{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.404 visninger | Oprettet:

Henrik K
Henrik K
Tilmeldt:
26. jun 2006
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9

sejle og økonomi {{forumTopicSubject}}

så lige tråden fra en anden som ville igang med at sejle, må indrømme jeg blive lidt forundre over der ikke er nogen krav til en eller anden form for kørekort til sejlbåd, men på den anden side, så er det da ret fedt staten ikke har været inde og ligge sin klamme hånd på sejladsen så man på det her område selv skal tænke!
Nå nok om det.

Jeg fandt ud af man ved tankens egen kræft nok ikke bare lige skulle købe en sejlbåd og tage på tur til Sverige, men et speedbådscerteficat og et duelighedstegn var på sin plads og det kunne kæresten og jeg godt tænke os at bruge de næste par vintre på smiley

men hvordan med økonomien i at have sejlbåd? vi er ikke lige de højest lønnet i dk da jeg pt. læser, men fandt en bådplads lidt fra randes til 2200 om året incl medlemsskab.
og hvad skal man regne med at bruge der ud over, den skal jo op af vandet om vinteren, der er vel også noget klargøring til næste års sejllads?

inden jeg drømmere videre om båd og sejllads så kunne det være rigtig rart at vide hvad man går ind til sådan i ca tal smiley

Vi har kigget lidt på brugtmarkedet og fundet en 34 fods båd
http://www.dba.dk/boheme-10-meter-aarg-1980-34/id-73258817/

jeg tænker man kan da få pænt meget båd for sine penge som verden ser ud lige nu så måske man skal være lidt rap til at få handlet en?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  sejle og økonomi
  • #1   8. okt 2011 bemærk at den boheme er bygget af krydsfiner, vær opmærksom på råd osv.


  • #2   8. okt 2011 nej du behøver ikke skynde dig for at finde en billig sejlbåd,

  • #4   8. okt 2011 nu hjålper det jo lidt det er en sejlbåd , det kan godt gøres til en ok pris.

  • #5   8. okt 2011 Nu sejler jeg selv både motorbåd med V8 'er

    Og sejlbåd en X 382 godt nok bliver den brugt til kapsejlads også.

    Og vil til hver en tid sige at det er billigere at sejle med en V8'er en at sejle for sejl,

    Hvis der er sejl der går i stykker man vil ha en nyt bliver det hurtigt dyrt, nu det lidt svært da man måske kan købe brugte sejl osv, men fx en spiler til vores koster i omegen af 30000,- og jeg bruger for maks 10/14000 om året på benzin til V8'ern så kan jeg sejle 2 år for et sejls pris, og vedligehold skal der jo til på begge både.



  • #6   8. okt 2011 anders prøv at se i linket hvad manden vil se efter ! det er jo til hyggesejlads .

  • Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9
    #7   8. okt 2011 min kærestes far har en speedbåd med 300 heste så ved godt hvad det er...
    og gad godt se hans benzin regning hvis han tog en tur i den svenske skærgård på en uges ferie smiley
    Men vores plan var at begynde på lidt skole og lære omkring sejllads, jeg har for mange år siden sejlet en del i Grækenland hvor vi et par år i træ lejede en sejlbåd og tøffede rundt der nede... det er sku mere min stil smiley
    Er lige faldet over en anden...
    http://www.dba.dk/la-krydser-d183/id-78046421/
    Undre mig godt nok hvorfor de ikke koster mere... man får vel hvad man betaler for...


Kommentér på:
sejle og økonomi

Annonce