{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.478 visninger | Oprettet:

Fast skrueaksel VS drev {{forumTopicSubject}}

Hej igen

Jeg kigger en del på båd i tiden, men forvirringen er stadigvæk tilstede.

Jeg har fundet nogle både som f.eks Nautique Ski og Malibu Wake. De skulle være perfekte til vandski osv, men de har fast skrueaksel.

Hvordan styrer en båd med fast aksel, er det noget skrammel at man ikke kan justere trim osv?

Er det noget der virker ,eller skal man holde sig til f.eks Alpha 1 drevene som ofte er monteret sammen med mercruisers.

Carsten


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Fast skrueaksel VS drev
  • #1   1. mar 2009 Hmm det er vel en smags sag. De både du omtaler malibu osv er lavet til wakeboarding. De styrer vha. et ror der sidder bag skruen. De sejler utroligt godt. Jeg har selv volvo med volvo drev og det virker også.

  • #3   1. mar 2009 Hvis man vil bruge båden til alm cruising, kan man så overhovedet bruge sådan en Wake-båd?
    Ligger de OK i vandet, eller skal man gå efter en almindelig båd med større motor.

    Det der tiltale rmig er wake bådenes høje bølge, trods mit ringe kendskab til at stå på wakeboard og lignende. smiley
    De store motorer og mindre vedligehold tiltaler mig også en del, men det både nskal jo helst kunne tage lidt bølger (skal sejle i limfjorden)

    Carsten


  • #4   1. mar 2009 Gå ind på malibu s hjemmeside der er en video der forklarer om de 2 forskellige typer

  • #5   1. mar 2009 OK.. God idé..

    CT


  • Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 14
    #6   2. mar 2009 Hej
    Carsten
    Hvis du vil bruge båden til vandsport såsom vandski og wakeboard så er det med fast skrueaksel der er det bedste, det er også billigere at vedligeholde i forhold til alm. drev , men skal du mest cruise og sejle i vand med bølger så er det ikke en rigtig vandskibåd du skal ha da den er mest bygget til flat vand ikke at den ikke kan klare bølger men de har som regl et lavt fribord og ikke nogen dyb V bund og med motoren langt fremme kan det være en våd omgang at sejle i lidt søgang.
    håber du blev lidt klogere , ellers så bare spørg


  • #7   2. mar 2009 Allan:

    jeg takker for info, har siddet en del på Youtube og set på Power-Turns. Det ser sgu vildt ud smiley

    Jeg skal sejle i Limfjorden, og dér er jo ikke de vilde bølger, men stabilitet får man vel aldrig for meget af. Syntes også de der Wakebåde er lidt mere klodsede pga motorkassen midt i det hele, men det er måske bare tilvænning.

    CT


  • #8   3. mar 2009 Min næste båd er en Malibu er bare lidt dyr når det skal være nyt .... http://www.onlyinboards.com/Details.aspx?ID=772902 eller den her ville også være ok.....

  • #9   3. mar 2009 H&B F: fuck, det er fandeme en fed båd, men prisen er sgu godt nok hamper smiley

    Hvis man da bare lige vandt i Lotto.

    CT


Kommentér på:
Fast skrueaksel VS drev

Annonce