{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.412 visninger | Oprettet:

Findes der ingen ærlig bådmekaniker? {{forumTopicSubject}}

Dette er en lille men sand historie om, hvordan man kan blive snydt ind i mellem.

I november 2013 bad jeg en tysk Bådmekaniker Christina krappitz fra Flensburg om at kigge på mine 2 gammel OMC 5,8 ltr. I min Bayliner 2955
Han kom op, og efter at have talt lidt sammen, blev vi enig om at han skulle se min Bayliner 2452 Arriva.
Fredag aften ringer jeg til Christina krappitz og vi aftaler flg.
Han skal tage begge mine gammel OMC komplet med drev ud. Lukke begge huller, og lavet et nyt hul, da jeg ønsker kun at have en maskine i.
Han skal lægge en næste ny 7,4 ltr MPI med 382 hk. Og sættet et Bravo III drev på.
For det får han begge mine OMC komplet med drivline + min Bayliner 2452 Arriva.
Jeg får af vide at der vil gå en 14 dage inde de kan gå i gang, hvilket er ok med mig.

For at have lidt på skrift sender jeg en mail til ham d. 25 november, hvor der står flg. i:

Hej Christian
For at der ikke skal være noget at misforstå i vores aftale, beder jeg dig om at bekræfte denne mail.

Du tager mine 2 X 5,8 ltr. Ford ( OMC ) maskiner ud + drev.
Disse maskiner + drev samt instrumenter til begge maskiner samt gas/gear kontrol beholder du.
Der indgår også 1 stk. Bayliner 2452 Arriva i handlen.

Du laver flg. på min Bayliner 2955

Lukker de 2 huller hvor mine gammel drev har været, samt udføre det glasfiber arbejder der skal udføres.
Jeg sørger for selv at rengøre motorrum.

Du monterer en komplet drivline af mrk. Mercruiser 7,4 ltr MPI Magnum med ferskevandskøling ( 385 hk ) samt et Bravo III drev med stålskruer der er tilpasset til at motoren kørere med de omdr. Der er anbefalet af Mercruiser.
Motor og drev er ikke ældre end 2010 og med max 150 drifttimer. Motor og drev fremstår i pæn stand. Dvs. ingen rust på motor eller skader på drev samt skruer. Der skal også fremvise en komp. Test på motoren.
Der moneters instrumenter til denne motor.
Dette arbejde skal være udført inden d. 1/5 2014
Når arbejdet er udført og jeg har hørt at maskine kan starte mm. Udleveres min Bayliner 2452 Arriva.
Der ydes garanti på motor og drev for år 2014
Bemærk. De gammel maskiner udtages ikke før at Jeg personligt har set og godkendt den Motor + drev der skal monteres.
Begge dele udleveres så snart arbejdet påbegyndes.


Dage efter at have sendt denne mail køre jeg over til min båd.
Og får lidt af et chok. Begge mine maskiner er væk + drev.

Sender derfor en ny mail d. 26 november 2013 hvor der står flg:

Hej Christian.
Har lige været nede ved båden for at fjerne bundproppen.
Kan se at du allerede har fjernet begge maskiner. Fik lidt af et ckock.
Forstod på dig i fredags at der ville gå en små 14 dage før du gik i gang.
Du er hurtig må man sig.
Jeg gør motorrum ren på lørdag.

Jeg høre intet fra ham. Ny mail samme dag:

Hej Christian
Har forsøgt at ringe til dig.
Vil du ikke være venlig at svar på min mail.
Jeg bliver nødt til at vide om det er dig der har fjernet begge mine maskiner.

Og efter lang tid kommer der så et svar.
Hvor han skriver flg:
Ja. Der kommer en brugt 7,4 ltr MPI.


På et tidspunkt får han da også lukket begge mine huller efter de gammel drev. Og tiden går.
Vi kommer til maj. Ingen motor. Skriver igen til ham ingen svar.
Da vi kommer til 1 juni opgiver jeg det hele. Og skriver at jeg finder en anden der vil lægge en motor i min båd.
Ingen svar.
Og ja. Han modtager mine mail da jeg får en kvittering hver gang jeg sender en mail til ham.
Han kommer i august mdr. kan ikke forstå noget som helst. Mener at jeg har snydt ham. bare fordi der går et par mdr. betyder vel ingenting. Jeg viser ham den stak papir af mail jeg har sendt men næste aldrig fået svar på. Men igen så kan han ikke forstå hvorfor jeg ikke bare havde ventet.

Og ja, jeg har fået lagt en anden motor i i juli mdr. 2014 som skulle i flg. sælger Finn Laurids Thøgersen fra Diernæs have gået 40 timer.
Dette viser sig desværre ikke at være sandt. Da vi finder ud af at motoren er fra 1996-99 så har jeg meget svært ved at tro denne kune skulle have gået 40 timer.
Den har heller ikke som lovet 382 hk. Men kun 300 hk.
Og ups. Da de skar hul ud til drevet blev dette sat for højt oppe, således at den trække luft ned til mine proppeller så den ikke kan sejle. Dette skal de nok få rettet, hold da kæft hvor fik jeg det af vide rigtig mange gange.... og ved i hvad. jeg venter stadigvæk.
Tilgengæld kunne han ikke få min Bayliner 2452 hurtig nok. Han fik også lov til låne min trailer til at køre den op til sit værksted. Den vil han heller ikke af med nu.
Hold op at nogle vil være bekendt at drive forretning på den måde.
mvh.
Steen


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Findes der ingen ærlig bådmekaniker?
  • #1   19. feb 2015 Lyder jo fuldstændig sindsygt! Kan godt forstå hvis du har svært ved at stole på folk efterhånden. Syntes at ha læst en del negativt omkring ham den tyske båd mekaniker. Nogen der har flere historier om manden?

  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #2   19. feb 2015 Hold da kæft noget svineri!!!

  • #3   19. feb 2015 Det er groft. Kan man slip af sted med den opførsel..

  • #4   19. feb 2015 personligt havde jeg sku ??.......

    håber at en advokat kan hjælpe dig. sådanne mennesker skal bare ikke have lov til at slippe afsked med deres pis. .. min far var ved at miste sin 750000 kroners båd til den type for Ca 20 år siden. Utroligt at den type mennesker kan sove om natten.


  • #5   19. feb 2015 Tja. Man kan da sige at Christian har fået 2 maskiner der virket + drev meget billigt.
    De blev solgt på DBA. med flg. tekst:
    bådmotor lige indkommet sælges 2 stk. OMC drev i fin stand. Båden er ændret fra dobbelt motor inst. til enkel. altså ikke fordi de er opslidte.
    Drevene har fortrinvis gået i ferskevand/kanaler og er altid blevet serviceret.
    begge motore er solgt.

    Ok. så Alssund og Kolding fjord er altså ikke saltvand med ferskevand. Se det viste jeg ikke. Han skriver at han har solgt begge mskiner for 15.000 kr. pr. stk. og begge drev står til salg for 11.500 pr. stk. En god timeløn for at pille det gammel ud og lappe 2 huller må man vel sige. Men stadigvæk så mener han at det er mig der er den store skurk. Han har ikke tjente noget i følge ham selv. Ok. så tror vi også på julemanden nu.
    mvh.
    Steen


  • #6   19. feb 2015 Har du ikke kontakter en advokat. Han har jo ikke overholdt jeres aftale.

  • #7   19. feb 2015 Og nej. en advokat kan desværre ikke hjælpe ret meget. Man kan jo ikke sige at han har stjålet det, da vi jo ligesom har indgået en aftale. At han så ikke har overholdt sin del det er bare ærligt.
    Så pas på jer selv der ude.


  • #8   19. feb 2015 er de ord fra en advokat eller hvad du selv mener? aftalebrud er ikke lovligt. at du har mailet ham om betingelserne, og at han ikke har svaret benægtende må da i den grad kunne bruges. !

  • #9   19. feb 2015 Havde opsøgt de folk på god gammeldags maner

  • #10   19. feb 2015 Der er kun en ting der hjælper,det er nogle håndmadder til ham
    smiley


  • #11   19. feb 2015 Selvfølgelig kan en advokat hjælpe dig.. Hvis du har fået oplyst andet som det du skriver jammen så find en en anden. Men hvis du allerede har dømt sovs nu så har det kostet dig nogle dyre lærepenge. Hvis du ikke gør noget ved det så slipper han jo afsted med det og man vil kunne hænge sig i at du ikke har reageret hurtigere.

  • #13   19. feb 2015 Her er da lidt.
    Du er ikke alene.
    https://www.trustpilot.dk/review/www.top-boote-flensburg.de


  • #14   19. feb 2015 Der var os en anden bruger herinde fra som helt havde opgivet at få hans motor igen fra Christian!

  • #15   19. feb 2015 Ja tak for historien, det skal deles, at svindle er mangel på respekt for andre mennesker. som selvstændig i 17 år, kommer der tvister, men de skal løses.
    jeg har aldrig forstået, nogle kan blive ved med at snyde folk, selvom den sidste idiot ikke er født endnu.
    Har i alle år brugt den lokale båd mekanikker til alle 3 maskiner, aldrig har der været noget, altid er jeg taget med over større rep. fået en pris og betalt.
    Du burde få nogle til tage fat i de personer der driver virksomheden og trække dem lidt rundt.
    der er også grupper på FB.


  • #16   19. feb 2015 Hold da kæft han skal være glad for at det ikke var mig han lavede den slags overfor,men den havde han nok også luret at ikke ville gå inden han gjorde det....Har sq helt lyst til at gi ham en røvfuld for dig!!!

  • #17   19. feb 2015 JA V der er fandeme synd for dig øv øv
    Sådan nogle plattenslagere hører bare ikke til vores verden

    Den mand skulle da simpelt hen have flækket begge knæskaller hvis ikke han omgående betalte for hele gildet og længere er den da bare ikke for det der med at pudse en advokat på ham gør måske bare tabet større for teen Friis
    Jeg ville ikke betænke mig 1 sekund vis nogen lavede sådan et stunt med mig


  • #18   20. feb 2015 Hej. Jeg har snakket med en advokat. Og det er som jeg skriver ikke meget man kan gøre. Inden man se sig om står man med en kæmpe advokat regning og der er kun én til at betale. Jeg kan kun håbe på at folk vil stoppe med at handle hos ham. Eller at det en dag er den forkerte han snyder.
    ´en af min gode venner har altid fået lavet vinterservice og opbevaring af sin båd hos. Forrige år satte min ven og en anden af vores venner så et lille mærke på oliefilter / benzinfilter. Der kom en regning på udskiftning af olie/ benzinfilter + divs. Sjovt nok have disse 2 "ny" filter det samme mærke. Mærkelig nok bruge min ven ham ikke mere. smiley


  • #19   20. feb 2015 Du har ret i det hurtigt løber op men kan jo være bare det han får et brev fra en advokat gør han bliver mere medgørlig .. Hvis han er vant til der aldrig sker noget og folk bare siger pyt er det jo nemt at snyde .. Hvis du vinder sagen skal han jo betale omkostningerne. Ellers før sagen selv. Det koster 500,- og beløbet skal bare være under 50000,- Det er ganske nemt. Og hvis tingene forholder sig som du har skrevet ja så vinder du sagen og kan du hive et par vidner med ind over som dem du beskriver der vil der jo tegne sig et billede af en svindler. Ellers slå jer sammen der er jo flere der er blevet snydt. Det hjælper aldrig bare at sige "pyt jeg gider ikke" så fortsætter han jo bare smiley

  • #20   20. feb 2015 Problemet er at sagen skal for en Tysk domstol. Og det koster.

  • #21   20. feb 2015 Så er det jo bare en tysk advokat du skal have fat på.. Kan jo være vedkommende har hørt om platuglen før... Igen så slå jer sammen jer der er blevet snydt og har noget i klemme så deler i jo udgifterne. Det hjælper ikke noget at gøre ingenting for det er jo det sådan nogle platugler lever af.. At de kan slippe afsted med det smiley

  • #22   20. feb 2015 har du ikke et navn og adresse hvor han bor eller opholder sig ???

  • #23   22. feb 2015 Krappitz Christian Bootsmotorenservice
    Reparaturwerkstätten
    Adresse: Liebigstraße 16, 24941 Flensburg, Tyskland
    Telefon:+49 461 50033690
    Dem der blevet snydt af ham må meget gerne skrive til mig. Det kunne være sjovt at se hvor mange herinde der kender ham.


  • #24   22. feb 2015 kan han forstå dansk eller engelsk ???? for det der skal han sgu da ikke bare slippe afsted med ???

  • #25   23. feb 2015 Hej Steen. Er det ikke den mand som sælger motore på gul og gratis i Åbenrå men afhentning i flensborg. Har lige set annoncen på gul og gratis

  • #27   23. feb 2015 det er meget at han tør sove om natten sådan en platugle

  • #28   24. feb 2015 Det er da surt for dig. Jeg er helt med på du føler dig snydt, faktisk stjal en lokal motorcykelforretning en projektmotorcykel fra mig på lidt samme måde for 13år siden. Jeg forsøgt at få fat i fyren mange gange, tlf, brev, mødt op ved hans hus (og var ved at blive kørt ned) og via fælles bekendte. Intet hjalp, og da han i mellemtiden var blevet medlem af Bandidos afskrev jeg det til sidst.

    Mit problem - og i grunden nok også dit - var at jeg naivt troede på en aftale var en aftale og havde intet på skrift. Set i bagklogskabens lys burde du nok have haft en underskrevet aftale INDEN du overlod ham bådene og ikke bare en mail hvor du skriver hvad din opfattelse var af aftalen.

    Ret beset er aftalen I lavede vel også lidt "grå" - forstået på den måde han modtager betaling for den nye motor og reparation i naturalier (dine gamle motorer). Du burde vel have aftalt en byttepris? Ellers laver han jo masser af sorte penge på at sælge dine gl motorer privat udenom firmaet og lader firmaet betale arbejdslønnen. Jeg ved ikke om det kan bruges til at presse ham, men det er jo nok heller ikke rart at komme i kløerne på skattefar i Tyskland?


  • #29   24. feb 2015 Han kan jo godt selv stå bag den annonce der er på gg. Lige meget hvad så skal den type mennesker bare ned med nakken. Det er for nemt i dag

  • #30   26. feb 2015 Har hørt noget af det samme omkring den plattenslager, havde det været mig havde jeg sørget for at han måtte smide slatterne for alt besværet, jeg havde ikke været lige så flink, eller rettere der er måder at få sine penge hjem igen, det kommer bare an på hvad der skal til, gider ikke skrive mere. da jeg ville ende i spjældet, men det lovgivnings system vi har er bare ikke godt nok, så jeg foretrækker selvtægt, og det virker altid, når de finder ud af hvor galt det kan gå.

  • #31   26. feb 2015 Lasse L. Det er lige mine ord. Sådan smiley

  • #32   26. feb 2015 Jeps han skriger selv efter at få det på den hårde måde...Måske vi bådfolk skulle gå sammen og vise ham at vi ikke gider tages røven på!!??

  • #33   26. feb 2015 Kent det sker aldrig.. Folk vil hellere sidde og klynke i div forums i stedet for at stå sammen og gøre noget ved det.. smiley

  • #34   26. feb 2015 Seriøst er det mandens hjemmeside.
    http://top-boote-flensburg.de/


  • #35   26. feb 2015 Hehe ser ud til domænet er ledigt smiley



  • #36   26. feb 2015 Mener da også der var en med en vandscooter til salg herinde, som ikke kunne få sin motor hjem dernede fra fordi manden også tog røven på ham ved at trække tingene ud.

  • #37   26. feb 2015 Ingen tvivl om ham tyskeren sidder og gnider sig i hænderne dernede og grinte uden tvivl hele vejen ned til banken.. Så vidt jeg har fulgt med er der bare 3 alene herinde der er blevet snydt så vandet drev smiley

  • #38   26. feb 2015 Den slags penge det svin laver er vist ikke velegnede til at sætte i banken,men ved hvad du mener smiley

  • #39   26. feb 2015 Kan være han bruger dem som fyld i hovedpuden.. Men med alle de penge han har snydt folk for burde han have en del hovedpuder så smiley

  • #40   27. feb 2015 Det med at stemple folk sammen, er en dårlig ide, men kunne gøre det som enkelte personer som ikke er bange for en smule ferie bag lås og slå. men uanset hvad er det på ukendt grund, så den almindelige som er blevet røvrendt bebrejder jeg ikke at bakke ud og finde en anden løsning og ende med at betale det dobbelte, det er sure penge, men vi skal bare huske vi er alle forskellige. Det eneste folk kan gøre er at advare hinanden, hvis en spørger om man kender den nar, også forklare dem at det er fup og svindel. men han skulle stadig være glad for det ikke var mig han tog røven på.

  • #41   27. feb 2015 Jeg har en ven herinde som købte en Glastron med en stor V 8 motor i og anden gang han sejlede i den brækkede motoren sig og det viste at frost propperne var sprunget men bare lappet og malet over .
    Han kontaktede sælger og fik bare den besked at så havde den fået frost men at den var OK da han solgte den.
    Min ven købte båden i August måned så dette måtte da være en gammel skade og der gik OVER 1 år før han ved hjælp af en advokat fik NOGLE af sine penge tilbage .


  • #42   27. feb 2015 Der var også en Glad nybegynder der kom med sin båd for at sætte den i første gang efter at motoren var blevet renoveret med nye stempler osv osv
    Manden var rigtig for sin nyindkøbte båd men glæden forsvandt da han drejede nøglen for motoren startede men kunne ikke holde sig i gang.
    en her fra Hundested kikkede på den og det viste sig at der ikke var nogen kompression på motoren så den glade man var også blevet snydt for noget han havde fået lavet uden regning øv øv


  • #43   27. feb 2015 Hvis der er 3 medlemmer der er blevet snydt herinde burde I da gå sammen og besøge ham?

    Hvis mønstret er det samme tror jeg helst bådforhandleren vil klare det uden myndighedernes (skats) indblanding. Måske kan I få nogle af pengene retur?

    Eller gå via en advokat, han skal jo ikke have 3x salær så I burde få mængderabat?


  • #44   27. feb 2015 Man skal ikke begå selvtægt det er altid dumt.. Men i stedet gå sammen og få fat på en advokat når man er 3 der skal dele salæret er det jo til at ha med at gøre eller hvis man er endnu flere. Det er jo slet ikke sikkert man når så langt i sagen før han bliver medgørlig. Et brev fra en advokat kan gøre underværker og han forstår at man ikke bare lader ham slippe afsted med det.

  • #45   27. feb 2015 @ Michael, jeg mente ikke de skulle "besøge" ham med koben i hånden. Blot troppe op og venligt men bestemt forelægge ham sagen og bede ham betale det han skylder. Og huske at gøre ham opmærksom på en evt. sag sikkert også vil interessere det tyske skattevæsen.

  • #46   27. feb 2015 Jeg hælder nu stadig mest til at flække hans knæskaller...Folk der er så pisseligeglade som han er tror jeg sq er ligeglade med et brev fra en Advokat!!!...Og mon ikke han kun snyder folk der ikke har sørget for at der er ordentlig dokumentation for deres aftale!!

  • #47   27. feb 2015 Per T ja okay men den slags kan jo udvikle sig så holder stadig på man skal gå rettens vej smiley Men jo selvfølgelig kunne man troppe op hvis man var en hel flok men han ku jo så bare ringe til politiet og så ville de komme og bede jer forlade stedet uden han sikkert havde åbnet døren.. smiley

  • #49   27. feb 2015 Haha nej det er sq ikke derfor Brian S smiley

  • #50   27. feb 2015 hæ hæ nej Brian du har ret
    det er IKKE fordi vi kan lide Tyskerne og derfor kommer jeg ikke længere end til Fleeggård og Købmandsgården ha ha ha ha


  • #51   27. feb 2015 Hej Steen,

    Jeg har også min båd stående ved Christian i Flensborg p.t. (har stået der siden juni 2014), har haft en noget særpræget oplevelse for at sige det mildt. Skulle have haft skiftet min påhængsmotor ud med en anden brugt påhængsmotor. Det er dog ikke sket.
    Jeg har svaret på din tråd på baadsnak.dk. Jeg er blevet noget bekymret efter din historie.

    mvh Michael


  • #52   27. feb 2015 michael s din båd har han sikkert solgt. smiley

  • #53   27. feb 2015 Puha jeg ved ikke selv hvad jeg havde gjort i jeres situation! Men der er da alvorlig grund til bekymring med den tyvagtige bådmakaniker i Flensburg utroligt han tør

  • #54   2. mar 2015 Hej.
    Jeg er dags dato lige blevet ringet op af en der lidt nervøs nu.
    Han har haft sin båd til at stå der siden sidste sommer, da motoren skulle rep.
    Nu har mere end svært ved at få noget af det udleveret.


  • #55   2. mar 2015 Steen, du burde måske annoncere efter folk der er blevet snydt på gul og gratis f.eks? Det lyder da til der er en hel del der har noget i klemme hos ham?

    Een ting er jo de tvivlsomme ting hn har gjort ved din båd med eller uden din accept. Men har han en indregistreret trailer i dit navn stående som han ikke vil udlevere ville jeg d melde den stjålet. Og mon ikke det tyske politi trods alt er lidt kvikkere end det danske og vil hjælpe dig med at få den tilvekebragt?


  • #56   2. mar 2015 Jeg har oprettet denne FB side for jer der er blevet snydt af ham,måske kan vi finde nogle flere og gøre noget ved det i fællesskab!!! https://www.facebook.com/groups/788339704584762/

  • #57   3. mar 2015 Hej
    Jeg har meldt mig ind. smiley


  • #58   3. mar 2015 Og så har jeg godkendt smiley

  • #59   10. mar 2015 Kør ned til ham, det gjorde jeg og vi fandt en fornuftig løsning smiley

  • #60   10. mar 2015 Det tror jeg så ikke jeg gør.
    Han komme hos mig i vores butik i august mdr. 2014
    Der kunne han ikke forstå at jeg havde opgivet ham. Han mente helt bestemt at det var mig der havde snydt ham. Nu have han fået min motor hjem og så have jeg bare fået lagt en anden lagt i. Det var jo nærmest uhørt.
    p.s. det er ikke Christian krappitz fra Flensburg der har min trailer. det er ham der satte min motor i.
    Jeg har i går fået bekræfte fra SpiD fra Baadsnak at den motor har 300 hk og ikke som der blev sagt 385 hk.
    så ja. jeg er blevet taget godt ved røven.
    Har i går også bestilt mit Spacer kit hjem så vi kan få sænket mit drev, så jeg kan komme ud og sejle. Nu er spørgsmålet så bare om de 300 hk er nok til båden.
    mvh Steen


  • #61   18. mar 2016 En update på denne meget lange sag.
    Jeg har nu afhentet min båd/motor ved den omtalte forretningsdrivende (Bootsmotoren Krappitz). Jeg kørte en sag ved Forbruger Europa på ham, der stod på i lang tid (12 mdr) uden den store succes. Da han næsten konsekvent undlod at svare de dansk/tyske myndigheder. Og de opgav til sidst at få ham i tale. (De kan kun mægle og kan ikke fremtvinge juridiske beslutninger)

    Efter de kastede håndklædet i ringen. Så besluttede jeg mig for at "tæppebombe" ham med daglige emails/SMS med kopi til forbrugermyndigehederne, hvor jeg udbad ham om svar. Det fik ham lidt i tale, hvor han endelig gav et noget tvetydigt svar. Jeg kørte efterfølgende ned til ham i Flensborg og indgik et forlig med ham. Han havde monteret et "nyt" lower unit på min motor uden min accept og stik imod vores oprindelige aftale om en nyere ombytter påhængsmotor med insprøjtningsteknologi (en Evinrude FICHT RAM). Jeg fik efterfølgende afhentet båden/motor til den aftalte pris. Det ser dog absolut ikke ud til at være et nyt lower unit, men i stedet et "remanufactured" drev. Men ok det virker tilsyneladende (har kun testet det på land med skyllestuds).

    Om man vil gøre forretninger med denne person fremover, må stå for ens egen regning/ansvar. Men jeg har nu gjort mine erfaringer med firmaet og vælger at finde et andet firma næste gang smiley


  • #62   15. maj 2016 Jeg besluttede mig for mit at tjekke gearolien på mit "nye" lower unit fra Bootsmotoren Krappitz. Jeg havde endnu ikke sejlet med det, så det skulle i teorien være frisk olie på drevet.

    Nu kan man se videoerne, og så selv bedømme om det er et nyt lower unit med frisk olie i.

    En skøn blanding af vand og meget mørk olie. Man kan også se hakker/ridser/maling skallet af på drevet.

    https://youtu.be/XNnZdMzktoQ

    https://youtu.be/aN4G-3HQ6TA

    https://youtu.be/Gdd2lXfbl8g


  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #63   15. maj 2016 Frisk olie er det vist ikke!!!

  • #64   15. maj 2016 uha,det ligner at du skal til at renovere dit drev på ny

  • #65   15. maj 2016 Fy for den lede. Det ser ikke godt ud nej.

  • Alex T
    Alex T Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #66   29. aug 2016 eg besluttede mig for mit at tjekke gearolien på mit "nye" lower unit fra Bootsmotoren Krappitz. Jeg havde endnu ikke sejlet med det, så det skulle i teorien være frisk olie på drevet.

    Nu kan man se videoerne, og så selv bedømme om det er et nyt lower unit med frisk olie i.

    En skøn blanding af vand og meget mørk olie. Man kan også se hakker/ridser/maling skallet af på drevet.


  • #67   31. aug 2016 Ja. det undre mig, at folk stadigvæk bliver ved med at handle / købe dele ved den person. Men så snart noget er billigt er folk desværre ligeglade med alle de advareler der kommer.
    kan fortælle at den motor jeg fik lagt i, kun kørte 21 timer så smadre den det ene stempel. smiley den var den jeg fik af Finn Laurids Thøgersen fra Diernæs.
    Husk det var også Finn der havde solgt min bådtrailer og bildt den person ind der havde købt den, at jeg ikke kunne finde min reg. papir på min trailer. det var først da han fik "besøg" af 2 "gutter" han fik til bekendelse. Utrolig at en mand i hans alder også stadigvæk snyder og bedrager. Han haft flere af hans offer i min butik, der kan fortælle samme historie.
    mvh. Steen


Kommentér på:
Findes der ingen ærlig bådmekaniker?

Annonce