{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.276 visninger | Oprettet:

Ny daycruiser men hvilken ? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, mig og kæresten har snakket om at vi gerne vil investere, i en helt ny daycruiser i 2019, vi sejler utroligt meget, og har stor gavn af vores nuværende campion 170. men vi ønsker at kunne begive os på længere weekend sejlture, med mulighed for overnatning, samt en båd med større tank kapacitet.

Jeg har kigget en masse både igennem, men priserne svinger utroligt meget, jeg havde forelsket mig lidt i Askeladen c65 men, det er en båd til over en halv million som måske får set vandet, 10-15gange i løbet af året.

lige nu ligger tankerne på en Yamarin DC 59, da det er en mindre båd, der kan drives med en mindre motor og reelt set kan købes for penge. som samtidigt har et fornuftigt udseende. krav til båden er at den ikke behøver være helt ny, men som udgangspunkt skal monteres med en helt ny motor af en Suzuki eller Yamaha.

grunden til jeg laver opslaget et år forinden, er at jeg gerne vil have tid til at studere de forskellige både, priser, størrelser, fordele, ulemper mm.
og så vi samtidigt kan lægge en plan og et budget for hvad denne drøm kommer til at koste.

jeg tænker folk gerne må komme med input af diverse mærker, gerne polske både, eller andet, bare prisen er skarp. er åben for mange forslag, og folk må gerne komme med feedback både positivt som negativt, hvis folk har kendskab eller erfaring med daycruise!

Vi søger primært en båd i 700-1100kg klassen, gerne med 90-150hk motor.
som udgangspunkt vil en motor i 90-115hk størrelsen være at anbefale, dog afhænger det os af skroget,s størrelse på båden, derfor vi har kigget på lidt mindre modeller, hvor man kan holde en fornuftig, march fart samtidigt med et nogenlunde brændstofforbrug, på en mindre motor. topfart skal gerne ende med mindst 55-60km/t.

Giv endelig lyd fra jer, maks budget er 300.000,- indtil videre, og det skal inkluderer motor smiley



Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ny daycruiser men hvilken ?
Kommentér på:
Ny daycruiser men hvilken ?

Annonce