{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Nicklas M
Nicklas M
Tilmeldt:
26. jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Valg af speedbåd til 30k? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg og 2 af mine venner går med tanken om at få os en speedbåd sammen, den må helst maks koste 30.000 og vi vil gerne have plads til en 5-6 personer i den.
Er det en reel drøm iforhold til at få noget ordentligt vi bliver glade for?
Ingen af os har ejet en båd før, men jeg har selv sejlet lidt før og vi alle 3 tager speedbåd kort inden.

Vi har kigget og spurgt omkring omkring bådplads osv, så den del har vi nogenlunde på plads iforhold til udgifter osv, og været ude og kigge på bådende i kastrup og langelinje og tænkt at 13-14 fod bliver for småt og vi gerne vil ha noget lidt større end det.

Hvad er vigtigt at kigge efter og lægge mærke til? Jeg har selv teknisk snilde og laver biler, men gætter mig til det ikke er helt samme koncept.
Vi vil helst ikke ud i noget større projekt og budgettet er til en sejlklar båd med trailer, det behøver ikke være noget vanvittigt hurtigt.
Vi vil rigtig gerne have noget med pladser foran, men af dem vi har kigget på er det langt over vores budget.

Så hvad skal vi kigge efter? Hvad er muligt? Skal vi smide nogen flere penge i for at få noget ordentligt? Hvad skal vi tage højde for?

Mvh Nick.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Valg af speedbåd til 30k?
  • #1   6. jun 2016 Man kan nok finde en ok båd til 30.000kr men nok ikke noget vildt... skal der være plads til 5/6 mand er 13 fod for lille...min 15 fod og er det med påhængsmotor skal i noget op for at det bliver sjovt...er det med indenbords i søger finder i nok ikke meget til 30.000kr der også dur... man kan hurtig smide 30.000 kr oveni på reservedele så vil jeg mene at det er bedere at give lidt mere som dur og man bliver glad for...det andet fortryder man bare.

  • Nicklas M
    Nicklas M Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   6. jun 2016 Tak for svar, idenbords fortrækkes men som du siger nok urealistisk til prisen, har du nogle forslag til hvis man skulle ligge nogen flere penge hvad det skulle være hen af?
    Bare så vi har noget at gå efter i forskellige prisklasser, vi vil dog ikke over 50 da det skal være legetøj ved siden af og ikke noget decideret hobby.


  • #3   6. jun 2016 Bare lige et eksempel...masser af plads/fin trailer færdkvandskøling mm men der findes mange slags og typer...men gerne få en god prøvetur
    Det siger meget om det er i orden.

    http://m.guloggratis.dk/sport/baade/speedbaad/bayliner/annonce/32822127-bayliner-capri-1950-bowrider


  • Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 3
    #4   7. jun 2016 Det er bestemt ikke en umulig drøm, men I skal regne med at der kan opstå en del problemer med både i den prisklasse, da motoren oftest vil være ret gammel. Der har lige været en Bowrider (siddepladser foran) med 75hk påhængsmotor til salg i en bådgruppe på FB som gik for 28500kr.
    Der er også lige dukket sådan en her op på G&G til orientering

    http://www.guloggratis.dk/sport/baade/speedbaad/fletcher/annonce/32975593-fletcher-bravo-17-fod-150hk-mercury

    Så det kan godt lade sig gøre smiley


  • #5   7. jun 2016 større end 13-14 fod til 30000kr
    der får man ikke meget båd for de penge.
    eller noget som er iorden og sejlklar.
    få lidt nyere motor, så slipper du for småproblemmer som ligepluslig opstår.

    Få noget med påhængsmotor på.
    Så er der heller ingen bøvl med det når man skal lave noget ved motoren.
    de z-drev koster kassen af holde kørende.


  • #6   8. jun 2016 Den var hurtig væk den på g&g Mikkel


    Enig med speedy z drev/indenbords kan blive en dyr omgang når de har nogle år på bagen.


Kommentér på:
Valg af speedbåd til 30k?

Annonce