{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.436 visninger | Oprettet:

At bo på båd som studerende {{forumTopicSubject}}

Hej med jer alle!

Jeg har leget lidt med tanken om, hvad muligheder der var for at bo på båd istedet for fx. kollegieværelse (som studerende), og om dette overhovedet var muligt.

Med et meget sparsomt budget er der mange tvivlspørgsmål for mig, så en ting jeg gerne vil høre jer om er, hvad jeres bud er på hvad man minimum skal regne med at skyde i sådan et projekt, og om det er noget man vil kunne betale i forhold til at ligge på pladsen og bo der hele året rundt.

På forhånd tak!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  At bo på båd som studerende
  • #1   23. mar 2014 Glem det hvis du ikke har MANGE penge

  • Mikkel M
    Mikkel M Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #2   25. mar 2014 Du skal klart følge drømmen og undersøge lidt rundt omkring.. Men som studerende på su...så skal du nok ha ekstra varme strømper på til vinter;)

  • #3   25. mar 2014 Hej Jeppe

    Vi boede på vores båd 1 år da vi flyttede efter nyt job.

    Det med mange tror det er rigtig billigt er til dels rigtigt men kan også være dyrt.

    Vores båd er vores egen så hvis man ikke betaler den kontant har du det månedlige afdrag på båden. En havneplads til en båd i 30fodsklassen er ca. 10.000kr årligt. Dertil kommer forsikringer, strøm, vand osv.

    hvis du skal ud og låne penge til dette proejtk, så alt efter hvilken båd og prisklasse så kommer du hurtigt af med det samme som en lejlighed.

    Regne eksempel:
    båd: 500.000kr
    Plads: 10.000kr
    Foriskringer 10.000kr
    Diesel 5000
    Strøm 2000

    2.250kr pr. mdr kun til drift

    Banklån på båden: ca. 4500 dvs i alt:

    6.750kr pr. mdr for at bo på havnen.

    smiley

    Det er et regneeksempel, men det viger ikke helt ved siden af smiley



    Så kommer det næste, er det fedt?

    HELT VILDT ! - for os var det en konge oplevelse ! det gjorde så stort indtryk at vi blev nød til at bo meget tæt på havet.

    Men husk, båden skal have en vis størrelse, 30fod er absolut minimum i mit hoved smiley


Kommentér på:
At bo på båd som studerende

Annonce