{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

theWSU .
theWSU .
Tilmeldt:
27. jul 2008
Både: 3 Emner: 39 Svar: 217

VHF Radio {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigget lidt på en vhf radio...da det kunne være dejligt at have....HVIS uheldet var ude... :o(

Jeg har læst..at man behøver ikke at have et certifikat for at bruge den til nød.... men et andet sted har jeg læst at et SRC certifikat er lovpligtigt

Endvidere skal jeg jo så have ansøgt om et kaldesignal... men kan jeg godt det..uden det certifikat..?

Har ingen planer om at bruge radioen til andet end en nødsituation...


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  VHF Radio
  • #1   11. sep 2008 jamen, hvis du vil bruge den til nødkald,,så er det bare at have den læggende til det...Find frem til hvordan man nødkalder over den,mht. kanal, komando teknik o.s.v. ...også er den skid slået...

    Det er jo ikke bare at tænde den og råbe hjælp smiley


  • #2   11. sep 2008 Du skal ikke have et kaldesignal for f.eks. en lille håndholdt VHF uden DSC.

  • #4   13. sep 2008 Jeg er altså ikke helt sikker på det svar der, for hvad i alverden skal du med et MMSI nr. hvis du har en VHF uden DSC...det giver jo ingen mening. smiley
    Men mht. kaldesignal, så står det godt nok i loven at man skal ansøge om. Synes bare det virker mystisk at der intet er nævnt omkring fartsområde, tonnage osv. men det må da undersøges nærmere på mandag...


  • #5   13. sep 2008 Hm, ja den er sgu go nok...tænk hvis alle fik det bevis...så ville "List of Ship Stations" jo være 100 gange så tyk :-s

    (link fjernet)


Kommentér på:
VHF Radio

Annonce