speedbåds bevis {{forumTopicSubject}}
Skal ha taget mig sårn et bevis for at sejle min nye båd lovligt... men syns det er latterligt at give 2k for at lære noget jeg allerede kan... jeg har allerede et junior førerbevis fra nogle år tilbage som både indebar navigation og en masses andet som speedbådskortet ikke har med, men sådan som jeg kan forstå er det ikke nok...
men har kunne læse mig frem til at man kan nøjes med at tage prøven og derved slippe med et par hundrede kroner, men kan sq ikke rigtig finde ud af hvordan det hænger sammen... skal jeg selv stille båd til rådighed og så bare kontakte en sensor, eller hvordan hænger det hele sammen... er der evt mulighed for bare og ta prøven i en båd der stilles til rådighed( da min egen er splittet ad i en million stumper for tider...
nov 2007
Følger: 1 Svar: 1
jun 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Både: 1 Emner: 15 Svar: 285
http://www.baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=6768
okt 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 17 Svar: 156
okt 2004
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 1 Emner: 14 Svar: 127
men syns det er latterligt at give 2k for at lære noget jeg allerede kan
Hmmm det vil sige fordi jeg kan køre bil så skal jeg ik have kørekort??
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Både: 2 Emner: 12 Svar: 610
okt 2004
jul 2008
Følger: 1 Både: 2 Svar: 5
okt 2004
for at være ærlig irritere det mig sq lidt det bevis jeg allerede har som indeholder MEGET mere end speedbåds beviset, og som rent faktisk har en eksamen istedet og den "prøve" man har i speedbåds kørtet, ikke gælder... men sådan er det nu engang...
og for at vende tilbage til enmet så må jeg finde en der kan leje/låne mig en speedbåd... takker for svarene
jul 2008
Følger: 1 Både: 2 Svar: 5
Grunden til det svært at lære noget noget på de pågældende kurser er, der ikke stilles krav til instruktørene! De behøver ikke engang at have det! Men kan ikke rigtigt give censorer skylden, for de har jo som sagt, fået udskigget en meget lav standard fra søfartsstyrelsen.
Og for det ikke skal være løgn, kan jeg nævne talrige skoler der kun er der for at tjene penge på jer! Og ikke for at give jer en uddannelse og viden i kan bruge til noget! DERFOR, hvis i skal have et kort, find ud af om jeres instruktør har som min. Yachtskipper af 3.grad. Hvis ikke, find en anden!!!
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 30 Både: 5 Emner: 20 Svar: 761
Alligevel har alle forladt kurset med en kommentar om at det egentlig var ret fornuftigt og at de har fået noget ud af det.
Min personlige holdning er at Duelighedsbeviset burde være minimumskravet, men INGEN burde tage ud at sejle uden som minimum at erhverve Speedbådsbeviset.
Søren
www.gillelejesejlerskole.dk
speedbåds bevis