{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvordan skal båden fortøjes?
  • #2   4. apr 2023 Hvis det er en flydebro er det da ikke ikke noget problem med høj og lav vandet

  • #3   5. apr 2023 Skal jeg slet ikke have bekymringer når den er fortøjret til en flydebro. Den er jo også fortøjret til 2 pæle ude i vandet,
    Vil snuden på båden ikke have forskelligt afstand til broen om der er høj eller lavvandet?


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #4   5. apr 2023 Du kan bare lave de tove til pælene så de kan blive "længere", de skal laves med en vægt som lige kan holde båden på plads, men samtidig give line når vandet synker.. godt nok svært at forklare på skrift... Men to dunke med sand i og så når det er højvande skal du fortøje båden så de er ca 50 cm over bunden (afhængig af dybden) og linen til broen skal være stram og ved lavvande trækker båden dunkene op i vandet omvendt ved højvande vil dunkene trække båden på plads.. Håber du forstår.. Du skal bare sørge for, at ved total lavvande må rebet til dunkene ikke kunne løfte i båden eller båden må ikke kunne hænge i rebene.

    Men tag en snak med de folk der har pladser der, de må kunne give dig råd..


  • #5   6. apr 2023 en blok(sådan en med et hjul inden i) på hver hver pæl med en kontravægt(ofte en 5liters dunk fyldt med sand+vand i enden af trodserne. ind mod broen fast fortøjning de bagerste må gerne krydses

  • #6   12. apr 2023 Altså det med dunke og trisser forstår jeg ikke.
    Hvis agtertrosser fæstnes så nogenlunde en meter over normal vandstand. Og længden af dem passer sådan, at stævnen er 10 cm. fra flydebroen. Det har
    siden 1980 aldrig givet mig problemer.
    Forfortøjninger skal afstemmes, så skibet kan glide tilbage med en meter


  • #7   12. apr 2023 Jeg har også undret mig lidt over det med dunke bagved.

    Desværre er der ikke nogen både i vandet endnu hvor vi skal være, men
    har selv regnet lidt på det. Tror jeg gøre ala det som #6 beskriver


Kommentér på:
Hvordan skal båden fortøjes?

Annonce