{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Per H
Per H
Tilmeldt:
27. feb 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

Hej derude!
Min ellers trofaste Yamaha 8 hk 2-takt fra 1996 er blevet stadig vanskeligere at starte dvs. når den er kold har den hidtil startet fint. Problemet opstod, når jeg skulle i havn efter at have sejlet med sejl i nogen tid.
Men nu er selv kold start blevet et problem med mindre den får noget gas. Den kan tage al den gas det skal være, men dør i tomgang.
Endelig opdagede jeg til min skræk et par dage efter en lang dag for sejl i meget friskt vejr, at jeg ikke kunne tørne motoren. Det lykkedes til sidst med lidt forsigtighed og olie.
Jeg har været inde på diverse fora på nettet og er også blevet lidt klogere, men også forvirret over alle de fejlmuligheder, der kan være ved en ældre 2-takter.
Det ville være rart med nogle bud på, hvad der kunne være galt.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Påhængsmotor
  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   27. aug 2018 Tak for indlæg. Dit svar bragte mig et stykke videre. Nu kan motoren næsten gå i tomgang. Tilbage står så kompressionstest og rensning af karburator. Ja, jeg bruger altid outboard totaktsolie og har aldrig glemt at blande i de 13 år jeg har haft motoren. Men der må jo være en grund til den har sat sig fast.
    Mvh
    Per


Kommentér på:
Påhængsmotor

Annonce