1.421 visninger
|
Oprettet:
Køb af båd med indenbordsmotor.... {{forumTopicSubject}}
Har besluttet og prøve noget nyt og købe en båd med indenbords motor.... er ikke helt dumt hvad teknik og motore angår men helt ny i denne verden...
Har folk gode råd til hvad man skal kigge efter? Tænker på gear og drev?
Manifolde er vel svære og tjekke...
På forhånd tak...
sep 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 1 Svar: 1
tjek min båd på profil om se om det er noget for dig. er blevet serviceret inden den kom i hal og stå for vinteren
okt 2015
Følger: 2 Følgere: 101 Både: 6 Emner: 1 Svar: 93
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.115
Jeg har selv en indenbords motor 5.0L V8 220hk med Alpha gen II drev.
Båden er brugt til fiskeri , trolling, tursejlads , camping eller bare som en 'mandhule' når jeg trænger til lidt ro fra arb og famile.
Jeg er stort ser selvforsynede i den , det er lige som at rejse med din eget lille hjem hvor jeg kan ligge i komfort og varmen om natten
Båden har sejlet fra Kbh til Arhus, Sjælland rundt og til Sverige mange gang. Den har klaret hårdt sø med 2.5 meter bølger uden problemer.
Er øverst tilfreds.
Billeder og udstyr kan ses i min profil.
okt 2015
Følger: 2 Følgere: 101 Både: 6 Emner: 1 Svar: 93
jul 2014
Drevet er nok din svær punkt men Hvis du servicere Din motor og drev som anbefales i manualen er du godt kørende .
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
Men ja, alle motorer kan gå i stykker - dog kræver indenbordsmotorer mere og dyrere vedligehold. Bådmotorer bliver sjældent slidt op, de går typisk til på grund af tæring og manglende vedligeholdelse.
Men de har den store fordel at de ikke sidder i vejen på hækken
jul 2014
Klaret der er mere ferskvandsøer i USA ende i DK men hvis man kigger på lidt fiskeri statistik fra USA er der mere som både fiskere i deres saltvand ende i deres ferskvand søer.
The Extent of Boating Information Available in the 2001 FHWAR Survey.
46% of total fishing days were spent on a boat. This percent is less than the 57% of anglers who used a boat either because people who fish from the shore fish more per capita than people who fish from a boat, or because people who fish from a boat also fish from the shore, or because of both.61% of saltwater fishing days and 52% of Great Lakes fishing days were from a boat. 43% of freshwater fishing days, excluding the Great Lakes, were from a boat.
jul 2014
Prøve at kigge på top ten boating States in the USA ranked according to number of registrered boats , de fleste findes i saltvand.
The top 10 boating states ranked by number of registered boats (based on 2008 NMMA data) were Florida, Minnesota, California, Michigan, Wisconsin, Texas, New York, South Carolina, Ohio and Illinois.
http://blog.boattrader.com/2010/09/top-10-boating-states-in-the-us.html
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
Har du i øvrigt noget data der underbygger din påstand om at de fleste både i USA er med indenbordsmotor?
Da jeg var i USA for et par år siden var langt over 50% af de både jeg så med påhængsmotor(er) (op til 5 stk. pr. båd) - stort set kun både på over 30 fod var med indenbordsmotorer.
Men det ændrer ikke på det andet jeg skrev - som jo reelt er det væsentlige og af relevans for trådstarter
apr 2015
Følger: 22 Følgere: 45 Både: 1 Emner: 35 Svar: 68
Køb af båd med indenbordsmotor....