{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.681 visninger | Oprettet:

Hvad kan der være galt ? {{forumTopicSubject}}

Har fået mig et rigtig surt problem.

Når jeg sætter min mercrury V8 5,0L i gear , går det fint. Men lige så snart jeg vil have mere gas på , går motoren hurtig op i omdrejninger, men skruen køre ikke hurtigere rundt.. som om den bare "filer" på noget

Hvad kan dette skyldes ? - Kan det være en slidt kobling ligesom en bil?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvad kan der være galt ?
  • #1   9. maj 2011 hvis du kan komme til skruen eller akslen fra gear kassen så prøv mens motoren er slukket men i gear at dreje skruen/akslen og mærk om du driver motoren med rundt.

  • #2   9. maj 2011 Det kan være "vulkaniseringen" i propellen som er gået. Det kan være sket ved grundstød. Har den være sejlet på grund?

  • #3   9. maj 2011 Som Morten siger, det er 98% sikkert din vulkanisering i propellen.

  • #4   9. maj 2011 Nej, båden har aldrig sejlet på grund.

    - Problemet skete da vi lå med 75% speed , pludselig tager motoren vildt mange omdrejninger og jeg gasser ned. Vil prøve at komme op og plane igen, men lykkes ikke da den bare går op i omdrejninger.

    - mener derfor ikke at det er noget med skruen at gøre? eller ?


  • #5   9. maj 2011 Og du er sikker på I ikke har ramt noget da det skete? - Jeg oplevede på min tidligere Campion Allante at det var ved at gå i stykker. Når jeg sejlede alene eller 2 mand, så mærkede jeg intet. Smed jeg dog mere vægt i og specielt bagi, så "gled" den i propellen. Skiftede propellen og så var problemet løst. Propellen havde været sejlet på grund af tidligere ejer.


    Jeg ville klart, hvis du har mulighed for det, prøve en anden problem og se om det ikke løser problemet.


  • #6   9. maj 2011 Hvor kommer du fra? - Det kunne jo være der var en venlig sjæl herinde, så ville låne dig en propel til afprøvning - Havde jeg en, som passede på din båd, så kunne vi nemt have fundet ud af noget. Skifte propel klares jo på under 15 min inkl. øl smiley

  • #7   9. maj 2011 Motorkobling.........

  • #8   9. maj 2011 Jeg har været ude ved båden i dag for at tjekke om jeg kan dreje skruen når jeg sætter båden i gear.
    - Det kan jeg ikke hvis jeg drejer den ene vej, men kan hvis jeg drejer den anden vej.. er det ok?
    - Bladene på skruen er ikke ødelagt.

    Kan det udelukke nogle af jeres ellers gode forslag ?

    Venlig hilsen Lasse


  • #10   10. maj 2011 Det er næsten 100% sikkert, jeg havde samme problem med min nye motor. Skiftede propellen, og problemet var løst. den gamle propel havde gummi vulkanisering, og selvom denne så ud til at være 100% i orden, så var den det ikke. præcis som jesper L skriver, så er det jo en farlig masse heste det stakkels gummi skal kunne holde til, også derfor man ikke direkte kan se det på den. vh lasse.

Kommentér på:
Hvad kan der være galt ?

Annonce