{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Marine Diesel
  • Stefan W
    Stefan W Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 14
    #1   20. jun 2015 Og kan man tillade sig at tanke båden med almindelig diesel eller er der lovkrav om marine diesel til lystbåde også?

  • #2   20. jun 2015 tank du bare med almindelig diesel , hvis du vil være sikker putter du additiv i den sidste tankfuld inden vinteren , prisen er høj fordi der ikke er de store konkurenter smiley jeg glemte at tanke min inden den bliv lagt i smiley

  • Stefan W
    Stefan W Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 14
    #3   20. jun 2015 Tak for info. Så jeg kan ikke blive beskyldt for noget ved at vandre 4 gange frem og tilbage med en 20 liters dunk? Er det for at undgå diesel pest du putter additiv i Michael?

  • #4   20. jun 2015 ja nemlig , i miljødiesel er der jo en del biologisk materiale (som jeg har fået det forklaret) som kan rådne . og sætte sig hele vejen rundt.

  • #5   20. jun 2015 hvis du bruger dunke så tag opvaskemiddel med , spilder man det mindste ser det helt vildt ud den oliefilm der kommer på vandet , et skvæt opvaskemiddel og det er væk smiley (det kan ihvertfald ikke ses.)

  • #6   21. jun 2015 Du kan rolig bruge almindlige diesel fra tanken . Jeg fylder selv min 310 liters benzin tank med 2 x 20L dunke efter hver sejlads .

  • #7   21. jun 2015 Pas på med at bruge biodiesel til både.

    Forbruget er meget mindre end i en bil, og olien er stillestående i tanken i længere perioder, og risikoen for dieselpest er derfor relativ stor.

    Har personligt oplevet det, og så er den besparelse ved at tanke billigere brændstof pludselig blevet meget dyr.


  • #8   21. jun 2015 hvor kan du købe andet end biodiesel Søren ? (derfor der skal additiv i den sidste tank inden vinter)

  • #9   21. jun 2015 Marinediesel er ikke det samme som det du får på en alm. tankstation der har diesel til biler.

    Der blev endda tilsat additiv i det biodiesel som blev tanket, og alligevel blev tank og brændstofsystem inficeret af dieselpest.


  • #10   22. jun 2015 Alm diesel på tankstationer lægger på ca 9kr.
    Så fatter ikke den er 4 kr dyre ved dig.
    Og man putter da ikke biodiesel på en bådmotor haha.
    Det er kun til biler.


  • Stefan W
    Stefan W Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 14
    #11   22. jun 2015 Formoder at almindeligt diesel til biler også omtales som biodiesel. Ved ikk hvad det er de sælger i havnene. Men nu er vi sejlet til Nakskov og det er det samme her. 12 kr literen. Synes det er noget Frækt...

  • #12   22. jun 2015 Ja jeg tanked på Ærø/Marstal sidste efterår til 12kr, dog benzin.
    Det var ikke andet end halvanden kr dyre.
    Ellers plejer jeg selv at hente benzin på tanken, og fylde båden op på den måde.
    Det er den billigste måde at gøre det på.
    Ja det er frækt, men de bestemmer åbenbart selv hvad prisen er.


  • #13   22. jun 2015 Man kan sagtens bruge det diesel man kan få på tankstationer i båden, så længe at det bliver brugt ifm en ferietur.

    Man skal ikke tanke det og lade det stå i tanken i flere uger, for så vil det med stor sandsynlighed udvikle dieselpest idet det er biodiesel, og der er bakterievækst.

    Den diesel man får på havne er Marine diesel, Marine Gas Oil, og det har additiver der sikrer at der ikke dannes bakterievækst, og dermed dieselpest.


  • #14   22. jun 2015 "13" hvad er det for additiver ?
    forskellen på marinediesel og almindelig er at der ikke er tilsat 7 % biodiesel . og et par uger sker der intet ved . vil man være sikker ,undersøger man om det er marinediesel der er i tanken og så tanker man inden vinteren , jeg har haft begge dele i flere gange uden problemer (7-9-13 )


Kommentér på:
Marine Diesel

Annonce