{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.001 visninger | Oprettet:

Køb af sejlbåd. Brug for meget hjælp:) {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har haft kig på en sejlbåd til et renoveringsprojekt. Rent ud sagt noget gammelt lort. Det er en Solus 24, som står i meget meget dårlig stand. Manden der ejer den er syg, og har stort set ikke gjord noget ved den de sidste 10 år. Båden uden på skal larkres over alt, og der er noget glasfiber arbejde der skal laves, som der også er billed af. Masten og helt riggen er okay, og der medfølger alle sejl i god nok stand. Men båden har stået med 20 cm vand i de sidste 5 år, og er total smadret inden i. Der er altså tale om en komplet renovering både inden i og uden på. ALT inden i er smadret totalt og til at bygge op fra bunden af igen. På den ene side af den, er der også lidt osmose der skal laves. Det eneste posetive er næsten, at der medfølger en 6 hk yamaha i pæn nok stand smiley

Mit spørgsmål er så hvad sådan et lig må koste ? Når man kigger rundt, ligger de i pæn stand komplet med alt og sejlklar, fra 30.000 - 60.000 ca.

Kan sådan en have taget skade af at stå med så meget vand i så længe ? jeg tænker på vægten, altså om den kan være ''blød'' i bunden ?

Og en anden ting jeg kom til at tænke på er, om glasfiberen kan have suget vand inden i, fordi den er vel ikke ligefrem behandlet med noget inden i, så den kan holde til vanden ?

Er der evt andre der har haft en Solus 24 som kan fortælle lidt om den ?

Mvh. Rune smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køb af sejlbåd. Brug for meget hjælp:)
Kommentér på:
Køb af sejlbåd. Brug for meget hjælp:)

Annonce