{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.326 visninger | Oprettet:

Helt ny til sejlbåde {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har nu efterhånden set meget med natur/vand og sejllads i fjernsynet, og jeg syntes det ville være så spændende at prøve at sejle.

Hvilke både er gode at begynde i, og det skal selvfølgelig også hænge sammen med en billig pris. Jeg har set en del fra 5-15000 kr, men da jeg som sagt er helt ny, ja så ved jeg absolut intet om det.
Jeg er selv automekaniker, så jeg har selvfølgelig mod på at skrue og arbejde selv også. Dog skal det ikke være både der skal renoveres fuldstændig.

Jeg interessere mig ikke for kapsejllads eller noget, det er simpelthen en båd der skal være til at begynde i og starte med at sejle små ture omkring fyn osv. Jeg har sejlet og skruet lidt i speedbåde før, men nu er interessen kommet for en sejlbåd, men her er jeg endnu mere på bar bund.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Helt ny til sejlbåde
  • #1   6. jan 2016 Hvis du ikke har sejlet sejlbåd før vil jeg anbefale dig at kontakte en sejlklub eller lignende. Her kan man oftest få lov til at tage med ud og prøve om det er noget man har lyst til.

  • #2   6. jan 2016 Ja det vil jeg selvfølgelig også, men ville lige vide om det var muligt at finde en nybegynder båd til billige penge. For hvis man skal op omkring 100.000kr, så vil jeg ikke begynde at interessere mig for det, da jeg simpelthen alligevel ikke har råd.

  • #3   6. jan 2016 Du kan få rigtig meget båd for få penge i disse tider ( købers marked ) du vil nå langt for 50000.

  • #4   6. jan 2016 Ja, jeg har ogs kigget på dem til under 20.000.
    Der er blandt andet nogle der hedder leisure 17 fra 5000kr og op, men jeg aner jo som sagt intet om, om de kan bruges til småt begynder sejllads.