{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.714 visninger | Oprettet:

Steven J
Steven J
Tilmeldt:
2. jul 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4

Køb af båd i Norge Hvad fanden skal jeg gøre efter {{forumTopicSubject}}

Hej har overvejet at købe båd i Norge mærket wiking 28 fod mad 180 hk diesel har ikke meget sejler erfaring. er der nogle med erfaring med dette.om det er det en mulighed eller er det bare helt i skoven????


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køb af båd i Norge Hvad fanden skal jeg gøre efter
  • #1   2. jul 2017 Jeg forstår ikke rigtig hvad du spørger om.
    Om det er en god ide af købe den?
    Eller er det med hjemtransport du ikke ved hvad du skal gøre?


  • Steven J
    Steven J Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4
    #2   2. jul 2017 Hej Det er transporten hjem Jeg tænker på om der er noget Man skal være meget obs på når man sejler i sådan en båd fra Norge. Og hvor meget erfaring Kræver det før det er ansvarligt.

  • #3   2. jul 2017 Okay på den måde.
    Hvis du ikke kender farevandet deroppe eller skibet for den sags skyld, ville jeg nu ikke tage nogle chancer med noget man ikke har kendskab til.

    Der vil jeg tage en med, som vil køre båden hjemfor dig.


  • #4   2. jul 2017 det er bare at hoppe i den og så af sted.. smiley
    men jeg ville nok gøre som speedy79n foreslår, finde en (lidt) erfaren kaptajn og så sejle.. smiley



  • #5   2. jul 2017 Men ellers fin båd.
    Ja den kan sikkert sejles hjem til Din havn.
    Så skal du have en med som benny I, siger som har kendskab til at sejle.
    Og navigere rundt.


  • Steven J
    Steven J Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4
    #6   2. jul 2017 Tak for svar det har givet mig mere blod på tanden😀 den båd skal jeg hvist bare hentet hjem. Havde tænkt mig at sejle langs kysten og og over ved Læsø da Jeg bor i Hals.men ja vil se om jeg kan finde en der har lidt mere erfaring at tage med👍👍

  • Steven J
    Steven J Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4
    #7   2. jul 2017 Lige en ting til ved ikke noget om Forsikring om det er Hans Forsikring der dækker turen hjem eller om jeg skal tegne en inden Jeg sejler?

  • #8   2. jul 2017 som minimum ansvarsforsikring. Hvis du er helt blank hvad angår at sejle SKAL du have en med som kender til diverse afmærkninger og regler. Du har jo også ansvar overfor os andre der sejler. men ellers køb og nyder båden.

  • #9   2. jul 2017 Vær obs på at Norge ikke er et EU land så du kan støde i problemer med told og moms , ud over det ville jeg klart finde en der kender farvandet til og hjælpe med og sejle den hjem , de har af en eller anden grund smidt store sten alle veje der oppe

  • Steven J
    Steven J Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4
    #10   3. jul 2017 Hej . Ja Jeg er obs på Norge ikke er et EU land og skal betale 25% .ved bare ikke lige om man skal betale før man kan få Forsikring på båden eller hvornår de så vil kræve de 25%?

  • #11   3. jul 2017 Er det ikke bare at sejle over Sverige på vej hjem... smiley .
    Eller hvis du kender en svensker der "sælge" dig båden...


  • Keiko
    Keiko Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   3. jul 2017 Ligger den ikke i Bergen ? Transport vil nok koste mindst 60k, hvis ikke du kender en. Tag op og se og få prøvet båden Få sælger til, at levere i Sverige, betal og giv ham til bussen hjem. det vil være det billigste smiley Eller kig den på G&G, hvis det skal være en Wiking 28, den ser rigtig fin ud og vil sikkert være billigere.

  • Steen Kühn K
    Steen Kühn K Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   28. dec 2019 Køb af båd i Norge er ganske enkelt, du skal som privat person have lavet en købsaftale med navn og cpr. På sælger og køber, derefter sender du denne til Color cargo i Hirtshals, så regner de beskatning og moms, som du så betaler ved SKAT, derefter sender du kvittering til Color Cargo. Så fri gøres båden til export og du kan hente din båd. Båden er intet værd i Danmark hvis den er smuglet ind uden papirer. Mvh. Steen

Kommentér på:
Køb af båd i Norge Hvad fanden skal jeg gøre efter

Annonce