{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Kan det her fikses?
  • #1   12. nov

    profilbillede
  • #2   12. nov Nr 2. billede er blevet sandblæst rent

  • #3   13. nov Med al respekt for at holde gamle motorer kørende, skal du også overveje hvad du vil ofre på det af både tid og penge.

    Og hvordan du vil klare en dag på havet med en motor der har ædt det kemiske metal du har repareret den med og pludselig ikke vil starte.



  • #4   13. nov Hej. Tror også du skal se efter en ny eller en anden brugt. Som Per T hentyder til. Så skal det bare være i orden når man skal på vandet.
    Nyt kan også svigte men chancen er ikke stor


  • #5   17. nov Køb dig en ny måske en nyere af samme model og brug den gamle til reservedele

  • #6   17. nov Da jeg er meget selvhjulpen i selv de sværeste opgaver. Så ville jeg (hvis det var min motor, tape cylinder vægen ind for at undgå svejse sprøjt, men så med et godt opvarmet motorblok tage CO2 svejseren og forsigtigt blinke det tærede område op igen. Derefter ville jeg forsigtigt slibe det svejste område indtil dt nærmede sg den originale flade. For derefter at planslibe med smergel monteret til en glasplade indtil fladen bl.iver papningsren. Det der måttt stikke ind i cylindervæggen sklal selvfølgelig tilpasses, her forventer jeg at det område hvor stempelringene køre ikke eller kun lidt er berørt.. mvh Makkerøven

  • #7   17. nov @6 svejser du tit alutopstykker med CO2? Det lyder avanceret smiley

  • #8   17. nov #7 Man kan rigtig mange ting, men Jeg ser bokken som det store problem, hvor den invendige cylinder er lavet af stål og det er der toppakningen ligger og skal slutte tæt.
    Hvis man ikke har lyst til at slibe for meget af top stykket, så vil jeg starte TIG svejseren for at fylde i der hvor det mangler.


  • #9   18. nov Nok ikke noget du skal smide mange basører efter. Hvis det var min, ville jeg måske give motoren en sidste chance. En stor slibeklods med korn 120 sandpapir, og slib så topstykke og motorblok så godt du kan. Så godt med flydende pakning på begge flader og en toppakning imellem. Sæt skidtet sammen. Fyld alle stagbolts-huller med Gasketseal. ( https://www.avxperten.dk/fugemasse/soudal-gasket-seal-310ml-roed.asp), og kom stagboltene i. Spænd skidtet sammen i.h.t. manual, og tør alt overskydende flydende pakning og gasketseal af. Lad det stå i en uges tid, til det hele er hærdet op. Tag en kompressionstest og se om det ikke har hjulpet. Og...........så må du bare sige, at det var så sidste gang den motor blev adskilt.

  • #10   18. nov Alt det der med om ikke lige det kan fuskes på den ene eller anden måde. Det er mig så fjern. Man kan prøve sig frem med meget på land jorden. Men skal du på havet og lege /hygge så skal maskineriet altså være så tæt på 100 % i orden som mugligt.
    Betragt den motor som skrot og køb noget godt eller nyt så ved du hvad du har

    Ps. Hvad koster en ordentligt motor i den størelse. Nogen bud
    Jeg har ikke forstand på det


  • #11   18. nov cirkus 7000

  • #12   18. nov Det er da også penge. Men er den i orden så tror jeg du bliver gladere på sigt

Kommentér på:
Kan det her fikses?

Annonce