{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.912 visninger | Oprettet:

Tips til ny skipper {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er på udkig efter min første båd, og jeg har max kr. 100.000,- at købe for. Som I måske kan gætte jer til, så er jeg helt ny inden for bådverdenen, så jeg har brug for lidt gode råd. Jeg har vil gerne have en minimum 18" båd til endags hyggeture, som har mulighed for at trække vandski en gang imellem.. jeg har kig på nedenstående mærker, alle i 18-19" størrelsen med 3,0 Mercruser eller Volvo Penta med 130-135 HK

Ebbtide
Crownline
Bayliner
SeaRay
Wellcraft
StingRay
Sensation
Thompson
Campion
Sunbird

Er der nogle af ovenstående jeg kan strege fra listen? altså er der nogle dårlige mærker som man skal holde sig fra? Jeg har læst mig til at Sensation ikke er alt for stabil? Og er der nogle som I har erfaringer med og som I kan anbefale?

På forhånd tak for jeres input smiley

Hilsen Lars


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Tips til ny skipper
  • #1   14. maj 2009 Til 18-19 fod skal du da have en 4,3 liter, hvis du har nogle med og en på ski bliver det sløjt at hive ski'eren op!

  • #2   14. maj 2009 Tak for dit input mht. motor, det vil jeg have med i mine tanker når jeg kigger efter båd - har du evt. et bud på hvilket mærke jeg bør gå efter?

  • #3   14. maj 2009 Lars: Du behøver ikke en 4,3 liters motor. Se evt min profil og min båd. Det er en 18" fods, og jeg har en 3.0 liters, og selv om jeg har 3-4 mand i båden, kan jeg uden problemer trække 2 mand op på vandski eller i en ring. 4,3 bruger bare mere benzin, og sejler kun en anelse hurtigere end en 3.0, da motoren vejer en del mere end en 3.0.
    Og hvor tit ligger man med fuld skrue.... jeg gør ikke ret tit...


  • #4   14. maj 2009 Mange tak for dit input Jesper A - jeg tænker også at det ikke skal blive alt for dyrt at sejle, og det er bliver ikke så tit den skal trække ski mv. den skal primært bruges til at sejle stille og roligt i smiley

    Hvis I har noget godt eller dårligt at sige om ovennævnte mærker af både, så vil jeg meget gerne høre fra jer. Jeg har fundet en Crownline der ikke har sejlet så meget, men jeg ved ikke om mærket er kendt for at være billgt (læs dårligt) mærke?


  • #5   14. maj 2009 Jeg vil give Anders ret. En V6 er altså også en del mere "støjsvag" end en 4 cyl. Der er en del mere knurren i den lille.
    Men når det så er sagt, er min holdning til selve båden, at det er en smag sag. Hvis jeg var dig, ville jeg kigge efter en båd som du selv syntes er smart, lækker, og praktisk (hvis det er det du/i ønsker) og vigtist af alt, VELHOLDT.
    Det jeg vil frem til, det er om det er en SeaRay eller Bayliner betyder ikke alverden, hvis du selv syntes at den er fed OG DEN ER VELHOLDT.

    Bare min mening.

    Per


  • #6   14. maj 2009 Takker - jeg har ikke bestemt mig for om det skal være 4 eller 6 cylindre endnu, det eneste der er sikkert er at det minimum skal være en 18 fods.

  • #7   14. maj 2009 Crownline er vist udemærket, standen afgør som regel sagen for mig. Pæne og velholdte både har som regel en fornuftig ejer der passer tingene. Men du bliver træt af 3,0'eren i 18 fods, har været der og det holder bare ikke i længden, for lille for træls at høre på og bovlam. Havde en 18 fods Maxum med 3,0, den røg efter en tur, simpelthen for træls, så blev det 4,3 V6 i 18 fod Celebrity og det var perfekt men den blev stjålet. Nu er det V8 og det er fedt i en lille båd på 17 fod, men ikke særligt billigt;)

  • #8   14. maj 2009 Du kan købe min, den kan i hvert fald godt trække ring og ski smiley

  • #9   14. maj 2009 vil også sige en 4,3l motor har sejlet en 17fods båd med 3,0l og 135hk den var altså sløv jeg har også sejlet campion 535 med 4,3l og 190hk mener jeg og den trækker meget bedre og benzin forbrug er ikke så meget større for en 4,3l motor skal jo ikke arbejde så meget som en 3,0l motor og så giver den også en anden lyd men nu ved jeg ikke hvad du kan li af båd tyber men sådan en her måske (link fjernet)

  • #10   14. maj 2009 Mange tak for jeres input, de er meget værdsat smiley kan godt ske at jeg skal se mig om efter en V6'er, såfremt at jeg kan finde en i ok stand til max 100 tkr.

    Til simon L: ja, det er sådan en type båd jeg pt ser på.


  • #11   14. maj 2009 Der er en bayliner 1850 til salg herinde, den har 4,3 og ser godt. Den står til 120 hvilket er i overkanten, men den ser fin ud.

  • #12   15. maj 2009 Hej Lars G
    Jeg har en Chaparral 18.5 fod til salg - under 100 kkr.
    http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=6600


  • #13   16. maj 2009 Hej igen,

    Går lidt overvejer om det skal være en båd med kabine på minimum 20 fod. Har set på Maxum 200 og SeaRay 200, men kan godt se at jeg kan op og give lidt mere end 100 tkr.. Har et nogle foreslag i den størrelse?


Kommentér på:
Tips til ny skipper

Annonce