{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.989 visninger | Oprettet:

Helt ny påhængsmotor køb / tilbud {{forumTopicSubject}}

Halløj alle her på baadgalleri.

I en af mine lidt tidligere indlæg, søgte jeg en ny motor til min kammerat, vi har prøvet at søge efter overgemte modeller men uden held.
han vil helst have en 115hk og jeg har selv samtidigt overvejet at investerer i en helt ny motor. (115hk)

vi derfor gået lidt på jagt efter nye motorer, Honda / Suzuki. indtil videre har vi søgt tilbud ved Honda og de kører lige i tiden kampagne, på deres 100hk model med 5års garanti, som vi er blevet tilbudt til 68.000,-

Men nu er det store spørgsmål hvor meget forskel der er fra 100hk til 115hk Hondas 115hk model er uinteressant den er for tung, og alt for dyr og vidstnok samme blok som på en 150hk som kan købes for 5000,- mere.
falder valget på en 100hk er jeg mest bekymret for slagvolumen som kun er på 1500cc dog er det med Hondas populære v-tec system som giver mest muligt moment over hele kurven.

vi er begge tilhængere af Suzuki og vi starter med at indhente tilbud næste uge, men allerede nu tror jeg næppe vi får samme pris på en 90-115hk suzuki som Honda kan levere en 100hk motor til lige nu. det er en skarp pris.

Suzuki 100hk er ligeledes 1500cc hvorimod 115hk er 2050cc

Hondas 100hk vejer 166kg .

Suzuki 100hk vejer 156kg

Suzuki 115hk vejer 179kg

spørgsmålet er hvis jeg får tilbudt en Suzuki 115hk motor til omkring 75.000,- vil det så være et bedre køb end Hondas 100hk til 68.000,- ?
jeg er mest til Suzuki og det er helst den motor jeg ser bag på hækken, og min kammerat har samme holdning, af og til skal der prøves noget nyt, og prisen på en Honda 100hk er virkelig skarp.

tror i effekt forskellen vil være stor mellem de to modeller ?

Hvad havde i valgt smiley ?




Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Helt ny påhængsmotor køb / tilbud
  • #1   19. maj 2018 Hvis du køber en Honda får du en rolig og støjsvag motor i forhold til Suzuki.
    Det er også billigt for den nye 100hk model.


  • #2   19. maj 2018 Der er ikke meget forskel i lyden begge motorer er kendt på marked for at være støjsvage, med min 115hk Suzuki jeg har nu kan vi fint snakke sammen selv med 6000rmp og i tomgang høre man tydligere kølestrålen der rammer vandet end motoren. og det er trods alt en 2001 model smiley

  • #3   19. maj 2018 Skal skal du prøve hondaen så kan i viske sammen smiley
    Det er kvalitet og noget der dur til billige penge.


  • #4   19. maj 2018 er ikke et sekund i tvivl om at hondaen er en god motor smiley
    men tænker lidt mere på råstyrke og kraften i motoren og der har jeg altid været glad ved suzuki og er måske bange for at hondaen skuffer i mine øjne er hondaen mere en bedstfar motor hehe smiley


  • #6   19. maj 2018 Ville tage et kig på en Yamaha, ofte kendt som Mercedes'en indenfor påhængsmotorer - og nej, det er ikke den billigste.

    Læg mærke til hvis du kommer til Asien, Sydeuropa eller Grønland, så er det næsten kun (tænker 70-80%) Yamaha!


  • #7   19. maj 2018 Thomas g har haft to Yamaha motorer før, en 100hk med indsprøjtning og en 50hk med karburator.
    Det eneste der tiltaler mig ved Yamaha er deres ydelse ved fuld gas, de præstere gang på gang, at håndtere en skrue med større stigning, hvor mange andre motorer falder i omdrejninger med ekstra besætning, så drøner Yamaha motorerne der ud af.
    Yamaha er kendt på de lidt tidligere modeller for, at have et noget højere støjniveau og brændstofsforbrug. jeg ved ikke om det stadigvæk, gør sig gældende på de sidste nye modeller, men sammenligner man med Suzuki og Honda, så er Yamaha bagud i udviklingen.
    Yamaha benytter stadigvæk tandrem, Suzuki og Honda har begge variable timming, af knaster. Som giver et større arbejdsområde på lavere kubik, hvilket samtidigt reducere benzin forbruget, og holder vægten nede.
    Suzuki kommer med et nyt gearkasse system, som virkeligt sætter nye standarter og som nyt har de fået alarm, ved vand i brændstoffet, hvilket bare er en af det ekstraordinære ting der er tilføjet det nye motorprogram, samtidigt har de tilføjet deres modeller i farven hvid, som bare sætter prikken over i,et.
    Jeg vil aldrig betale ekstra for en Yamaha, der får man simpelthen for lidt for pengene smiley


  • #8   27. jul 2021 Honda hold da op hvor min 90. hk. Vtec køre godt, jeg vil anbefale dig Honda.

Kommentér på:
Helt ny påhængsmotor køb / tilbud

Annonce