{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.269 visninger | Oprettet:

peter R
peter R
Tilmeldt:
5. feb 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

ingen gnist johnson {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en gammel 55 hestes johnson som jeg ikke kan få gnist på (ingen af de 2 tændrør) motoren har sidst været startet for to år siden. der medfølgte ikke kabel til motoren men har fundet hvilke kabler der gå hvorhen

jeg ved ikke helt hvordan stopfunktionen aktiveres tror evt det har noget med at fjerne den at gøre

har i nogen erfaringer vil jeg gerne have jeres hjælp ... glæder mig til at få den på båden til sommer

elstarteren er defekt men delene er bestilt den brude kunne starte ved snortræk.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  ingen gnist johnson
  • #1   22. mar 2011 Køb en manual ved saxo.com, så du ved hvad det er du roder med.

    Hvis Kill funktionen i din stop kreds har overgang til stel, får du nemlig ingen gnist på dine rør.

    http://www.boats.net/parts/search/BRP/JOHNSON/1977/55EL77D%201977/IGNITION%20SYSTEM/parts.html


  • #2   22. mar 2011 den sorte ledning fra cdi skal til stel når du stopper den men hvis stik ikke er mont er cdi nok futtet af

  • peter R
    peter R Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #3   27. mar 2011 hej jeg har været ved at måle lidt
    statoren ser ud til at virke fint
    der er stel på begge tændspoler
    der er stel på cdien
    ved at måle å det 4 polede kabel som er indgang til CDIen er der der 400 ohm mellem de to uderste og de kortsluttes ved et punkt
    mellem de to midterste er der kun ca 40 ohm den kortslutter også fint
    den sort/gule kabel er ikke kortsluttet til start

    er det sikkert det er CDIen så?
    undre mig over at der kun er 40ohm når den burde være afbrudt men kan ikke få svinghjulet af er der nogle gode triks der ? har løsnet møtrikken


  • #4   27. mar 2011 kill ledning er den sorte som sidder sammen med de 2 der går til tændspolerne... føld den og se om den er sat på stel et sted (skil stikket ad) hvis ikke den er på stel .. så er din cdi nok futtet af eller der er fejl i det stik med 4 ledninger (ir).. ryk i alle ledninger og se om de sidder fast

  • peter R
    peter R Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #5   28. mar 2011 ja det er kill ledningen jeg har undersøgt ... de 4 ledninger sidder fint men hvornan får jeg svinghjulet af det sidder pænt meget fast er der kun den ene møtrik i toppen? jeg kan nemlig ikke se mere


  • #6   28. mar 2011 Peter, hvis du nu havde bestilt en manual i sidste uge, vidste du hvad det er du roder med. Tro mig, en sådan manual vil du løbende få brug for. Hvad er årsagen til, at du vil have svinghjulet af, når du ikke ved hvad du skal kigge efter ( bort set fra en evt. løs ledning ).
    Havde du manualen, kunne du bare måle modstandsværdierne, og se om de passer i.h.t. manualen.............osv. osv. til fejlen er fundet.

    Nå men svinghjulet sidder kun med den ene møtrik, som du kan se her.
    http://www.crowleymarine.com/johnson-evinrude/parts/43360.cfm

    Men vil tro, at det også kræver en aftrækker. Men det ville du kunne have læst i manualen.


  • #7   28. mar 2011 svinghjulet sidder på en konisk aksel med en styretap det skal trækkes af.... det stik med 3 ledninger er der hvor din kill ledning sidder..din cdi er smuttet

Kommentér på:
ingen gnist johnson

Annonce