{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Gelcoat - Hjælp
  • #1   9. nov 2020 Hej Thomas, af hvad jeg kunne forstå sidst jeg efterspurgte gelcoat er det begrænset hvor mange farver de fåes i. Nu er din en nyere båd, men ellers skal man også tage højde for om den er falmet. Tror umiddelbart det bedste resultat ville blive at købe en hvid, lappe skaden også få en autolakere til at blande en farve til dig. De rammer den mere eller mindre 100%, fik blandet til min for meget små penge. Efterfølgende en polering, om nødvendigt så vandslib området før polering.

  • #2   10. nov 2020 Jeg fik denne mail fra Sea Ray da jeg spurgte på farven, de vil så ikke sende en gelcote, fordi den er i kategorien farlig gods 🙄


    profilbillede
  • #3   10. nov 2020 Du har ikke forhørt dig hos en marine shop? Måske de har andre muligheder end dig som forbruger.

  • #4   10. nov 2020 Har prøvet Risbjerg der er Sea Ray forhandler og de var til ingen hjælp - tværtimod smiley

    Har også prøvet et par andre lokale, men uden held. Har talt med andre firmaer og de kan godt, hvis det var en ral farve smiley


  • #5   10. nov 2020 Men anyway, hvis du vælger "kun" og bruge en gelcoat filler skal du være meget forsigtig med at slibe området så farven omkring lapning ikke slibes så hårdt at den ikke kan poleres efterfølgende, Jeg lappede mit under vandspejls linjen og der skulle altså tages fat for give et ordentligt resultat. Den skulle alligevel bundmales efterfølgende

  • #8   12. nov 2020 Det er super nemt at skaffe farvekoden, det er straks værre at bruge den til noget fornuftigt. For desværre kan man ikke blande farven som man gør nede i byggemarkedet, når stuen skal males.
    Selv hvis du kunne købe den originale farve ville det færdige resultat ligge ligeså langt væk fra originalfarven som en god blanding du selv laver. Og det er faktisk ikke så vanskeligt som man skulle tro. Og her skal du tænke dig tilbage til formningslokalet, eller tro på mig når jeg siger, at de farver de fleste "hvide" både er lavet i, kan blandes med beige acrylfarve og superhvid. Start med en lille smule hvid og bland herefter mere om mere beige i indtil du "rammer". Husk godt med dagslys gavner projektet. Hærder tilsættes med pipette. Der er masser af videoer på Youtube.


Kommentér på:
Gelcoat - Hjælp

Annonce