{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

Motor oser en smule efter stilstand. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en VP MD7A som har stået stille cirka 3 år. Skulle efter sigende være renoveret fra cirka 10 år tilbage. Den springer i gang, og sejler rigtig godt. Jeg har inden den blev søsat lavet service og skiftet udstødningsknæk til et rustfri og ny udstødningsslange. Der er også komme ny elektrisk kølevandspumpe på. Motoren bliver varm ved berøring, men forbliver i det grønne felt ifølge instrumenterne. Alt lyder vel som sådan godt? Men udstødningen ryger en smule og den lugter kraftigt af diesel. Først tænkte jeg har det var gammelt diesel. Men 25 liter oven i de resterende 5 gamle liter hjalp ikke nævneværdigt. Tænker selv måske skidt i dyserne og derfor dårlig forbrænding, så overvejer at prøve noget additiv. Nogen der kan anbefale noget eller måske en helt tredje løsning? Problemet var ikke inden den kom på land.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor oser en smule efter stilstand.
  • #1   21. apr 2019 Bell add er rimeligt godt ( kun prøvet på en diesel dyt ) men på 10 år og 3 af disse stilstand, ja det er ikke helt ideelt hvis den ikke har været konserveret i de 3 år, evt en stempel ring der har sat sig lidt fast eller andet der lige skal igang igen, eller noget gummitætning der er blevet hårdt..... men prøv noget aditiv først ellers igang med at gå den igennem også en komp test... pøj pøj

Kommentér på:
Motor oser en smule efter stilstand.

Annonce