{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  førstegangskøber
  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #1   13. jun 2007 Synes det er en god båd til dine behov.. Og en helt fin pris.

  • #2   13. jun 2007 Den ser fin ud. Men sørg for at tjekke motoren, ellers kan der hurtigt ryge nogle knaster på den, hvis den ikke er i orden smiley

  • #3   13. jun 2007 Hej
    og tak for Jeres indlæg, der må meget gerne komme flere og måske lidt mere konkrete kommentare, til båd og pris - er det virkelig et godt køb, eller hva'


  • #4   13. jun 2007 Hej
    Jeg har før skrevet dette til førstegangskøbere. Køb ikke brugt båd i privat handel hvis ikke du selv eller en kammerat er meget bådkyndige. Det er en ren jungle. Både kan fejle alt. Og det koster at reparere dem. Kig hos nogle forhandlere. De har rigtig mange brugte både lige nu og så er papirerne iorden og der er jo også et halvt års garanti og 2 års reklamationsret.
    Mvh Lars


  • #5   13. jun 2007 Lars G

    Det er der kun hvis du køber ny båd du har et halv års garanti


  • #6   13. jun 2007 Til Karsten
    Købeloven gælder altså også ved handel med brugte biler og både. Jeg ved godt der er en anden opfattelse af købeloven hos forhandlerne, men ikke desto mindre gælder den. Og købeloven siger et halvt års garanti og 2 års reklamationsret. Har læst erhvervsjura på handelshøjskolen og der blev ihverfald ikke nævnt noget med at bådhandlere var undtaget købeloven
    Mvh Lars


  • #7   13. jun 2007 Til Lars:
    Jeg ved ikke, hvor du har fundet ordet garanti i købeloven, men det er ikke rigtigt. Man har som køber 2 års reklamationsret, når man køber et produkt hos en forhandler. De første 6 måneder, påhviler det sælger at bevise, skaden/fejlen/manglen ikke var til stede på købstidspunktet, de resterende 18 måneder er det købers tjans. Dette bliver ofte forvekslet med, at man har 6 måneders garanti.
    I praksis vil sælger dog som oftest have meget svært ved at løfte sin bevisbyrde, hvorved
    man som regel kan få udbedret fejlen uden problemer.
    Et produkt har kun garanti, såfremt sælger eller producent vælger at tilbyde dette.
    Til Kenn
    Som Lars skriver, så skal man se sig godt for, og gerne alliere sig med nogle bådkyndige. Indenbordsmoterer som
    den du linker til har, kræver måske en særlig omhyggelighed idet de kan drille.
    Jeg ønsker dig held og lykke i din søgning :o)

    M.v.h.

    Christian


  • #8   14. jun 2007 Er det din smertegrænse rent økonomisk? for 20.000,- ekstra har jeg en væsentlig nyere Searay med en noget kraftigere 6 cyl. mercruiser samt nysynet og nyserviceret registreret trailer alt i fineste stand.
    Jeg har den ikke på nettet da jeg ikke har haft planer om at sælge den men det er jo altid et spørgsmål om pris.
    ps. sender gerne billeder


  • #9   14. jun 2007 ja, da det er min første båd ønsker jeg ikke at "ofre" mere, da jeg ikke ved om interessen holder.

Kommentér på:
førstegangskøber

Annonce