{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.974 visninger | Oprettet:

anlæg {{forumTopicSubject}}

Hey jeg har bare lige et par spørgsmål ang. Anlæg til dem der har småbåde hvad fanden gør i med batteriet. For det sidste man vil, er vel at ligge lang ude på fjorden og være løbet tør for strøm fordi musikken har spillet. Jeg går med en tanke om at få et anlæg i min lille båd men så skal der jo næste også smides et ekstra batteri i båden som man skal oploade hver gang man kommer i land. Eller hvordan gør i andre??


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  anlæg
  • #1   28. feb 2007 jeg har kun 1 batteri.... vil ikke have for meget unødvendig vægt med... mit anlæg tager heller ikke så meget da jeg ikke har forstærker.....men i en bil har man da også kun 1 batteri så mon ikke det går...du skal nok bare ikke ligge hele dagen og høre musik uden at motoren lige får lov at lade lidt på batteriet ind imellem(både skal sejle og ikke ligge stille for længe hehe)

  • #2   28. feb 2007 men hvilken motor har du....mange motorer er der en træksnor med til som man kan sætte om en krans, når man tager hætten af motoren) og så starte den..det er jo altid en god back-up hvis det kan lade sig gøre(trro dælme man skal trææe hårdt for at rive de store motorer i gang)

    min fætter har en 90 hk yamaha med sån en, men vi har ikke prøvet om man kan starte på den måde men det kunne da egentlig være sjov


  • #3   28. feb 2007 Min motor er en 70 hk yamaha og den har vi prøvet med at man er ved at falde i vandet før den kommer igang. men der var motor også kold det hjælpe nok lidt hvis den er varm

  • #4   28. feb 2007 Hehe ja sjov og sjov....der skal godt nok lægges lidt krafter i at få sådan en startet vil jeg tro. Bare min gamle 40 heste er ufattelig tung at trække igang. Ødelægger hænderne, tror det er bedst med elstart når det kommer til stykket.

  • #5   28. feb 2007 En løsning er at anskaffe en start booster et lille batteri i plast kasse og startkabler til pris ca. 300kr og en let løsning på problemet?

    Du kan også skifte din batteri afbryder til en batteri omskifter og så installere et lille ekstra start batteri.

    En idé kunne også være at montere en af de batteri alarmer som fås til kølebokse til bilen, de slår strømmen fra til køleboksen når batteriet når under en hvis spænding så bilen stadig kan startes. Sådan en kunne måske monteres foran radioen men skal ikke kunne sige om det virker i praksis. de koster ca. 100kr i feks Harald Nyborg men det skulle da være let at teste?


  • #6   28. feb 2007 peer j s ide med strømvagten er ikke helt dum, bare husk du ikke må sætte den foran forstærkeren(så brænder den nok af) men du kan sætte den foran radioen... og når radioen ikke er tændt står forstærkeren jo også kun standby

  • #7   28. feb 2007 Ja der er ikke andet end at prøve hjemme på land først, fyr op for musikken hjemme i indkørslen og hold en fest til musikken går ud og så se om der er liv nok til at sparke den igang...



  • #8   28. feb 2007 Ja det er nok den bedste ide. Er der nogen der kan anbefalede nogen højtaler og Cd afspiller der sparke max’s røv som også kan klar noget vand.

  • #9   28. feb 2007 BOSS laver nogen marine højtalere som spiller ganske fint

  • #10   28. feb 2007 (link fjernet)

    http://www.autohifi.dk/ Earthquake marine højtalere under nyhed

    Polk er toppen mindre kan også gøre der men almindelige 2vejs højtalere er heller ikke nogen dårlig investering. Det vigtigste er faktisk at sørge for at enten at bygge et kabinet eller montere dem i forbindelse med feks. opbevaringsrum, så får du meget mere effekt ud af dine højtalere og meget mere bybde!!!

    Mht. til cdafspiller fås der flere men du betaler også prisen for det, jeg har istedet valgt en ny Sony cd med mp3 og fjernbetjening og køb så en god afskærmning til radioen så kan du jo skifte imellem de ca. 170 sange uden at skifte cd og uden at åbne ind til radioen...
    Jeg gav ca.1000kr. for en ny radio i harald nyborg


  • #11   8. jun 2009 ja jeg kan se at i den her tråd har jeg bda fået lidt inspiration.

    men jeg har et par spørgsmål::

    først vil jeg lige sige at den motor jeg har er en jonson påhængs motor med 2 gea ( Ved ikke om det er 2 frem og et bak for der er bakgear på den )

    jeg aner ikke om der er lade mulighed på den.

    men hvis der ikke er hvordan laver jeg så smartest et strømanlæg ?

    jeg havde egentligt tænkt på noget med en inverter, men har så hørt at den lkvæler bateriet hurtigt.

    jeg kunne ghodt tænke mig et 220 v stik da jeg nok tager en bærbar med , og så strøm nok til de lovpligtige lanterner og til en radio / bilradio, og noget navigations ud styr.

    er der nogen der har nogen ider og nogele råd til hvad man gør ?

    jeg havde også tænkt på noget med 2 80 eller 100 amperes barterier også montere en lader fast til at lade med når jeg er i havn, ved ikke om det er nogen løsning..

    på forhånd tak


Kommentér på:
anlæg

Annonce