158 visninger
|
Oprettet:
Skum i bunden af båd. {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har en lille båd hvor bunden er fyldt med skum. Der har været nogle revner hvor der er kommet vand ind. bunden virker sådan set stabil nok, men har jo en masse vådt skum inden i. Jeg tænker det skal ud. Min plan var at skære et stykke op på ca 1-1 meter og få så meget skum ud som muligt. Men for at gøre det så billiget som muligt skulle det samme stykke gerne i igen. Hvordan gør jeg det best muligt tænke at gøre det med glasfiber og epoxy. Men hvordan understøtter jeg best under samlingerne? Hvad har folk af ideer eventuelt et alternativ.
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 74 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 18 Svar: 1.366
Her er een https://www.baadgalleri.dk/fotoalbum/diverse-baad/16576-shetland_570_renovering
Du skal først og fremmest have al skummet ud, og ikke kun "så meget som muligt". Derefter skal du nok regne med at fremstille nye spanter til understøtning af dørken, da de gamle sandsynligvis er råndet væk. Spanterne skal pakkes ind i glasfiber for at undgå råd, dørken på igen og samlingerne lukkes med et par lag glasfiber.
Nogle vælger ikke at lægge nyt skum i hulrummet, andre gør. Der er fordele og ulemper ved begge valg.
mar 2024
Følger: 12 Følgere: 24 Emner: 8 Svar: 22
Vh Magnus
Skum i bunden af båd.