{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.192 visninger | Oprettet:

Boat4life
Boat4life
Tilmeldt:
19. jul 2009
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 15

En helt ny båd - Næsten {{forumTopicSubject}}

Det hele startede med at jeg købte en Jolle, som viste sig at være fuldstændig færdig - og kan kun bruges til sandkasse til glæde for de mindste (hvilket den nu tjener sin værnepligt som)..

Så kom der et tilbud på en fin Cresent 14 fods Jolle, som dog trængte til en kærlig hånd.

Først blev der skrabet et halv tons musling skaller af, for derefter at slibe den ned, og give den flere gange coating. Fint fint resultat, men da jeg vendte båden om, kunne jeg hurtig se at den så alt for pæn ud på ydersiden i forhold til indersiden, så i gang med højtryks renseren. Nu så den da nogenlunde ud og jeg kunne være bekendt at tage den med ud i vandet.

Desværre havde den tidligere ejer, skåret en fin firkant ud af stævnen indenbords, for at give plads til et anker, så det hul måtte lukkes igen med en gang glasfiber, og så skulle reparationen selvfølgelig have en gang hvid coating, og der kunne jeg straks se at nu var stævnen indenbords alt alt for pæn i forhold til resten af den indenbords jolle, så det endte med at jeg malede hele båden indvending, samt skiftede alt træværk ud og samtlige øjer, hængsler osv osv.

Så nu ligner den en fin ny båd, dog med en ældre Mercury motor, men kommer tid kommer råd. Motoren er dog blevet klargjort på værksted, så mon ikke den holder sæsonen ud :o)

Men det er sjovt som tingene hurtigt kan udvikle sig.

Men må dog også indrømme at jeg er godt tilfreds med slut resultatet og ikke er ked af at jeg har brugt et par uger, samt et unævneværdigt beløb på at sætte båden i stand.

Nu er der kommet sjæl i mit lille skib, så nu vil jeg nyde resten af sæsonen lige så tit vejr guderne tillader mig at sejle ud.

God weekend til alle

Mvh

Peter


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  En helt ny båd - Næsten
Kommentér på:
En helt ny båd - Næsten

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce