{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.120 visninger | Oprettet:

Glasfiber reparation i bunden {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg vil gerne have gjort min lille båd klar til sæsonen. Havde den i vandet igår, og det gik fint, men har bemærket at den desværre tager vand ind mellem skrogene. Den drypper fra den nederste kant, som hviler på rullerne på traileren. Nu har jeg dog fået den tømt for vand.

Havde forestillet mig at købe nogle 5 meter lange glasfiber måtter, der er 10 cm brede, og begynde fra en ende af.. Er det en ok løsning, eller er der en bedre / nemmere måde at gøre det på ?

Hvis der er nogle fra Aalborg omegn, der har erfaring og vil tjene en skilling, så sig endelig til smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glasfiber reparation i bunden
  • #1   18. maj 2014 Du skal have den tjekket for vand i skummet, en båd med dobbelt bund med skum i, kan tage flere hundrede kilo på i vægt, og er det tilfældet, skal du have den åbnet, og fjernet det gennemblødte skum...

Ellers skal du have fundet hullet, og renset det, herunder fjerne glasfiber der er blevet blødt og trævlet, når forarbejdet er gjort, med slibening osv. så lægger man fiber i / på, som man gennemvæder med enten epoxy, eller polyester, og når det er tørret, så sliber man det i niveau og jævnt, og lægger så gelcoat på. sliber det igen efter tørring, og slutter af med topcoat...

Jeg er sikker på, at du kan finde masser af videoer online, enten på youtube eller andre steder, der viser hvordan man gør...

http://www.youtube.com/watch?v=PzOMlMzrLoE

Søg på: Fiberglass work on boat, og der vil vælte frem med videoer..

• #2   18. maj 2014 Tak for Info - har haft åbnet, og der er ingen skum eller lignende i den.

• #3   18. maj 2014 Så er det bare så meget lettere.

Det lyder som en god times arbejde, hvis du ved hvor hullet er...

• #4   18. maj 2014 Der er et sted ca midt på båden under den, hvor glasfiber er blottet... Lader det tørre et par dage indendørs, og en gang ny glasfiber, og getcoat, så er vi forhåbentlig over det problem smiley

• #5   18. maj 2014 Husk blot at slibe stedet helt rent, så den nye fiber kan hæfte, det er extremt vigtigt, hvis det skal holde....

• #6   18. maj 2014 Du må lige sig til hvis du vil ha lidt hjælp til det arbejder som Bådebygger til daglig

• #7   31. maj 2014 Ofte er skader i fiber større end først antaget, så det griber om sig når man går igang. Det er fordi styrken i fiberen der er brudt skal laves så stressen i bunden ikke ledes hen til et svagere sted.
    Men ved normal brug på en jolle kan det ofte laves anderledes.

Kommentér på:
Glasfiber reparation i bunden

Annonce