilbud#image-146316360

    Men gå efter et anerkendt/udbredt mærker - så kan det sælges igen smiley


  • #6   6. jan 2016 Hvilke gængse og udbredte mærker er der at gå efter. Jeg ved jo hvilke mærker jeg vil gå efter når jeg handler bil, men sku ikke når det er båd smiley

    Er der noget med den rigtige størrelse når vi snaker begynder?


  • #7   7. jan 2016 De små sejlbåde fra Svenske Triss er alle gode begynderbåde, de er i modsætning til næsten alle andre kølbåde synkefri. Du kan kikke efter modellerne Store Triss mk1 og mk2, Triss 570, Triss Norlin, Triss Magnum og Triss 600.

  • #8   7. jan 2016 Min Luksus Yacht er også til salg smiley

    Vedr. serier med sejlbåde, så er denne meget spændende

    www.youtube.com/watch?v=RmWcJivLNP4


  • #9   7. jan 2016 Den video er da optaget i det sydfynske øhav smiley

  • #10   8. jan 2016 som wessel skriver så kom ud at sejle via en sejlklub først! det er ikke alt man drømmer der er som man tror i virkeligheden... når det er sagt er jeg 100% sikker på du skal se på en drabant 22 og en Maxi 68 eller maxi 77.


  • #11   8. jan 2016 Når nu du er fra Fyn ville det være oplagt at gå efter en Svendborg Senior, den er billig, og har gode sejlegenskaber, den er ca. I samme størrelse som den Lesiure du har fundet.

  • #13   10. jan 2016 husk at tage en fagmand med ud at se på båd. Maxi 77 er sandwich opbygget. dvs. overbygning er glasfiber og træ...hvis der er kommet vand ind i sandwichen kan båden være totalt rådden...Men se fin ud udvendig...

  • #14   10. jan 2016 Husk at tjekke sejl, røstjern, kølbolte, rorbeslag, vinduer, evt. skroggennemføringer, riggen både den løbende og den stående, specielt vantskrugerne glemmer man hvor dyre er. Osmosse angrab skal du selvfølglig også være på vagt overfor. Har båden org. indenbords motor skal den tjekkes gundigt. Ville selv gå efter en udenbords hvis det bare er til at skubbe båden til og fra pladsen. En ca. 40 år gammel motor kan næsten kun blive et dyrt bekendskab. Er der tale om en indenbords benzinmotor så er der også brandfaren at tage højde for.

    Til 20.000 for du nok svært ved at finde en båd der ikke trænger til lidt udskiftning/renovering inden for kort tid.

    Mht. Maxi 77 skal du være meget opmærksom på fæstningen af røsterne på de ældre modeller, de var simpelthen forkert fæstet, hvilket kan medføre revner i glasfiberen omkring røstjernet til overvanten. Fejlen er dog rettet på mange 77ere i dag. Både med højre produktionsnummer end ca. 2500 (1978 og frem) har ikke problemet, de fik forstærket fæstningen fra værftet.

    Utæt vinduer pga. trækket fra riggen er normalt.

    Maxi 77 er et samlebåndsprodukt, hvilket bl.a. betyder at skroget er sprøjtestøbt, og dermed ikke så stift som et håndoplagt. Mange kalder dem også for en ”IKEA båd”

    Skrogets form levner ikke meget plads til en motor under dørken, så 77ere med indebords motor har altid S-drev. De fleste er monteret med en Penta MD 5 diesel eller en MB 10 benzin, men har også set maxier med Vire 7 hk. 2-takt. Ville under alle omstændigheder foretrække en med udenbordsmotor, med dit budget, men ok er du mekanikker kan det jo ændre den disponering.

    Det en fin båd med masser af plads og fornuftige sejlegenskaber.


  • #15   10. jan 2016 Utroligt man kan få en sejlbåd til den pris smiley

    Bandholm 24 til 3500 kr.

    www.guloggratis.dk/annonce/billeder/erhverv/30444520-sejlbaad-bandholm-24


  • #16   11. jan 2016 ja det er helt tosset!!

  • #17   11. jan 2016 Måske ikke så utrolugt alligevel.
    Læs lige annoncen: "Brand og sodskadet i kabine (opstået i elinstallation).beklædning på loft brændt."


  • #18   11. jan 2016 En højtryksrenser og lidt maling og båden er "fin" igen smiley
    Jeg tænker mere om der er sejl med til den pris.

    Men man kan vel godt få bixet en slags båd sammen til under 8000 kr. der.


Kommentér på:
Helt ny til sejlbåde

Annonce