{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

Valg af bådtype {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg er ny i det her forum og søger efter nogen gode råd til bådvalg. Jeg har ikke nogen rigtig sejlererfaring, så jeg ved ikke rigtig, hvad jeg leder efter.

Jeg forestiller mig først og fremmest en motorbåd. Jeg tænker, at den gerne må have en vis størrelse og gerne kunne medtage 6-7 personer. Jeg forestiller mig, at den skal bruges til hyggeture på Fjorden (Roskilde), men må også meget gerne have power til noget skæg (vandski!?). Endelig må den godt have lidt sjæl, og feks et hyggeligt interiør. Jeg ved det stritter lidt i alle retninger, men er der nogen som har er forslag?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Valg af bådtype
  • #1   11. sep 2016 en coronet lyder som et oplagt valg .

  • #2   11. sep 2016 Det må være en daycruiser du skal have fat på, en båd med lidt 200-300 HK. rå V8er motorpower samt en lille kabine og toilet.
    Det smarte ved indenbords motor er at båden og skrog er bygget og balanceret efter motoren så man får en støjsvag og lækker drift.

    En daycruiser så som f.eks. Crownline 225ccr
    kan findes til ca. 120000-150000 kr.


    profilbillede
  • #3   11. sep 2016 Jeg har i denne uge opgraderet min Zodiac gummibåd til en Stingray 200 cx med 190 hk indenbords. Den kan man også have på trailer. Har min stående i indkørslen.

    profilbillede
  • #4   12. sep 2016 Det var da et par intessante begynderbåde I der har fundet frem *SSS

    Jan, når alt kommer til alt er det jo dig der skal have båden - og betale den. Og ved du ikke lige om sejlads er noget for dig kan det jo hurtigt blive en dyr fornøjelse at købe en daycruiser eller en 190hk speedbåd. Kender du ingen der har båd så du kan prøve en tur? Og skal du have 6-7 personer med begynder det at koste, de fleste mindre både er godkendt til max 5-6.

    Hvad jeg vil foreslå:
    Gå en tur på havnen og se de andre både. Hvis der er folk ombord vil de sikkert gerne snakke om deres båd hvis du henvender dig.

    Check Gul&Gratis, DBA og marked på denne side indenfor det beløb du regner med at bruge.

    Tag ud og se en 2-3 både og prøv dem hvis muligt. Helst sammen med en bådkyndig.


  • #5   12. sep 2016 tja manden spurgte om råd , det fik han , og de både der er vist overholder alle de kriterier der er opstillet smiley så mon ikke han har været ude og sejle før ?

  • #6   12. sep 2016 Som du kan se på svarerne så er det et meget åbent spørgsmål du stiller.

    Hvis du skal have et brugbart svar bliver du nødt til at have en elle anden form for budget. Vil du bruge 50.000 eller 500.000? Dertil kommer så driftomkostninger og vedligehold.

    Og som Per skrive. Ud på havnene og blive inspireret. Elsker selv at gå og se på både når jeg er i nærheden af en havn.


Kommentér på:
Valg af bådtype

Annonce