{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.432 visninger | Oprettet:

Køb af båd hvad siger i ? :-) {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Min familie og jeg har besmt os for efter et ar års overvejelser at anskaffe os en båd til familie ture og mindre ferier om sommeren osv.

Det er vores første motorbåd og jeg søger derfor lidt råd og vejledning

beløbsrammen er 3-400.000 tkr. Båden skal være min 28 fod og skal kunne huse en familie på 4 ordenligt, altså fuld ståhøjde under dæk, god plads til spisning osv.

Jeg har kig på følgende både og søger lidt efter plusser og minusser fra lidt mere erfarne sejlere end mig smiley

Skulle der være en eller flere der har noget til salg man bør vide noget om så sig endelig til

Rinker 280 EC fra 2008
Crownline 207 CR fra 2008

På forhån tak

Mvh Rasmus


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køb af båd hvad siger i ? :-)
  • #1   19. aug 2016 Det er begge to rigtig fine både.

    Crownlinen som du henviser til, er stort set samme båd som vores Monterey 250. Dette er en rigtig fin båd, og vi er fuldt ud glade for vores.

    Jeg vil dog sige, at der ikke er meget plads til de to personer hvis de skal sove oppe foran. smiley


  • #2   19. aug 2016 Rinker er et godt mærke /kvalitet crownline kender jeg ikke nogen der har haft .
    du skal kigge på en monterey 250/275 også den minder om dem også
    en searay 260/275 sejler efter min mening (og en del anmeldelser) bedst knap så følsom for vinden , jeg synes klassen er genial fordi der er alt hvad man skal bruge og den er alligevel til at håndtere , lad være med at stirre dig blind på årg , jeg har en årg 2002 nu ,hvor kvalitet på stål ,glasfiber er mærkbart bedre end den 2008 jeg havde tidligere og det har jeg set ofte , det gik bare stærkt fra 04-08 med produktionen. vær obs på ekstraudstyr der er dyrt at tilkøbe , bovpropel , ankerspil, oliefyr , navigation , ting som du ellers hurtigt mangler . og overvej om det ikke er de sidste penge værd at købe med diesel.


  • #3   19. aug 2016 Tak for svar, jeg undersøger nærmere 👍😄 diesel kommer ikke på tale, det er for dyrt i indkøb synes jeg og til det vi biler til at sejle hør det ikke den store forskel om det er diesel eller benzin.

Kommentér på:
Køb af båd hvad siger i ? :-)

Annonce