{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

speedbåds bevis {{forumTopicSubject}}

Skal ha taget mig sårn et bevis for at sejle min nye båd lovligt... men syns det er latterligt at give 2k for at lære noget jeg allerede kan... jeg har allerede et junior førerbevis fra nogle år tilbage som både indebar navigation og en masses andet som speedbådskortet ikke har med, men sådan som jeg kan forstå er det ikke nok...
men har kunne læse mig frem til at man kan nøjes med at tage prøven og derved slippe med et par hundrede kroner, men kan sq ikke rigtig finde ud af hvordan det hænger sammen... skal jeg selv stille båd til rådighed og så bare kontakte en sensor, eller hvordan hænger det hele sammen... er der evt mulighed for bare og ta prøven i en båd der stilles til rådighed( da min egen er splittet ad i en million stumper for tider...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  speedbåds bevis
  • Kas M
    Kas M Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Svar: 1
    #1   28. jul 2008 jaah , vil jeg tro.. jeg nøjes kun med prøven da jeg skulle ha det lidt større bevis, da jge kun havde speedbåd, sååh må jo være det samme

• #2   28. jul 2008 der er en tråd om det:
    http://www.baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=6768

• #3   28. jul 2008 martin n: takker men er fra Kbh, så det er lidt langt væk...

• #4   28. jul 2008 okay vil jeg prøve... har de en båd man kan leje?

• #5   28. jul 2008 du skriver

men syns det er latterligt at give 2k for at lære noget jeg allerede kan

Hmmm det vil sige fordi jeg kan køre bil så skal jeg ik have kørekort??

• #6   28. jul 2008 ja man kal lære meget på Playstation smiley

• #7   28. jul 2008 kørekort? jeg har sq ikk noget kørekort:P

• Mighty d
    Mighty d Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Både: 2 Svar: 5
    #8   28. jul 2008 hehe Så man kan aldrig lære noget nyt? Jeg syntes man måske skulle sætte tingene i perspektiv og tænke i andre baner. MÅSKE, OG KUN MÅSKE, kunne det være du kan lære noget! Det kan jo være man kommer ind til en instruktør der ved lidt mere end en selv smiley Men ja, 2K er mange penge... Er sikker på i kan finde mange skoler hvor i kan finde hurtig plads! smiley Eller skriv, så laver jeg et hold!

• #9   28. jul 2008 for at lyde som en rigtig gammel sømand så ved jeg for det første ALT:P men har sejlet i de sidste 20 år og planene ting og sager af forskellige fartpotentialer de sidste ti år... og ved udemærket hvordan man manorere en speedbåd, og er sq lidt skeptisk overfor hvad de kan lære mig på en søndag som også inkludere teori, og så gider jeg fame ikke side og lære sømærker og lave knop...

for at være ærlig irritere det mig sq lidt det bevis jeg allerede har som indeholder MEGET mere end speedbåds beviset, og som rent faktisk har en eksamen istedet og den "prøve" man har i speedbåds kørtet, ikke gælder... men sådan er det nu engang...

og for at vende tilbage til enmet så må jeg finde en der kan leje/låne mig en speedbåd... takker for svarene

• Mighty d
    Mighty d Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Både: 2 Svar: 5
    #10   29. jul 2008 Forstår dig udemærket! Det er der ingen tvivl om! Men der er umiddelbart ikke noget bevis som er anerkendt af søfartsstyrelsen, der er lavere rangeret end speedbådskortet! Så hvis du har aflagt eksame og bestået, enten duelighedsbeviset eller mere som Y3 eller Y1 - så har du jo ingen problemer.
    Grunden til det svært at lære noget noget på de pågældende kurser er, der ikke stilles krav til instruktørene! De behøver ikke engang at have det! Men kan ikke rigtigt give censorer skylden, for de har jo som sagt, fået udskigget en meget lav standard fra søfartsstyrelsen.
    Og for det ikke skal være løgn, kan jeg nævne talrige skoler der kun er der for at tjene penge på jer! Og ikke for at give jer en uddannelse og viden i kan bruge til noget! DERFOR, hvis i skal have et kort, find ud af om jeres instruktør har som min. Yachtskipper af 3.grad. Hvis ikke, find en anden!!!

• #11   4. apr 2009 Jeg har ofte mødt folk med indstillingen: hvorfor skal man have det, jeg har sejlet i mange år og kan det hele.....

Alligevel har alle forladt kurset med en kommentar om at det egentlig var ret fornuftigt og at de har fået noget ud af det.

Min personlige holdning er at Duelighedsbeviset burde være minimumskravet, men INGEN burde tage ud at sejle uden som minimum at erhverve Speedbådsbeviset.

Søren
    www.gillelejesejlerskole.dk

Kommentér på:
speedbåds bevis

Annonce