{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.421 visninger | Oprettet:

Køb af båd med indenbordsmotor.... {{forumTopicSubject}}

Har besluttet og prøve noget nyt og købe en båd med indenbords motor.... er ikke helt dumt hvad teknik og motore angår men helt ny i denne verden...
Har folk gode råd til hvad man skal kigge efter? Tænker på gear og drev?
Manifolde er vel svære og tjekke...
På forhånd tak...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af båd med indenbordsmotor....
  • #1   31. okt 2016 hej.
    tjek min båd på profil om se om det er noget for dig. er blevet serviceret inden den kom i hal og stå for vinteren smiley

• #2   31. okt 2016 hey vil selv prøve det samme. tænker en bayliener. men ved heller ik så meget om det.men tænker ja der er mere der kan gå i stykker.held og lykke.

• #3   31. okt 2016 Lad dig ikke være forskrækket af indenbords motorer dog er det klart at en påhængsmotor har sin fordele uden tvivl.

Jeg har selv en indenbords motor 5.0L V8 220hk med Alpha gen II drev.
    Båden er brugt til fiskeri , trolling, tursejlads , camping eller bare som en 'mandhule' når jeg trænger til lidt ro fra arb og famile.
    Jeg er stort ser selvforsynede i den , det er lige som at rejse med din eget lille hjem hvor jeg kan ligge i komfort og varmen om natten
    Båden har sejlet fra Kbh til Arhus, Sjælland rundt og til Sverige mange gang. Den har klaret hårdt sø med 2.5 meter bølger uden problemer.
    Er øverst tilfreds.

Billeder og udstyr kan ses i min profil.

• #4   31. okt 2016 kan godt selv finde en båd .det er det mindste problem.problemet er hvilken problemer der er med indenborsmotor

• #5   31. okt 2016 Problemer? Alle motorer kan gå i stykker. Ikke kun indenbords, jeg kan hils at sige at det er svært at slide en velpasset V8er op. Det fleste både i USA er indenboards og det vil ikke være tilfældet hvis der var 'fejl' i den båd setup.

Drevet er nok din svær punkt men Hvis du servicere Din motor og drev som anbefales i manualen er du godt kørende .

• #6   31. okt 2016 Kenneth O - de fleste både i USA sejler i ferskvandssøer smiley
    Men ja, alle motorer kan gå i stykker - dog kræver indenbordsmotorer mere og dyrere vedligehold. Bådmotorer bliver sjældent slidt op, de går typisk til på grund af tæring og manglende vedligeholdelse.
    Men de har den store fordel at de ikke sidder i vejen på hækken smiley

• #7   31. okt 2016 Jens, hvor fik du den ide fra, Har du noget info/ data du kan dele?

Klaret der er mere ferskvandsøer i USA ende i DK men hvis man kigger på lidt fiskeri statistik fra USA er der mere som både fiskere i deres saltvand ende i deres ferskvand søer.

The Extent of Boating Information Available in the 2001 FHWAR Survey.

46% of total fishing days were spent on a boat. This percent is less than the 57% of anglers who used a boat either because people who fish from the shore fish more per capita than people who fish from a boat, or because people who fish from a boat also fish from the shore, or because of both.61% of saltwater fishing days and 52% of Great Lakes fishing days were from a boat. 43% of freshwater fishing days, excluding the Great Lakes, were from a boat.

• #8   31. okt 2016 Lidt mere info til dig Jens. smiley

Prøve at kigge på top ten boating States in the USA ranked according to number of registrered boats , de fleste findes i saltvand.

The top 10 boating states ranked by number of registered boats (based on 2008 NMMA data) were Florida, Minnesota, California, Michigan, Wisconsin, Texas, New York, South Carolina, Ohio and Illinois.

http://blog.boattrader.com/2010/09/top-10-boating-states-in-the-us.html

• #9   1. nov 2016 For at slippe for en diskussion, så siger vi bare at du har ret i at de fleste både i USA sejler i saltvand, det er jo reelt ligegyldigt i denne sammenhæng smiley

Har du i øvrigt noget data der underbygger din påstand om at de fleste både i USA er med indenbordsmotor?
    Da jeg var i USA for et par år siden var langt over 50% af de både jeg så med påhængsmotor(er) (op til 5 stk. pr. båd) - stort set kun både på over 30 fod var med indenbordsmotorer.

Men det ændrer ikke på det andet jeg skrev - som jo reelt er det væsentlige og af relevans for trådstarter smiley

• #10   3. nov 2016 Tak for de mange fine svar... Mikkel utrolig fin båd du har.... desværre med usikkerhed trailer og jeg skal køre på landevej....

Kommentér på:
Køb af båd med indenbordsmotor....

Annonce