{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.868 visninger | Oprettet:

Varm manifold mercruiser 4.3 {{forumTopicSubject}}

Har købt en båd med ovennævnte motor. Har kun nået at sejle en enkelt tur i den for 1 mdr. siden. Dengang tjekkede jeg temperaturen på manifolden efter sejllads og de var begge godt kølige. Nu i dag da båden var startet på land med tilkoblet slange blev den ene manifold godt varm. Kan det passe at manifolden sådan bare lige er færdig fra den ene dag til den anden. Troede nemlig at sådan nogen startede stille og roligt med en stigende temperatur efterhånden som de stoppede til.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varm manifold mercruiser 4.3
  • #1   20. maj 2013 Det kan også være fordi som du netop skriver at du har kørt den med spule muffe. Det er ikke optimalt. Det nemmeste er at smide den i havnen og sejle en lille tur du kan også skaffe en tønde/balje bare sør for at indsugning på drevet er under vand

  • #2   20. maj 2013 Synes bare at der plejer at komme lige meget vand ud af udstødningerne med spule muffe på. Jeg må prøve at have den i vandet eller finde en balje.

  • #3   20. maj 2013 opstart på land giver sjældent et retvisende billede at motorens evne til at køle korrekt - hvorfor ?
    Som ofte fordi, at mange bådejere bruger et haveslange på 100 meters længde og reduceret vandtryk, og dermed også reduceret vandtryk til motorens kølesystem. Dette ses specielt på de motorer med remtrukket / krumtapstrukket søvandspumpe.
    Manifolderne kan godt blive "lune" ved opstart på land fordi flowet igennem kølesystemet ikke er optimalt. Sæt båden i vandet og start motoren op, og sejl en tur. Mærk løbende på manifolder/knæ om de har samme drifttemperatur. De skal være rimelig kølige, så du stadig kan holde hånden på dem.


  • peter H
    peter H Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 5
    #4   20. maj 2013 Jeg har ofte oplevet at der er forskel i temperatur på manifolderne når man kører med motoren på land.

  • #5   20. maj 2013 Tak for svarene. Det var jo fint den ene gang jeg har sejlet i den så problemet er forhåbentligt kun på land

Kommentér på:
Varm manifold mercruiser 4.3

Annonce