{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.271 visninger | Oprettet:

Anders E
Anders E
Tilmeldt:
2. apr 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Skal købe båd og mangler hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen jeg står og skal købe båd og er meget i tvivl om hvad det skal være. Jeg har kigget på Bayliner, campion og fletcher. Skal bruge båden til vandsport og hyggelige sejlture så hvad er bedst at vælge. ? En anden ting der også gør det svært for mig at vælge er at jeg ikke ved om det er bedst og billigst med påhængsmotor eller med indbygget, jeg tænker mht. reperationer.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Skal købe båd og mangler hjælp
  • #1   2. apr 2007 Jeg syntes helt klart campion har de flotteste designs. Også selvom man går nogle år tilbage med modeller, men det er selvfølgelig en smags sag.
    Påhængsmotore er billigere i reperation, og så giver de et bedre optræk, og larmer knap så meget hvis du køber en ny 4-takter. men hvis du skal have en kæmpe båd med 200 hk, ville jeg da mene indenbors er lige godt, så sparer du også pladsen og kan evt. få lidt solplads smiley


  • #2   2. apr 2007 hvor meget har du tænkt dig at ligge af penge?

  • #3   2. apr 2007 indenbords eller udenbords er et religionsspørgsmål. når vi når op over 40hk kan man alligevel ikke tage dem af og slæbe rundt på dem uden videre....
    campion er ret fedt bygget med god bredde også
    mange fletchere tåler generelt rimelig mange hk og kan blive uhyggeligt hurtige, hvis du har set en bayliner indvendig og mærket kvaliteten på det forskellige så dropper vi dem og kigger på searay istedet

    skulle jeg købe en anden båd idag blev det nok en fletcher, jeg bruger den stort set kun vandsport


  • #4   2. apr 2007 Campion 542 explorer er min favorit! I sær med en stor firtakter på hækken. Jeg synes at kunne høre på folk rundt omkring at indenbordsmotorer generelt bruger en del mere saft, men om det er fordi at de generelt har flere hk og slagvolume end vi andre med oiskeris, ved jeg ikke rigtigt. Jeg ville nok gå efter noget med påængsmotor, fordi jeg synes at motorkassen som regel er i vejen! MVH Frank

  • #5   2. apr 2007 Hej Anders, jeg mener absolut at du skal overveje både som Askeladden og Yamarin. Jeg er selv lykkelig ejer af en Yamarin 64DC. (Se evt. min profil), Jeg har ikke oplevet andre både i samme størrelse (6,21 meter lang) der har haft så meget plads til passagerer og oppakning. Generelt bygger skandinaviske bådværfter deres glasfiberskrog i en bedre kvalitet end mange f.eks. amerikanske og sydeuropæiske.
    Jeg kan nævne at vi i går holdt en tidlig påskefrokost i min båd, vi var 7 personer der alle kunne sidde uden at det virkede alt for presset. Desuden er der plads til 2 sovende i "kahytten" og der kan redes op til 2 yderligere. Båden bredde på 2,48 samt efter min mening genial indretninger årsag til at der er plads til alt dette. Bemårk at den stadig kan trailles, hvilket jeg mener er væsenligt hvis man vil rundt og se lidt forskelligt.
    Til slut vil jeg råde dig til at få monteret en 4 takts motor, du vil ikke fortryde at du rent faktisk kan tale med dine gæster når du sejler i tomgang.
    Held og lykke med jagten


  • #6   2. apr 2007 jeg er nok enig med rene, men jeg er jo nok lidt farvet, har askeladden nr:2 , og har kigget meget på yamarin.
    de er ikke specielt billige, men holder en god brugt pris, og er meget pratisk indrettet.
    men som sagt, har ikke haft andet, sååå
    hør på alle, prøv så mange du kan


  • #7   3. apr 2007 For 14 dage siden var jeg så heldig at sejle med en kollega fra Småbaådsklubben i hans Flipper 620 med 115 hk 4t suzuki. Det var en dejlig weekend, nok mest fordi båden var så rummelig og der var dejligt læ og masser af plads. Der er 2 køjepladser i kabinen og 2 agter i cockpittet. 2 kogeplader (sprit), toilet, køleskab og håndvask. På toppen gik den lige over 30 knob. Det er selvfølgelig ikke en decideret speedbåd, men vil du have lidt plads til familien og sidde i læ når det regner, så er Flipper 620 værd at tage med. De lidt ældre årgange er mere sidestabile end de nyere, men de nyere sejler tilgengæld lidt hurtigere. MVH Frank

  • Anders E
    Anders E Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   5. apr 2007 Hej alle sammen og mange tak for alle de gode svar. Jeg vil nu prøve at se mig lidt mere omkring på markedet. Og som Jan k skriver må jeg bare få lyttet og prøvet så mange jeg nu kan.


  • #9   5. apr 2007 hvis du er i nærhenden af kbh, er du velkommen til at få en tur i min lille båd.

  • Anders E
    Anders E Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #10   9. apr 2007 Hej igen ja så har jeg lige været en tur i Svendborg for at kigge på både. Jeg faldt over en rigtig dejlig båd ved navn INVADER med 150 HK rigtig pæn båd til prisen. Ville høre om der var nogle der har hørt om navnet og måske kunne fortælle lidt om båden. Den ligner meget Campion men er det samme kvalitet? Se båden via dette link (link fjernet)

  • #11   20. maj 2007 hej
    prøv og kigge her
    www.euroboats.com
    Der kommer min næste båd fra!!


Kommentér på:
Skal købe båd og mangler hjælp

Annonce