{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anlæg
  • #1   18. maj 2006 Du tager bare plus og minus fra dit batteri og trækker ledninger hen til hvor du vil have anlæget siddene (husk sikring imellem).

• Johan M
    Johan M Tilmeldt:
    maj 2006

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #2   18. maj 2006 Hvordan sætter jeg sikringen imellem? Nogen bestemt sikring der skal bruges?

Hvilke ledninger skal jeg så bruge? Og hvordan får jeg dem til at sidde fast på batteriet?

• #3   18. maj 2006 Ohms Lov U = I * R
    Effekt Lov P = U * I
    U = Spænding ( Volt )
    I = Strøm ( Ampere )
    R = Modstand ( Ohm )
    P = effekt ( Watt )
    For at finde strømmængden og sikringsstørelsen.
    Lad os tage som eks. at din spænding ( Volt ) på batteriet er 12 v og din afspiller er en forbruger på 55 Watt.
    Så divider du de 55 Watt med 12 Volt = 4, 58 Ampere ( I )
    Når det drejer sig om sikring skal der lægges 10 procent oveni, så en helt precis sikringsstørelse du skal bruge
    5,038 Amp. men hvis du kan finde en på 6 amp eller 7 køb da dem, håber det hjalp lidt.

• Johan M
    Johan M Tilmeldt:
    maj 2006

#4   18. maj 2006 Mange tak for svaret..

Tænkte på om man behøver sikring hvis der er det i forstærkeren?

Har tænkt mig at købe et batteri seperat så det ikke lader op når båden sejler.. Er det muligt at det kan trække forstærkerer + cd afspiller og højtalerer i nogle timer?
    Mvh Johan

• #5   18. maj 2006 Det gør du kun hvis du udbygger dit anlæg, så som med forstærker og ligenden!!! lad sige at dit batteri er på 60 amp timer, og du bruger som nævt ca. 5 amp så skal du i teorien kunne spille 12 timer...

• Johan M
    Johan M Tilmeldt:
    maj 2006

#6   18. maj 2006 Mange tak for hjælpen..
    Ellers nogle nyttige råd med på vejen?
    Mvh Johan

• Christian P
    Christian P Tilmeldt:
    mar 2005

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #7   18. maj 2006 Ja du skal købe noget maritimt anlæg.. Ihvertfald hvis din båd ligger i havnen.. eller hvis du dyrker vandsport.. En af min venner havde en 12" sup + 2 6/9 højtalere og et komponentsæt i sin båd..og det hele er næsten smadret nu.. Mener at Clarion laver nogle fine både HU og højtalere til både..

MVH Christian P

• #8   19. maj 2006 jeg har købte den Cd afspiller T-hansen havde på tilbud i sidste ude, den kan læse SD kort, så når du sejler er der ingne ting som kan hoppe,
    (link fjernet)

(link fjernet)

af højtalere, behøves du ikke at købe Marine, jeg har sat to Boxter højtaler i, med noget carbonr ting i, i stedet for pap, stadig vandtæt, og magneten er beskyttet.

Team A

• Johan M
    Johan M Tilmeldt:
    maj 2006

#9   19. maj 2006 Hej, hvor har du sat carbon henne? Og hvordan ?
    Mvh JOhan

• #10   19. maj 2006 du bør have sikring ved batteriet selvom der sidder en i forstærkeren.... den sidder der for at beskytte kablet mod overstrøm og kortslutning....

På en bil er det et krav men risikoen er også større da billen er lavet af metal og hvis + lægger til stel uden sikring har du et stk ildebrand

• #11   19. maj 2006 Johan M
    var det til mig?

• Johan M
    Johan M Tilmeldt:
    maj 2006

#12   19. maj 2006 Team A. Ja det er det

• #13   19. maj 2006 Jamen, der hvor der normalt er Pap, det er så blevet til Carbon, du kan også få det i Kevler, men det må bare ikke være pap,

Personligt synes jeg selv det er dumt at give 1000 kr mere for nogle tøjtalere, fordi der stå Marine på dem, når de kan de samme, man skal bare købe de rigtige.

Team A

• Johan M
    Johan M Tilmeldt:
    maj 2006

#14   20. maj 2006 Team A
    Hvor kan man købe sådan noget Carbon henne?
    Mvh Johan

• Johan M
    Johan M Tilmeldt:
    maj 2006

#15   20. maj 2006 Hej Alle... Har lige nogle spørgsmål til det RENE skrev om hvilken sikring jeg skal have..

Jeg har et anlæg med en 400 w sub, 2*124 w højtalerer... + en 800 W forstærker..
    Hvordan finder jeg så ud af hvilken sikring jeg skal have til???
    Mvh Johan

• #16   20. maj 2006 jeg kan ikke finde den model på nettet, men det er en Pro serie jeg, som man også bruge til konkurrence, men spøg din lokale auto hifi handler af, men bare det bliver kevler eller Carbon, så går det ikke helt galt.

Team A

• #17   20. maj 2006 så fandt jeg det dine højtaler skal være lavet af:)

Polycarbonat smiley det er det jeg mente,, sorrry

• #18   21. maj 2006 hvordan er din båd lavet... er der noget elektrisk i den i forvejen?

selve forstærkeren skal i hvert fald have sin egen sikring uden ved batteriet og et tilpas tykt kabel...

til radioen/headunit behøves ikke det vilde, men jeg ville nok lægge 2,5mm2 ledning med 15 amp foran, så kan man også tage strøm ud til et cigarettænderstik, som kan bruges til lidt af hvert

Kommentér på:
Anlæg

Annonce