3.700 visninger
|
Oprettet:
Varm manifold mercruiser 4.3 {{forumTopicSubject}}
Har købt en båd med ovennævnte motor. Har kun nået at sejle en enkelt tur i den for 1 mdr. siden. Dengang tjekkede jeg temperaturen på manifolden efter sejllads og de var begge godt kølige. Nu i dag da båden var startet på land med tilkoblet slange blev den ene manifold godt varm. Kan det passe at manifolden sådan bare lige er færdig fra den ene dag til den anden. Troede nemlig at sådan nogen startede stille og roligt med en stigende temperatur efterhånden som de stoppede til.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Både: 1 Emner: 63 Svar: 619
sep 2005
Følger: 1 Både: 1 Emner: 14 Svar: 49
maj 2008
Følgere: 48 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.075
Som ofte fordi, at mange bådejere bruger et haveslange på 100 meters længde og reduceret vandtryk, og dermed også reduceret vandtryk til motorens kølesystem. Dette ses specielt på de motorer med remtrukket / krumtapstrukket søvandspumpe.
Manifolderne kan godt blive "lune" ved opstart på land fordi flowet igennem kølesystemet ikke er optimalt. Sæt båden i vandet og start motoren op, og sejl en tur. Mærk løbende på manifolder/knæ om de har samme drifttemperatur. De skal være rimelig kølige, så du stadig kan holde hånden på dem.
maj 2013
Følger: 1 Både: 1 Svar: 5
sep 2005
Følger: 1 Både: 1 Emner: 14 Svar: 49
Varm manifold mercruiser 4.3