2.346 visninger
|
Oprettet:
Skal købe båd og mangler hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen jeg står og skal købe båd og er meget i tvivl om hvad det skal være. Jeg har kigget på Bayliner, campion og fletcher. Skal bruge båden til vandsport og hyggelige sejlture så hvad er bedst at vælge. ? En anden ting der også gør det svært for mig at vælge er at jeg ikke ved om det er bedst og billigst med påhængsmotor eller med indbygget, jeg tænker mht. reperationer.
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 2 Emner: 25 Svar: 181
Påhængsmotore er billigere i reperation, og så giver de et bedre optræk, og larmer knap så meget hvis du køber en ny 4-takter. men hvis du skal have en kæmpe båd med 200 hk, ville jeg da mene indenbors er lige godt, så sparer du også pladsen og kan evt. få lidt solplads
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Både: 1 Emner: 54 Svar: 211
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.148
campion er ret fedt bygget med god bredde også
mange fletchere tåler generelt rimelig mange hk og kan blive uhyggeligt hurtige, hvis du har set en bayliner indvendig og mærket kvaliteten på det forskellige så dropper vi dem og kigger på searay istedet
skulle jeg købe en anden båd idag blev det nok en fletcher, jeg bruger den stort set kun vandsport
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 7 Svar: 427
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 1 Svar: 1
Jeg kan nævne at vi i går holdt en tidlig påskefrokost i min båd, vi var 7 personer der alle kunne sidde uden at det virkede alt for presset. Desuden er der plads til 2 sovende i "kahytten" og der kan redes op til 2 yderligere. Båden bredde på 2,48 samt efter min mening genial indretninger årsag til at der er plads til alt dette. Bemårk at den stadig kan trailles, hvilket jeg mener er væsenligt hvis man vil rundt og se lidt forskelligt.
Til slut vil jeg råde dig til at få monteret en 4 takts motor, du vil ikke fortryde at du rent faktisk kan tale med dine gæster når du sejler i tomgang.
Held og lykke med jagten
mar 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 23 Svar: 92
de er ikke specielt billige, men holder en god brugt pris, og er meget pratisk indrettet.
men som sagt, har ikke haft andet, sååå
hør på alle, prøv så mange du kan
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 7 Svar: 427
apr 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
mar 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 23 Svar: 92
apr 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 43 Svar: 292