{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.599 visninger | Oprettet:

Køb af Ryds {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ny i det med at skulle købe båd og vil gerne høre fra nogle af jer.

Jeg har ca. 50.000 som budget og har være på udkig efter følgende bådtyper:
- Ørnvik/Quicksilver 460
- Ryds 435
- Ryds 485

Bådens formål er fisketure på lillebælt og fjorde/ tæt på kysten ved Djursland.

Jeg er meget i tvivl om købet, da jeg var ude at prøve en Ørnvik, der med 40 hk ikke sejlede ret hurtigt faktisk kunne den kun tage 4000 omdr./ 14 knob.

Jeg set flere Ryds 435 med omkring 30 hk. Er der nogen der har erfaringer med det - er det ok til hygge sejllads. Altså ikke noget med vandski o.lign.

Ryds 485 sælges med 40-50 hk er det nok?

Tak til alle, der har tid til at smide en kommentar


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køb af Ryds
  • Ole  N
    Ole N Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Svar: 14
    #1   30. jun 2016 Hej

    hvis du vælger en ryds 435 fc ville jeg kikke efter en med en nyere motor monteret og jeg ville ikke gå under 30 heste i størrelse.

    En ryds 435 fc er en lille båd så du skal nok ud og kikke på en for at se om størrelsen passer til dig.

    VH Ole Nielsen


  • #2   30. jun 2016 Hej Ole. Kan se på din profil, at du selv har en Ryds 435. Et ærligt svar: Vil jeg kunne tage familien med ud i den 2 voksne og 3 børn (14-11-8 år) eller vil det blive for presset?
    VH Peter


  • Ole  N
    Ole N Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Svar: 14
    #3   30. jun 2016 Der syntes jeg at det vil blive for preset med pladsen og den er også kun godkendt til 4 personer.

  • Ole  N
    Ole N Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Svar: 14
    #4   30. jun 2016

    profilbillede
  • #5   30. jun 2016 skal det være en kabinebåd ? ift at være 5 ombord , går der en del plads fra til kahyt , når den kun er omkring 4.5 meter ialt. hvad med en styrepultjolle fx ?

  • #6   30. jun 2016 Hej Michael. Tak for indspark. Vil gerne have en kabine, da mine børn formentlig ikke gider fiske lige så lang tid som jeg. Så kan de jo sidder derinde med en stak Anders And blade ;). Jeg ved godt der går meget plads til spilde men er nok selv der hvor jeg tror, at en Ryds 485 er det bedste valg.

  • #7   1. jul 2016 Jeg har selv Ørnvik også 3 børn..det er en super god ide at der er en lille kabine de kan blive lukket inde i når de bliver for træls 😀 Så får de deres iPad og så er der ro 👍 Ørnvik 460 er ikke nogen ræser båd men en god lille kabine båd til hyggeture med familien og lidt fiskeri og man kan søge læ vis der kommer en byge..jeg ville nok søge båd ala den type det tror jeg i bliver mest glad for..men den i har prøvet burde sejle lidt hurtigere det kan skyldes en for lille propel m.m

  • #8   1. jul 2016 Overvej en HT båd, her for du bedre pladsudnyttelsen og så kan man let følge med i sejladsen fra "kabinen".

  • #9   1. jul 2016 Jeg var enormt glad for min Ryds 510 Mc. Sådan en ville jeg gå efter! Den kan tåle rigtig meget sø, og cockpittet kan laves om til god sidde / sove gruppe hvis det ønskes. Og soltag var rigtig rart

Kommentér på:
Køb af Ryds

Annonce