7.041 visninger
|
Oprettet:
Kørte timer og påhængsmotor {{forumTopicSubject}}
Hej
Hvor mange drifts timer kan man regne med, en påhængsmotor burde kunne holde til?
Mere præcist har jeg en 90 hk Mercury 4 takt i tankerne.
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 767
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 50 Både: 1 Emner: 16 Svar: 308
snakker vi helt ny motor ?
okt 2012
Følger: 18 Følgere: 169 Både: 2 Emner: 18 Svar: 1.054
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 304 Både: 4 Emner: 27 Svar: 1.154
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 767
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 23 Svar: 21
Det lyder til at de kan holde til rigtig mange timer.
Det er en brugt jeg har kig på og den ser meget vel holdt ud.
Vis det bliver til noget kommer den lige forbi mekanik til en kontrol/service.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 50 Både: 1 Emner: 16 Svar: 308
der vil nok være delte meninger om hvor god en mercury (mariner) motor er.
Jeg sys den eneste nævneværdige 4takt der er produceret, af mercury er deres første generation 60hk med karburator.
ellers sys jeg ikke de har haft den store succes med 4taktere.
deres gamle to-taktere var kram og kvalitet, og høre man nogle sige Mercury er godt, så er det med garanti fordi de har oplevet mercury den gang de kunne lave kram.
jeg har desværre hørt og set flere mercury der har haft brud på blokken, tærings problemer, motor fejl, dyse problemer, gearkasse problemer, ujævn motorgang osv.
de eneste mercury motorer jeg har hørt om som har kørt mange timer har kørt maksimalt 2000timer.
jeg har kendskab til motorer der har. brækket sig inden 300 timer.
Suzuki er klart toppen når det kommer til flest drifttimer og de har da os flere rekorder, de er bla set sejle op mod 14.000 drifts timer.
Honda har jeg hørt om 9.000timer
Yamaha over 8.000timer
evinrude etech 9.500timer
men nu er det jo sjældent en motor, får lov at sejle så mange timer, medmindre der er erhverv.
de typiske ting er ikke slid på blokken med mindre man kigger Mercury, eller bør man bekymrer sig om tæring, utæt gearhus, utæt / lidt trim.
15år er en høj alder for en 4takter da de er mere udsatte for at tærer i blokken end totaktere.
alt over 10år ville jeg personligt holde mig fra
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 23 Svar: 21
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 272
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 50 Både: 1 Emner: 16 Svar: 308
okt 2012
Følger: 18 Følgere: 169 Både: 2 Emner: 18 Svar: 1.054
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 39 Både: 5 Emner: 12 Svar: 1.111
Blokken er Yamaha så det siger sig selv.
Den skal nok holde.
Ben/mellempladen er noget helt andet som faktis ikke passer til motorene SÅ DET KAN HOLDE.
Derfor er der mange i årg 98 og frem til 04 der brænder hul i mellempladen.
Det er både set ved 500 timer. og nogen der først kommer efter 1000 timer.
Det skal man huske at have med i tankerne.
Efter årg 2005 skulle de vist havde fået lavet nogle bedre mellemplader så det holder.
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 272
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 39 Både: 5 Emner: 12 Svar: 1.111
Kørte timer og påhængsmotor