{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Kørte timer og påhængsmotor
  • #1   24. jun 2018 Kommer an på mange ting jo, brugsmønster, service og sådan. Jeg vil mene hvis den er blevet behandlet ordentligt og passet er 2 til 3000 timer muligt. Lav en kompressionstest, så får du en idé om tilstanden indvendigt ift. Slid.

  • #2   24. jun 2018 hvis du overvejer en mercury så ikke særligt mange hehe smiley

    snakker vi helt ny motor ?


  • #3   24. jun 2018 Er den passet og ellers i mekanisk god stand...så mange timer. 👍👍

  • #5   24. jun 2018 Kender til erhvervsfiskere der sejler mere end 3000 timer med deres påhængsmotorer, men som nævnt i tråden vedligeholdelses ,hvordan motoren bruges osv ....

  • #6   24. jun 2018 Mercury er gode motorer

  • #7   24. jun 2018 Mange tak for alle svarne.
    Det lyder til at de kan holde til rigtig mange timer.
    Det er en brugt jeg har kig på og den ser meget vel holdt ud.
    Vis det bliver til noget kommer den lige forbi mekanik til en kontrol/service.


  • #8   24. jun 2018 Jonas J

    der vil nok være delte meninger om hvor god en mercury (mariner) motor er.
    Jeg sys den eneste nævneværdige 4takt der er produceret, af mercury er deres første generation 60hk med karburator.
    ellers sys jeg ikke de har haft den store succes med 4taktere.
    deres gamle to-taktere var kram og kvalitet, og høre man nogle sige Mercury er godt, så er det med garanti fordi de har oplevet mercury den gang de kunne lave kram.

    jeg har desværre hørt og set flere mercury der har haft brud på blokken, tærings problemer, motor fejl, dyse problemer, gearkasse problemer, ujævn motorgang osv.
    de eneste mercury motorer jeg har hørt om som har kørt mange timer har kørt maksimalt 2000timer.

    jeg har kendskab til motorer der har. brækket sig inden 300 timer.

    Suzuki er klart toppen når det kommer til flest drifttimer og de har da os flere rekorder, de er bla set sejle op mod 14.000 drifts timer.

    Honda har jeg hørt om 9.000timer

    Yamaha over 8.000timer

    evinrude etech 9.500timer

    men nu er det jo sjældent en motor, får lov at sejle så mange timer, medmindre der er erhverv.

    de typiske ting er ikke slid på blokken med mindre man kigger Mercury, eller bør man bekymrer sig om tæring, utæt gearhus, utæt / lidt trim.

    15år er en høj alder for en 4takter da de er mere udsatte for at tærer i blokken end totaktere.

    alt over 10år ville jeg personligt holde mig fra smiley





  • #9   24. jun 2018 De både og motor jeg har kigget på er alle over 10år men er det alle mærket du vil sige 10år eller er der nogen der er beder.?

  • #10   24. jun 2018 Min Yamaha 140 HK er fra 1990 og den kører perfekt har ALDRIG svigtet mig, men den bliver også passet. Så det med kun 10 år er noget sludder.

  • #11   25. jun 2018 Peter b det er os en totakter og ikke en 4takter, når aluminium bliver porøst og irret med tiden er sandsynligheden stor for at en 4takter begynder at blande vand og olie sammen, da der er vand og olie kanaler der løber forbi hinanden, er motoren brugt i ferskvand er snakken en anden.

  • #13   25. jun 2018 Når det kommer til hvad der er det beste er der nok mange meninger jeg har haft flere mercury nyere og gamle og der har aldrig været mere galt med den en andre.....når man ser på hvad der sejler/er købt flest af i USA ja så er mercury/mariner godt med..så helt ringe er de alså ikke men det er jo en smagsag..👍👍👍👍

  • #14   25. jun 2018 Det kan godt være mercury/mariner ikke kan lave en problemfri motor.
    Blokken er Yamaha så det siger sig selv.
    Den skal nok holde.
    Ben/mellempladen er noget helt andet som faktis ikke passer til motorene SÅ DET KAN HOLDE.
    Derfor er der mange i årg 98 og frem til 04 der brænder hul i mellempladen.
    Det er både set ved 500 timer. og nogen der først kommer efter 1000 timer.
    Det skal man huske at have med i tankerne.
    Efter årg 2005 skulle de vist havde fået lavet nogle bedre mellemplader så det holder.


  • #15   26. jun 2018 sludder og vrøvl Yamaha er verdens strørste bådmotor leverandø yrmaha motor er bedste, det er også dem der leverer til andre motor bare under et andet navn.

  • #16   28. jun 2018 Fik du købt motor?

Kommentér på:
Kørte timer og påhængsmotor

Annonce