{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.465 visninger | Oprettet:

Tips og råd til ombygning af Crescent 525 {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har købt en ældre Crescent 525 med en 35 HK Evinrude 2 takts motor fra omkring 1980. Motor er nu fået i stykker og jeg har været ude hos en forhandler og kigge på ny motor, men her opstår problemerne. Båden er bygget med en motor kasse hvor man lukker motor inde når man sejler og der er ikke meget plads. Selve boxen hvor motor går i vandet er 30 cm bred og der er ikke meget plads til nyere 4 takts motor. Vi skulle helt ned i en 10 – 15 HK for at motor kunne være der og dreje ordenligt. Jeg har derfor over vejet at bygge båden om så den passer med en helt udenbords motor så der kan side en ordentlig motor ude på båden. Er der nogle der har nogle erfaringer med sådan en ombygning, ved det er en større opgave men tro ikke der er nogle vej uden om hvis der skal en 30 – 50 HK motor på den. Min tanke er at lukke hullet i bunden og bag ud til og så åbne op i toppen og lave det pænt i glasfiber så der kan side en motor med plads nok. Håber på nogle gode råd og tips til sådan en større opgave.

På forhånd tak


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Tips og råd til ombygning af Crescent 525
  • #1   26. jun 2014 Et billede mere af hullet

    profilbillede
  • #2   26. jun 2014 du kunne bygge en bracket...prøv at søge i forum eller google det

  • #3   26. jun 2014 Kassen var jo bygget som støjdæmpning, og med de morderne 4takts motorer, er kassen overflødig, så den kan du bare fjerne, og ombygge hækken til en større motor..

    Kun fantasien og evnerne sætter grænsen for det du ønsker at lave, da prisen jo nok er begrænset, hvis du laver det selv...


  • René N
    René N Tilmeldt:
    dec 2007

    Følgere: 1 Både: 2 Svar: 96
    #5   27. jun 2014 jeg har sådan en bracket prøv at se den på gul og gratis

  • Robert P
    Robert P Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   18. maj 2016 Sidder i samme situation og overvejer at tilpasse kassen, så der er plads til en større motor. Fandt du en løsning på problemet?

  • #7   18. maj 2016 Ved ikke hvad de gl. 2 takt fylder i størrelsen i forhold til de nye 2 takt med insprøjtning .. http://www.evinrude-strandby.dk/79-tilbehor .Tohatsu laver også 2 takt med insprøjtning er ikke bekendt med størrelsen på dem som sagt i forhold til de gl. 2 takt ..

  • Jørgen H
    Jørgen H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 9
    #8   24. jul 2016 Hej.

    Er lige blevet færdig med en ombygning af motor i min C525, og motoren (ny Honda 20 - powertrim) har næsten max. udsving. hvis nogen er interesseret har jeg flere gode råd og billeder af forløbet.


    profilbillede
  • Lars S
    Lars S Tilmeldt:
    mar 2021

    Følger: 10 Svar: 1
    #9   21. mar 2021 Hej Jørgen

    Jeg er meget interesseret i flere foto sf din løsning. Jeg har lige købt en med en 30 hk 4 takt og her mangler låget som jeg gerne vil bygge


  • Jørgen H
    Jørgen H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 9
    #10   5. apr 2021

    profilbillede
  • Jørgen H
    Jørgen H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 9
    #11   5. apr 2021

    profilbillede
  • Jørgen H
    Jørgen H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 9
    #12   5. apr 2021

    profilbillede
  • Jørgen H
    Jørgen H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 9
    #13   5. apr 2021

    profilbillede
  • Jørgen H
    Jørgen H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 9
    #14   5. apr 2021

    profilbillede
  • Jørgen H
    Jørgen H Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 9
    #15   5. apr 2021 Jeg har fået byttet et par billeder men her en lille beskrivelse.

    1. Jeg stregede af med en tusch og savede hullet så bredt motorrummet tillod med en stiksav.
    2. Fandt noget vandfast krydsfiner (støbefiner) og savede nogle stumper til så de dækkede hullerne. understøttede dem med tape og PU skum.
    3. Beklædte med glasfiber og malede til sidst (fik hjælp af en glasfiber fagmand)

    God fornøjelse !


Kommentér på:
Tips og råd til ombygning af Crescent 525

Annonce