{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Valg af rigtig skrue {{forumTopicSubject}}

Goddag BådGalleri!

Jeg har nu prøvet med flere skruer, men jeg har ikke kunne finde den der taget fat endnu. Jeg har prøvet med en 17 pitch og en 21 pitch, og ingen af dem tager ordenligt fat, når jeg accelerere.
Hvordan kan jeg finde rigtig skrue størrelse?
Jeg har en 17ft Jolle, ca 4-5ft bred. Motor er 60hp BigFoot mariner 2 taks fra 1997, nogle forslag til rigtig propel størrelse? Oftest er båden ude og sejle med vægt på omkring 300kg udover båd og motor.

Når jeg mener båden ikke tager fat mener jeg at når jeg sætter den i gear, ryger omdrejningerne op, men jeg har INTET accelereation. Måske 3-6 knob acceleration

VH


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Valg af rigtig skrue
  • #1   15. jul 2019 Lav et foto album med nogle billeder af dit set-up. Det kan være at du har en kortbenet motor på en båd, hvor den skal være lang. Og normalt vælger man propel efter atg motoren ligger gunstigt i omdr. ved fuld gas, og med lastet med den ønskede brugsvægt. Og så vælger man ofte en propel med flere blade når det er acceleration og god cruice speed man ønsker.

  • #2   15. jul 2019 Hej Thomas, tak for svar.

    Motor burde gerne ligge der den skal. Vingerne på benet, flugter med bunden af båden, altså, skruen ligger under bunden af båden.


  • #3   16. jul 2019 Bunden på båden er ikke fyldt med begrogninger, for det kan virkelig gøre meget?

    Sidder der et gumminav inde i propellen, som måske kan være defekt?


  • #5   17. jul 2019 Hej Thomas. Bunden af båden er helt ren, den kom i vandet for 1 måned siden. Gumminav er som den skal være, og propellen sidder fast. (Helt ny med 17 pitch blev sat på for 3 uger siden)

    vh


Kommentér på:
Valg af rigtig skrue

Annonce