{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.832 visninger | Oprettet:

Hvordan kan det lade sig gøre? {{forumTopicSubject}}

Tjek lige dette link:
(link fjernet)

Sælger siger han kan sælge en ny kawazaki ultra 250 til 80.000kr.
Hvis jeg skulle købe en, er det billigeste sted jeg kan finde en i usa. Regnestykket ville se således ud før den er i danmark:

Ny Ultra 250: I usa til ca. 10500$ x kurs ca. 5: 52500kr.
Transport : 10.000 - 15000kr. : 12500kr.
Told : Har læst at det er ca. 4%....?? : 2600kr.
Moms : 25% : 16250kr.

Ialt: : 83850kr.

Dette er ca. tal. Jeg har taget moms af fragten da jeg selv har købt en vare i kina engang og der sagde tolderne at jeg skulle betale moms af fragten også. Det er et lille gebyr ved at lave en udelandsk bankoverførsel, mener det er et par 100kr. men ved ikke om det variere fra bank til bank. Jeg ved man kan modtage varen som en gave, men har også læst at den gave ikke må overstige 22euro. Ved heller ikke om den går med en gave værdi 52500kr. Hvis den endelig kan lade sig gøre kan han kun gøre det med 1 for man må max. modtage 56000kr om året i gave uden at skulle betale skat af det. Og det er skat af beløbet. Ved ikke om det gælder med moms også. Har jeg ellers glemt noget....?

Jeg har snakket med sælgeren fra gul og gratis. Han er nydansker og ellers flink, men det virker ikke som om der er så meget styr på det. Han sagde at de kom fra fjernøsten ( går ud fra han mener usa ) så jeg spurgte ikke ind til CE på vandscooteren. Jeg sprugte også om jeg skulle komme ned til ham hvis lortet stod af.
"Ja... eller kawazaki" Godt så.....
Men hovedspørgsmålet lyder på hvordan det kan lade sig gøre? Har han gang i noget paralle import og hvis så, hvordan foregår det? Får han sendt vandscooterne til sverige eller tyskland og så henter dem der? Smuler han varen ind i danmark? Tager han til usa, køber en færge, læsser 50 vandscooter ind i lastrummet, sætter autopiloten på kurs danmark og drikker sig spritstiv i 5 dage og ligger så til i en fiskerhavn og læsser af der?
Kom gerne med nogle krative svar, links osv.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvordan kan det lade sig gøre?
  • #1   21. maj 2008 Øhh fjernøsten? USA ligger vest på, medmindre du på bor på Hawaii?

    Han importerer dem vel fra Thailand = billig indkøbspris og fragt..
    Så kan han vel lave små 5.000 pr. stk.

    Umiddelbaert kan jeg ikke se at du skulle have nogen risiko, medmindre du giver ham nogle penge før du modtagerer varen.!


  • #2   21. maj 2008 Man mister vel garantien?

  • #3   21. maj 2008 Man mister ikke garanti på parallelimport - det vil forhandleren gerne bilde dig indd men det passe ikke, at en forhandler så måske kan sylte reperation af defketen er så en helt anden ting..

  • #4   21. maj 2008
    På langt størstedelen af de mærkevarer der findes, er der "World Wide Warranty".

    På bl.a Mercruiser dele, er der flere danske forhandlere, der forsøger at bilde deres kunder ind, at de ikke er forpligtet til at varetage reklamationer på Mercruiser dele selv om de er købt i udlandet. Det passer ikke. Der forligger skriftlig garanti fra Brunswick vedr. World Wide Warranty på alle Mercruiser produkter.

    Eneste undtagelse jeg er stødt på er GARMIN. Et parallelimporteret GARMIN produkt i Danmark, vil ikke blive repareret af den danske GARMIN importør. Reklamationsbehandlingen, skal foregå igennem den butik, der har solgt varen, som så efterfølgende må gøre sit krav gældende overfor importøren i det pågældende land, hvor varen er købt.


  • #5   21. maj 2008 Ok, dejligt, så er det som i elektronik verdenen smiley

  • #6   21. maj 2008 jeps smiley

  • #7   21. maj 2008 Spørgsmålet lyder stadig på hvordan han kan sælge den til 80.000kr og stadig tjene penge på det når jeg får det til små 84.000kr i mit regnestykke??

Kommentér på:
Hvordan kan det lade sig gøre?

Annonce