2.082 visninger
|
Oprettet:
anlæg {{forumTopicSubject}}
Hey jeg har bare lige et par spørgsmål ang. Anlæg til dem der har småbåde hvad fanden gør i med batteriet. For det sidste man vil, er vel at ligge lang ude på fjorden og være løbet tør for strøm fordi musikken har spillet. Jeg går med en tanke om at få et anlæg i min lille båd men så skal der jo næste også smides et ekstra batteri i båden som man skal oploade hver gang man kommer i land. Eller hvordan gør i andre??
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.148
feb 2006
min fætter har en 90 hk yamaha med sån en, men vi har ikke prøvet om man kan starte på den måde men det kunne da egentlig være sjov
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 14 Svar: 34
dec 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 13 Svar: 89
jul 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 8 Svar: 58
Du kan også skifte din batteri afbryder til en batteri omskifter og så installere et lille ekstra start batteri.
En idé kunne også være at montere en af de batteri alarmer som fås til kølebokse til bilen, de slår strømmen fra til køleboksen når batteriet når under en hvis spænding så bilen stadig kan startes. Sådan en kunne måske monteres foran radioen men skal ikke kunne sige om det virker i praksis. de koster ca. 100kr i feks Harald Nyborg men det skulle da være let at teste?
feb 2006
jul 2005
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 14 Svar: 34
feb 2006
jul 2005
http://www.autohifi.dk/ Earthquake marine højtalere under nyhed
Polk er toppen mindre kan også gøre der men almindelige 2vejs højtalere er heller ikke nogen dårlig investering. Det vigtigste er faktisk at sørge for at enten at bygge et kabinet eller montere dem i forbindelse med feks. opbevaringsrum, så får du meget mere effekt ud af dine højtalere og meget mere bybde!!!
Mht. til cdafspiller fås der flere men du betaler også prisen for det, jeg har istedet valgt en ny Sony cd med mp3 og fjernbetjening og køb så en god afskærmning til radioen så kan du jo skifte imellem de ca. 170 sange uden at skifte cd og uden at åbne ind til radioen...
Jeg gav ca.1000kr. for en ny radio i harald nyborg
jun 2009
Følger: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 12
men jeg har et par spørgsmål::
først vil jeg lige sige at den motor jeg har er en jonson påhængs motor med 2 gea ( Ved ikke om det er 2 frem og et bak for der er bakgear på den )
jeg aner ikke om der er lade mulighed på den.
men hvis der ikke er hvordan laver jeg så smartest et strømanlæg ?
jeg havde egentligt tænkt på noget med en inverter, men har så hørt at den lkvæler bateriet hurtigt.
jeg kunne ghodt tænke mig et 220 v stik da jeg nok tager en bærbar med , og så strøm nok til de lovpligtige lanterner og til en radio / bilradio, og noget navigations ud styr.
er der nogen der har nogen ider og nogele råd til hvad man gør ?
jeg havde også tænkt på noget med 2 80 eller 100 amperes barterier også montere en lader fast til at lade med når jeg er i havn, ved ikke om det er nogen løsning..
på forhånd tak
anlæg