{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.456 visninger | Oprettet:

kan det virkelig passe :-) (reservedele) {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg snart rodet med 2-takt motore nogle år og har jo så også stiftet bekendtskab, med de til tider meget høje reservedels priser. regner med at i også er stødt på dem smiley

Kan det virkelig passe at der ikke findes firmaer her i dk der har uoriginal reservedele til påhængsmotor ? har selv flere gange bestilt dele hjem fra usa og har f.eks lige pt kigget på hvad en benzinpumpen til en johnson 50 hk 4takt koster.

Det er en motor jeg har købt og leif er så venlig at hjælpe med den jeg ikke har rodet så meget med 4-takter og leif har styr på det pis smiley

når men jeg ved at den koster mellem 2600-3000 kr her hjemme i dk og kigger lidt for sjovt i usa hvor jeg tidligere har bestilt dele hjem og her kan de får til mellem 300 kr- 1000 kr alt efter producent og materialer der er brugt i pumpen.

ved godt at der skal betales told og osv men er der virkelig ikke firmaer der tager disse reservedele hjem og sælger her i dk ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  kan det virkelig passe :-) (reservedele)
  • #1   18. aug 2015 Nu er det nogle år siden jeg har købt noget i usa.
    Men der er ikke afgifter/moms på tingene.
    Kun fragt man betaler for.

    Det du skal gøre er, at oprette en profil/adresse i det land hvor du vil handle fra.
    Så køber du varen for den pris den koster.
    Og får det sendt hjem uden andre omkostninger.

    Hvis du kan spare de 2000kr ved at gøre det sådan, er der jo sparret en del ik.
    Der er en side her jeg fik øje på.
    Så kan du se hvordan at det virker.

    https://www.shopusa.com/shopusa/denmark/shopping-tips?gclid=CjwKEAjwjMauBRDH-bOCo56b13wSJABA2-HvC99LVyf4qhkmtUlFC5Yb7_ap6Qny-cgQbRlqnIfLLhoCyS7w_wcB


  • #2   18. aug 2015 hej speedy. kender godt den side, men tak for linket smiley

    mit indlæg går på om det kan passe at der ikke er danske firmaer der tager disse reservedele hjem fra usa/ eller andre lande og sælger her i dk.

    kunne sgu være man skulle få startet noget import op smiley


  • #3   18. aug 2015 Ved med us bildele det koster næsten det samme herhjemme som i usa.
    Lidt mere oven i prisen, med de danske afgifter.
    Ellers kan det ikke som sådan betale sig at bestille noget hjem.


  • #4   18. aug 2015 Danmark er nok for lille et område til rigtigt at være interssant for professionel lagerføring og distribution af "gamle" dele til f eks påhængsmotorer.

    Den del du finder i US har måske kun dig og 5 andre som potentielle kunder i DK, i US har den måske 50-100 aftagere?

    Endelig er Danmark i vidt omfang styret af monopol lignende forretninger der sikkert hellere vil sælge dig en ny motor end en reservdel til din gamle.

    Angående import udenfor EU "har jeg hørt" at mange sælgere gerne skriver en fiktiv lav pris på (<80DKK) i toldpapirerne, så glider den ret nemt igennem smiley


  • #5   18. aug 2015 det ligger satme eller mange båd mekanikere rundt om i landet. ved så ikke endnu hvilket aftaler de har med diverse påhængsmotor producenter om kun at sælge originale reservedele. kan bare se at på alle nyere motore er det mange der laver cdi bokse, oliepumper,benzinpumper, indsprøjtning dysser osv til en maget lavere pris end hvad de originale dele koster her i dk. og kvaliteten skulle være god efter hvad jeg kan læse mig til på flere amerikanske forummer hvor folk bruge disse uoriginale dele uden nogle problemer. selvfølgelig er nogle producenter bedre end andre smiley

    så lige som man har valget, når man skal ha lavet sin bil og at købe de originale dele eller nogle uoriginal dele til en noget lave pris. skulle man da også ha det valg når man skal ha laves sin båd hos mekanikeren eller man bare selv laver det og skal bruge en del.

    kender bare ingen båd/marinecentre det tilbyder uoriginale dele og det kan jeg ikke helt forstå.


Kommentér på:
kan det virkelig passe :-) (reservedele)

Annonce