{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Mulig svindel {{forumTopicSubject}}

Hej bg

Jeg har sat min motorbåd til salg og er blevet kontaktet af en person fra Storbritannien.
Personen skriver at han gerne vil købe og båden skal sendes til Kroatien til hans båd værksted.

3. Gang personen skriver til mig meddeler han at han gerne vil købe båden og betaling skal ske via PayPal.
Det virker lidt mistænkeligt, er der andre der er blevet kontaktet på den måde ved jeres annoncer?
Annoncen er på dba, hvor personen har fået mine oplysninger fra.
Har tjekket personen Gmail, tlf nr., og navn, og intet er at finde på nettet om svindel eller andet.

Håber på lidt inputs.

Bonus info, Bådens pris er sat til 47.000,-


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mulig svindel
  • #1   21. jul 2020 Jeg ville ikke sælge var jeg dig . Kun hvis han møder op med kontanter .


  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #2   21. jul 2020 Det er svindel og for et par år siden var der rigtigt mange der mistede deres bil båd osv de er særdeles aktive på dba

  • #3   21. jul 2020 Yep svindel.
    https://www.baadgalleri.dk/forum/generel-diskussion/48260-salg_af_baad_til_udlandet
    Samme mønster som tidligere.


  • #4   21. jul 2020 KUN kontant ved fremmøde ( eller sikker overførsel imellem banker, hvor de står for det )
    Alt for mange er blevet taget godt og grundigt i rø.... af de svindler.. især på DBA med betaling over paypal ( ikke det rigtige paypal ) de er blevet så gode til at fuske, så jeg vil ALDRIG sælge til nogen der ikke møder op, og kun mod kontant betaling.... måske dumt at have det syn på andre at de vil tage røven på en... men man lære med tiden .. desværre nogle gange på den hårde måde ( det gide jeg ikke smiley )


  • #5   22. jul 2020 Jeg oplevede det samme.
    Køber kom fra Kina og ville købe min vare, betale over PayPal og forære hans kone denne til hendes bryllupsdag......en 3-pers sofa jeg havde til salg for 500,- smiley


  • #6   22. jul 2020 Det er et velkendt svindelnummer. Han kan trække betalingen over Pay Pal tilbage, når båden er afhentet. En anden udgave af svindlen er, at de laver en overførsel der er 10000 højere end det aftalte beløb, beder om at du sender 10000 tilbage til køber, hvorefter han trækker sin betaling tilbage. Jeg har også prøvet at få et fantastisk tilbud fra Dubai på en båd til 120000,- Da jeg skrev, at han kunne overføre pengene til transportfirmaet, og så kunne de betale mig kontant ved afhentning, hørte jeg heller ikke mere.

  • Benjamin H
    Benjamin H Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   27. jul 2020 Helt stensikkert svindel 👍

  • #8   28. jul 2020 Dét har jeg også prøvet. Du må endelig IKKE handle. Dét bedste er at skrive at du anmelder dét til politiets taskforce vedr. IT kriminalitet. Dét gjorde jeg og hørte ikke mere fra dem. Dét de gør, er at de overfører penge, men for meget, og de er "låst" så du ikke kan hæve dem. De beder derfor om dit kontonummer osv... PAS PÅ

  • #9   28. jul 2020 den slags tilbud fik jeg også da min båd stor til salg
    SLET den og lad være med at svare ham


Kommentér på:
Mulig svindel

Annonce