{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.238 visninger | Oprettet:

Holdbarhed på en glasfiber jolle? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg går med tanken om at købe en glasfiber jolle. faktisk helt præcis en Limbo 14 den den ser ud til at passe til mit behov.

Der flere Limboer til salg på DBA som også matcher min økonomi.
Men det betyder jo også at det er fra 1981-1997.
Mit spørgsmål er så kan man forsvare at købe sådan en gammel glasfiber jolle? eller skal man hellere spare sammen og købe en sprit ny?
Hor længe kan sådan en krabat holdes i live?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Holdbarhed på en glasfiber jolle?
  • #2   9. okt 2015 Kan man som uerfaren selv undersøge sidste nævnte:
    and i dobbeltbund og hæk, samt rådden træ, og vandfylft skum.

30 år for en glasfiber jolle er da en gammel svend ikke?

• #4   9. okt 2015 Er der nogen tegn man kan kigge efter, tests man kan lave?

• #5   9. okt 2015 gå dørken efter ved at lave små hop, den skal ikke give efter, selvfølgelig din vægt og alt taget i betragtning( kender dig jo ikke).. hvis den hopper med er pladen rådden..

• #6   10. okt 2015 Der findes mange glasfiber både (inkl større motorbåd og sejlbåd)derude fra halvfjerdserne som er lige så solide som dagen den kom ude af fabrikken. Det kommer an på veligholdese.

• #7   11. okt 2015 Der er ikke dobbeltbund i en Limbo 14, hvad mindre det er en GT model af nyere dato, kan du se de 2 kølprofiler indvendigt er der ikke dobbeltbund, eneste stede der kan være vand i bunden, er hvis der har været monteret pult eller andet i den lille plade der som regel er støbt ind i bunden mellem midter- og fortofte.

• #8   11. okt 2015 Er limbo et godt valg? Kan se man kan få en sprit ny
    latrex
    http://vojensmarine.dk/latrex-baade-54/latrex-430-lx-14-fod-p180
    eller seaxplorer
    http://www.ostfynsbaadhandel.dk/seaexplorer/41-seaexplorer-420/
    For samme pris som en brugt gammel limbo.
    Jeg syntes også bare der er noget ved at købe et dansk produkt også er limbo jo godkendt til 30hk.

• #9   12. okt 2015 En Limbo 14 koster 16000 fra ny, så der tæt på det du skal give for den du linker til. Du for en fin jolle i Limboen, den er for størrelsen meget stabil i vandet og kan forsvarligt bære utrolig meget vægt, der er god plads, og den planer med selv meget lille motor, prisen for de nævnte ting er at bunden er flad med to små køle, den konstitution gør at båden hurtigt begynder at slå ved høj fart i bølger, men tilpasser du farten er det ikke et problem.

• #10   12. okt 2015 Ja så er spørgsmålet jo bare om det skal være en brugt eller sprit ny

• #12   15. okt 2015 Hmmm svært valg.

Jeg har allerede en sprit ny 6hk motor, så spørgsmålet er om det bedst at bruge alle pengene på en sprit ny limbo 14 til 20.000 med alt inc. også vente med større motor til der igen er penge på kistebunden.

eller skal mand prøve lykken men en af alle det sæt med +20hk motor, limb 14 og styrepult samt trailer selvom det så minimum er +25 år gammelt grej?

min frygt er selvfølgelig at så med en Limbo der er gået i stykker og ikke kan laves for en rimeligt pris samt en afbrændt motor.

og hvordan vil en 6hk fungere på en limbo 14?
    2 voksene og et barn?

• #14   16. okt 2015 Limbo 14 er nærmest altædende hvad angår motor, den er ingen raket med 6 HK. Men går alligevel mellem 10 og 12 knob med sådan en.

• #15   16. okt 2015 Nogen der ved hvad forskellen er på limbo 14 og GT modellen?

• #17   16. okt 2015 Ældre GT modeller er bare en 14 med styrepult, agterkasse i bagerste tofte og hæk til langt ben (som den Jens S linker til). Nyere modeller (og dem der sælges fra Krik som nye), er GT med ringdæk og plan bund, og kun til langt ben, den alm. 14 fås både til kort og langt ben, og grundet den enkler konstruktion vejer den mindre, men er også mindre stiv i skroget, begge tager 30 hk. Som max, før CE mærket blev indført ved lov var modellen med styring godkendt til 40 hk.

• #18   16. okt 2015 OK det gir mening smiley
    Tror i disse er for gamle og slidte?

Http://goo.gl/jM9zLO

Og

Http://goo.gl/iA8Zj7

• #19   16. okt 2015 Dem du linker til er ikke med original styrepult, så tjek om de er forsvarligt fastgjort, ellers kan de sagtens være i fin stand, men det er svært at vudere noget fra de billeder.

• #20   17. okt 2015 Hvor svært er det at eftermontere en original styrepult?

• #22   18. okt 2015 Ville det kunne lade sig gøre og giver det overhovedet mening at have både en ny 6hk 4 takter på og en ældre 30 hk 2 takter på?
    Tænker man kunne bruge den lille til hyggeture for at undgå støj og lugt.

• #23   18. okt 2015 Limbo 14 er konstrueret den gang 2 takts motore var langt den mest udbredte, det betyder at max vægten blev sat til 65 kg. da man skulle CE mærke båden. Jeg har haft en med 30 HK. 4 takt på 80 kg. og tungere må den ikke være på hækken efter min vurdering, men du kan selvfølgelig omrokere lidt på vægten og få anker, batteri, tank med mere længere frem. Den vil også ligge lidt skævt med 30 kg. Påhængsmotor på den ene side, men der let at kompensere for.

• #24   16. jan 2016 Hvordan med type pladen, hvor stort et problem er det hvis den mangler?
    Og er der nogen udover kirkmarine der kender til et skjult no. Som også skulle være på en limbo...?

• #25   20. jan 2016 Bag træpladen på hækken hvis du skruer den af , over bagerste fortøjnings øje styrbords side (næsten op ved fenderlisten udvendig) Der var skrog nr på min 12 fods Limbo , men er det en gl båd der er renoveret af flere omgange så de nok slibet og overmalet, så er de umulige at se/finde

Kommentér på:
Holdbarhed på en glasfiber jolle?

Annonce