{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.516 visninger | Oprettet:

Kevin T
Kevin T
Tilmeldt:
12. jun 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Hvilken daycruiser skal man vælge {{forumTopicSubject}}

Hej.

Er ny i branchen. Mit budget er 100-150 maks. Mine krav er kvalitet, god anvendelighed. Min 19-20 fod og min 2 sovepladser. Indenbordsmotor. Har været ude at se på en charparral en Maxum og en mariah.

Det behøver ikke være disse mærker. Hvilket mærke skal man vælge og hvilken motor.?

På forhånd tak.

Mvh kevin


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilken daycruiser skal man vælge
  • #1   11. aug 2014 Find en med en mercruiser eller en Volvo smiley Gerne mpi og med ferskvandskøling.. Og i den størrelse skal det minimum være en V6'er hvis du skal have lidt sjov ud af den.. De mærker du nævner er ganske udemærket.. Men sørg for at hav en bådsagkyndig med dig når du skal ud og kigge på en og altid sørg for en prøvetur!!

  • #2   11. aug 2014 Enig !

  • Kevin T
    Kevin T Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #3   11. aug 2014 Det er ikke noget med at chaparral er noget billigt lort.? Syntes bare man får meget for pengene. Hvis i skulle liste mærkerne op fra 1-3 1 er bedst.?


  • René N
    René N Tilmeldt:
    dec 2007

    Følgere: 1 Både: 2 Svar: 96
    #4   12. aug 2014 du skal vælge en Skagerak 21 Targa med 140 Mercruiser

  • #5   12. aug 2014 Chaparall er bestemt ikke noget billig lort.. Tværtimod !

  • Kevin T
    Kevin T Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #6   12. aug 2014 Dem jeg har set er både som ligger i vandet altid. De bliver kun skyllet igennem når de kommer op i oktober. Ruster de ikke indefra. Skal det ikke gøres oftere.? Jeg har en jetski i dag den bliver skyllet efter hver sejltur.

  • #7   12. aug 2014 Fast liggere skal kun skylles igennem når de kommer op.. Derfor er det bedst at ave færskvandskøling smiley

  • Kevin T
    Kevin T Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #8   12. aug 2014 Okay. Det tror jeg ikke de har nogle af dem jeg har kigget på. http://www.dba.dk/chaparral-215-ssi-motorbaad/id-92513513/
    Kan i se om denne er salt eller ferskvandskølet.?

    Hvis den er ferskvands kølet er der vel et seperat kølesystem med beholder og køler ligesom på en bil.


  • #9   12. aug 2014 Det har den der ikke.. Men ja det er lige præcis sådan.. Ellers en lækker båd ! Det koster ca. 10.000,- for et færskvandskøling system og det er pengene værd på sådan en båd ! Evt lav en handel med ham hvor de montere det i prisen.. Han er til at handle med ham der..

  • #10   12. aug 2014 Lige en ting mere, huske at set dig inde i brandstof forbrug af de forskellige motor typer da jeg kender en som fik en mindre chok med hvor dyrt et køgebugt -øresund tur kostet han med hans Maxum cruiser . (jeg kender ikke hans bestemt motor model)

    Jeg har nu en 17 fods båd og vil skift det ud om et par år til noget større med lidt mere komfort, det bliver bestemt en Diesel motor til denne tid.




  • #11   12. aug 2014 Også derfor jeg siger til ham han skal købe en med en mpi.. Bruger meget mindre !

  • Kevin T
    Kevin T Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #12   12. aug 2014 Den skal os kunne trække vandski og sætte afsted ud af fjorden. Kender nogle stykker som sejler 19-20 bowrider med 5,0-5,7-7,4. V8 de siger det er dyrt når de skal arbejde men okay forbrug når de først planer derudaf.



  • #13   12. aug 2014 Igen så køb en mpi motor !! Indsprøjtning er langt billigere end karburator.. En karburator 5.7 V8 bruger ca. 88 liter benzin i timen ved fuld smæk !

  • #14   14. aug 2014 Hvad bruger en mpi 5.7 ved fuld smæk?

  • #15   14. aug 2014 Små 70 liter

  • #16   14. aug 2014 Men igen, hvor mange sejler én hel time med hanen i kælderen.....?

  • #17   14. aug 2014 Nej det er da også rigtigt men ville stadig mene med det beløb havde jeg da ihvertfald selv fundet noget mpi smiley men faldt men over drømmebåden og den havde en alm karb motor så havde jeg da stadig købt den.. Har da selv kun have v8'ere med karburator..

  • #18   15. aug 2014 Køb en båd med udenbordsmotor, langt billigere i drift hvis du kan nøjes med 100-150 HK. Afhængig af bådtype, vil du både kunne finde en inden for dit budget, som du kan bruge bruges til vandski, fiske og hyggeture.

  • #19   18. aug 2014 Har haft en Mariah SX 19 fra ny årg. 2004. Den var svær at holde ren, da kvaliteten ikke var den samme som f.eks. vores sidste Larson båd, selvom den altid blev opbevaret indendørs i en opvarmet hal. Der kom også hurtigt små revner i gelcoaten, da den var meget levende på vandet. Til gengæld var motoren en Mercruiser 4,3.L MPI 6 cyl. 220 hk noget af en perle med masser af trækkraft, efter at den org. skrue blev skiftet til en stål propel. Og ja, en indenbords bruger lidt brændstof, men man skal sejle rigtigt meget for at vælge diesel frem for benzin.
    Personligt ville jeg nok vælge en Champignon med udenbords i den størrelse, fordi det ofte er så pokkers besværligt at komme til at rengøre og servicere en indenbords, og der er noget bedre brændstof økonomi på en udenbords pga. at der ofte er en mindre slagvolumen.


Kommentér på:
Hvilken daycruiser skal man vælge

Annonce