{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Og hvad gør jeg så nu ?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. I vinters købte mig og min kæreste en smuk norsk snekke i lærk med kahyt i mahogni. På det tidspunkt hvor vi købte båden, havde vi kun registreret et enkelt “lille” hul ved vandlinjen.

Det viste sig siden hen, blot at være begyndelsen. Der var flere huller, som jeg har lappet efter bedste evne (er tømrer, men ikke bådbygger).

Lakken havde sluppet flere steder, og jeg er tømrer ikke bådbygger 😂 - så min umiddelbare tanke var at lak der sad løst, skulle væk. Derfor brugte vi en excentersliber 😬 jeg ved det - det må man vist ikke er jeg siden blevet opmærksom på...

Derfor er mit spørgsmål nu; hvad kan man slippe afsted med? Bliver resultatet virkelig så dårligt, hvis vi lakerer oven på lakken slebet med excentersliberen?

Og 2, hvad med de plamager hvor jeg er helt inde ved træet, bliver overgange MEGET synlige, eller findes der råd?

Endelig er jeg blevet rådet til ikke at lakerer dækket (da det jo bliver glat) men mit problem er at de gamle propper er slebet af flere stedede, hvilket betyder at der trænger vand ind fra dækket. Jeg har forsøgt at bore dem ud (fordi de er rustne og ikke kan skrues væk), men det er håbløst uden at lave mærker der ikke kan skjules med nye propper. Derfor har jeg tænkt mig at spartle hullerne med linoliekit inden jeg lakerer. Virker det hul i hovedet og er der andre der har nogle gode bud/erfaringer, så er det meget kærtkommen. Mvh Tobias


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Og hvad gør jeg så nu ??
Kommentér på:
Og hvad gør jeg så nu ??

Annonce