{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VHF radio
  • #1   25. jun 2020 Det er helt sikkert et god ting at have, så hatten af for at du tænker på det.. mobil og vand er ikke en god ting, de kan ikke li`hinanden, bare en smule fugt kan dræbe mobilen ( har prøvet det, tabte den på dækket hvor der lå lidt vand = død tlf ), her er et udvalg som du kan se på, lad være med at spare helt sindsygt, prisen afspejler som regel kvaliteten ..
    https://www.marinetorvet.dk/viskategori.asp?intActiveMenuChild=45

• #2   25. jun 2020 En VHF er et must på en båd og sådan er det bare. Som udgangspunkt skal man have certifikat for at måtte bruge en VHF og det kan anbefales at tage det. Det kan gøre hjemmefra - også prøven. En håndholdt VHF rækker på ingen måde så langt som en stationær, Man plejer at sige ca. 5 sømil da signalet ikke ikke følger jordens krumning og antennen ikke sidder højt, men bedre end ingenting og så skal man huske på, at en tlf ikke altid kan bruges på vandet, nogen gange er du kun et par km ude og så er signalet væk. Der har allerede været flere ulykker i år hvor folk ikke havde VHF eller kun tlf som ikke virkede. Tag det kursus og lær at bruge en VHF. Det er dit og evt. fam. liv der afhænger af, at du har dit grej orden. Jeg har for år tilbage fløjet med SAR og har set alt for mange der ikke havde redningsudstyret orden. Både de heldige og de uheldige.

• #3   25. jun 2020 Jeg har lige haft selvstudiet på duelighed.dk og skal til at købe en, overvejer at anskaffe mig den her:
    http://shop.tempo-baade.dk/shop/279-icom-vhf/4145-icom-ic-m93d/
    Hvis du i forvejen har et VHF certificat (uden DSC) så skal du have kurset igen for de nye har DSC (Digital Selectivt Kald på dansk). Den billigste måde at få det er med selvstudie på duleighed.dk.
    Har iøvrigt også installeret en AIS i båden så man kan se hvor de andre både er og få en kolisionsvarsel. Sidst vi var på vandet måtte vi sætte varsels-afstanden ned til 150m for vi blev trætte af den konstante advarsel ved Hensingør hvor der er en del trafik. Der er en stor del sejlbåde der har AIS så vidt vi kunne se.
    AIS er ikke helt nødvendigt men VHF-en er hvis man sejler mere end 20km fra land.

• #4   25. jun 2020 Den icom kan du roligt købe. Har en magen til som ekstra eller til hvis vi går i redningsflåden. Den virker upåklageligt og har også de tre "L" kanaler.

• #5   25. jun 2020 Jeg har ikke kursus, kun fra mit tid i forsvaret.
    Jeg sejler normalt i roskildefjord og Isefjorden. Men som sagt skal vi et tur til Samsø.

Så altid kystnær.

Radioen ville kun skulle bruges i nød, og får at kunne hjælpe andre.

Så vil ha en simpel radio.

Et andet spørgsmål, pga båden er lille 22 fod har jeg ingen redningsflåde, selvfølgelig veste og nødblus. Er det helt tosset.

• #9   25. jun 2020 Det er faktisk direkte lovpligtigt at have VHF certifikat, for at man må benytte radioen på nogen som helst måde, eller skal den være slukket under sejlads.

Rigtig fornuftigt valg, at du vil købe en VHF-radio, men jeg kan STÆRKT anbefale dig at tage certifikatet, også selv om du kun regner med at skulle bruge radioen i nødsituationer. Man lærer en masse om kommunikation og redningsværktøjer til søs, samt hvilke kanaler man benytter og ikke mindst HVORDAN man bruger en VHF-radio og hvordan man giver kald og meldinger over maritim radio.

Via Duelighedsklubben kan du som medlem bruge deres online kursus og få en gratis prøve, så det koster kun omkring 200 kr..

• #10   25. jun 2020 Det kan godt være det er lovpligtigt og et kursus når jeg ikke inden ferien.
    Hellere en bøde end at dø på åbent hav.☺️Hvis man kan sige sådan.

• #11   25. jun 2020 Du kan godt nå det inden ferien, det tager 2 aftener og koster iøvrigt kun 195kr... samt 130kr for et hæfte du må bruge under eksamen.

Kommentér på:
VHF radio

Annonce