3.120 visninger
|
Oprettet:
Glasfiber reparation i bunden {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg vil gerne have gjort min lille båd klar til sæsonen. Havde den i vandet igår, og det gik fint, men har bemærket at den desværre tager vand ind mellem skrogene. Den drypper fra den nederste kant, som hviler på rullerne på traileren. Nu har jeg dog fået den tømt for vand.
Havde forestillet mig at købe nogle 5 meter lange glasfiber måtter, der er 10 cm brede, og begynde fra en ende af.. Er det en ok løsning, eller er der en bedre / nemmere måde at gøre det på ?
Hvis der er nogle fra Aalborg omegn, der har erfaring og vil tjene en skilling, så sig endelig til
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
Ellers skal du have fundet hullet, og renset det, herunder fjerne glasfiber der er blevet blødt og trævlet, når forarbejdet er gjort, med slibening osv. så lægger man fiber i / på, som man gennemvæder med enten epoxy, eller polyester, og når det er tørret, så sliber man det i niveau og jævnt, og lægger så gelcoat på. sliber det igen efter tørring, og slutter af med topcoat...
Jeg er sikker på, at du kan finde masser af videoer online, enten på youtube eller andre steder, der viser hvordan man gør...
http://www.youtube.com/watch?v=PzOMlMzrLoE
Søg på: Fiberglass work on boat, og der vil vælte frem med videoer..
aug 2010
Følger: 1 Både: 1 Emner: 8 Svar: 11
maj 2012
Det lyder som en god times arbejde, hvis du ved hvor hullet er...
aug 2010
Følger: 1 Både: 1 Emner: 8 Svar: 11
maj 2012
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Svar: 4
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
Men ved normal brug på en jolle kan det ofte laves anderledes.
Glasfiber reparation i bunden