{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Parkering af båd på hældning {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Nogen der ved hvor meget en båd kan tåle af hældning når man “parkere” den i længere tid. Har en indkørsel som skråner en del. Tænker kan der være noget med motorolie, væske m.v. som ikke vil have godt af det i mere end måske nogle dage?

Den ville parkeres med boven nedad og agter på højeste sted. Er tale om en motorbåd bayliner 2455 med indenbordsmotor, tanke til vand og bummelum😉


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Parkering af båd på hældning
  • #1   6. nov 2019 Tror ikke der sker så meget ved det...du skal bare sørge for at der ikke står vand i drevet som ikk kan løbe ud så det vil fryse.

  • #2   6. nov 2019 Hælder den mere end den gør når den sejler i bølger? Hvis ikke burde det være ok.

    Vær dog opmærksom på der kan samles vand (kondens, nedbør) i den lave ende, og det er måske sværere at se i stævnen end i agterstævnen?

    Så hvis det er vinterparkering kunne du måske overveje at bruge lidt ekstra tid og stille den med stævnen opad? Det virker i alt fald mere "naturligt"


  • #4   6. nov 2019 Takker for svarene. Tænker jeg nok må klodse den lidt op da jeg desværre grundet udformning af indkørsel ikke kan køre den modsat ind. Den skal bakkes ind og det betyder boven nedad.😢
    Og hældning er vel ca 7-8 procent. Derfor min bekymring.

    Ellers bliver alternativet nok at finde et sted i byen til opbevaring hvor den kan opbevares lidt længere og mere plant.

    Men gode input. Tak til alle.


  • #5   7. nov 2019 klar fedest at agter er lavest så evt regnvand samles i motorbrønden, hvis den står på trailer, er det så ikke bare e spørsmål om at klosse det lidt op her til vinter

Kommentér på:
Parkering af båd på hældning

Annonce