{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Speedbådskørekort???
  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #1   29. aug 2020 Der kræves ikke så meget kun lidt sund fornuft og det er ret begrænset hvad du lærer

  • #2   29. aug 2020 Hvis du vil lære noget om sejllas og at navigere, så skal du tage duelighedsbevis, der for du rigtig meget viden om at være på vandet, har det selv.

  • Simon K
    Simon K Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 9 Svar: 10
    #3   29. aug 2020 Der kræves ikke så meget andet end 4-5 timer til at studere teorien derhjemme og derefter bruge en dag på at aflægge prøve der både er teoretisk og praktisk.
    Teorien er lidt om regler og sikkerhed til søs, vigeregler, lyd- og lyssignaler, diverse bøjer og markeringer til søs samt et par andre småting så som hvad du gør i en nødsituation. Det er meget grundlæggende men nok til at komme igang med at sejle.

    Den praktiske del går ud på at du skal kunne sejle båden, lægge til og sejle fra kaj samt samle en mand op der er røget i vandet (til øvelsen benyttes en flydende dims man skal sejle hen til og samle op).
    Du bør også lære at lave 5 knob/stik da det efter sigende er noget man kan blive spurgt om til prøven, det blev jeg dog ikke spurgt om.

    Du får kun meget begrænset viden om søkort og navigation så det bør man på egen hånd studere efterfølgende og evt. investere i en god kortplotter så man har en idé om hvor dybt der er hvor man sejler samt kan undgå forbudte områder (fx fuglereservater eller områder hvor militæret skyder).


  • #4   29. aug 2020 Ja Kenneth det er bare med at komme igang... det er præcis som Simon beskriver. Du skal ikke være nervøs for du får en herlig dag på vandet sammen med en instruktør og andre som også skal lære at sejle . Hvis du kun skal sejle kystnært i en alm. motorbåd så glem alt om duelighedsbevis osv. det må evt. komme senere , det vigtigste for dig er at komme igang med at sejle så du får noget erfaring . så igen , bare kom igang. smiley

  • #5   29. aug 2020 Det er lige ud af landvejen, se den teori video og lyt efter på dagen, så er du bestået.
    Man ska vidst være meget dygtig, hvis man ik består.


  • Simon K
    Simon K Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 9 Svar: 10
    #6   29. aug 2020 Som Emil siger så skal man være dygtig for ikke at bestå, forstået på den måde at du ikke dumper fordi du laver lidt småfejl og ikke lige gør det perfekt i første forsøg.
    Det handler om at vise at du har båden nogenlunde under kontrol og at du er villig til at øve dig og lære, det handler ikke om at gøre det hele perfekt. Det er bedre at være lidt for forsigtig end for overmodig, du består nok ikke hvis du giver den fuld gas lige ind i molen.

    Teorien bør du dog øve dig på til du er helt sikker på at du kan få nul fejl i de 30 spørgsmål eller hvor meget det nu er, særligt det der involverer sikkerhed som fx vigeregler skal du have helt styr på, ellers kan du godt regne med at dumpe. Der er dog så lidt teori at der ikke er nogen undskyldning for ikke at kunne det, øv dig en time eller to mere hvis du er i tvivl om noget.

    Vurderingen er et helhedsbillede, så hvis du laver en perfekt teoriprøve kan du slippe afsted med lidt mere usikkerhed omkring det praktiske.


  • #7   30. aug 2020 Ok i snakker om knob og stik jeg har øvet mig på nogle og kan dem udenad nu og det er enkelt og dobbelt flagknob pælestik og dobbelt halvstik både ned over en pæl og rundt om en pæl er det nok at kunne dem??? men i det store hele så er det noget jeg burde kunne finde ud af selvom jeg er en smule fat dum he he smiley


    Kenneth


  • #8   30. aug 2020 Det lyder fornuftigt, ja. Til min prøve snakkede vi ikke engang om knob og stik.

  • #9   30. aug 2020 Ok skide godt alle i dejlige sejlere smiley

    Og tak for alle jeres svar og ikke mindst TAK FOR JER 10-4 og en skumbanan og husk nu

    BRED YMER OG KNÆHØJ KARSE ALTID! smiley

    Over&Out

    Kenneth


  • #10   30. aug 2020 Der er vel ikke sket ret meget siden du sidst spurgte....
    https://www.baadgalleri.dk/forum/generel-diskussion/188663-duelighedsbevis_eller_ikk


  • #11   30. aug 2020 Nej jeg ved det godt kære Jens det havde jeg glemt igen men kom også i tanke om det så havde på fornemmelsen at jeg ville få røven på komedie men jeg er åbenbart ved at være dement eller sådan noget 10-4

    I mean no harm and wish the best for all of us so please dont be mad at me i know im stupid

    Kenneth


  • Kaj L
    Kaj L Tilmeldt:
    mar 2010

    Emner: 1 Svar: 15
    #12   4. sep 2020 Stort set ingenting. Burde være obligatorisk med minimum duelighedsbevis.

  • #13   4. sep 2020 Det er jeg fuldstændig enig med dig i Kaj L. Speedbådscertifikat er ikke ret meget værd.

  • #15   4. sep 2020 KK, speedbådskørekortet gælder som den praktiske delprøve af duelighedsbeviset, så jo, du lærer at sejle hvis du tager duelighedsbevis.

  • #16   4. sep 2020 Det kræver en gymnasial uddannelse, og 8 år på universitetet.
    Ej bare en joke, der var en gut der ikke kunne et ord dansk eller engelsk, han bestod prøven.
    Så det kræver ikke alverden.


  • #18   12. sep 2020 Du kan vælge at tage den praktiske delprøve af duelighedsbeviset i enten motorbåd eller sejlbåd.

    Den praktik der er i speedbådskørekortet er den samme som den der er i den praktiske delprøve af duelighedsbeviset, uanset bådtype.


  • #20   12. sep 2020 Du kan sagtens afvikle den i en speedbåd. Der er ingen forskel.

    En mand over bord laves alligevel ikke i høj fart.

    En speedbåd er lettere at sejle end en deplacementbåd.


Kommentér på:
Speedbådskørekort???

Annonce