{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.984 visninger | Oprettet:

Kim M
Kim M
Tilmeldt:
11. nov 2012
Følger: 1 Både: 1 Emner: 10 Svar: 114

Motor dør ved lave RPM;-( {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Har et problem med min mercury xr2 150 black max. Den sejler fint så længe den er oppe i lidt rpm, men ved havnemanøvrer er det helt galt. Når man sætter den i fremad gear, skal man være lidt hurtig til at gi den lidt gas, ellers dør den bare. Det er værre i bakgear, der vil den slet ikke noget, ligemeget hvor meget gas den får. Kan det være en defekt benzin pumpe? Ved ikke hvordan det virker med sådan en pumpe, men har en ide om at jo flere rpm motoren går, jo hurtigere kører benzin pumpen også rundt? Og derfor kører den fint i de højere rpm?
Nogen bud på hvad det kan være? Er lidt på bar bund her:-(
Det er en v6 fra midt 80`erne


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor dør ved lave RPM;-(
  • #1   4. aug 2013 hvor mange omdrejninger tager den i tomgang?

    Jeg kunne godt have en ide om det bare er en justering af din tomgang, plus kabler.


  • #2   4. aug 2013 Rpm måleren virker ikke så godt, den viser 1000 rpm så snart der kommer strøm til den. Den bevæger sig dog ikke fra de ca 1000 rpm før den får gas. Tror ikke det er tomgang, da jeg synes den går for højt som den står nu. Har læst lidt om motoren på amerikanske fora, og den kan åbenbart godt drille noget:-) Lidt træls den skaber sig sådan, for den går faktisk rigtig godt når man kommer ud på åbent vand, og kan gi den noget gas. Kompressionstesten var super go, og der er kommet nye tændrør i. Havde været fint hvis der var nogen der har haft lignende problemer på deres motor.

  • #4   4. aug 2013 Jens
    Som skrevet ovenfor er tændrørene helt nye. Kan da måske godt være en tomgangsdyse, men tror bare ikke det er der problemet skal findes, den vil jo godt gå i tomgang, også hvis man sejler fremad. Den skal bare lige ha lidt gas først og så tilbage i tomgang. Hvorfor er problemet størst når jeg skal bakke? Der går den i stå ligemeget hvad jeg gør. Både i tomgang, lidt gas og fuld gas. Kompressionstesten var go, så det har jeg udelukket. Måske jeg skulle se om det er til at skaffe pakninger til karburatorerne og renoveringssæt til benzinpumpen, og så ta det fra den ende af? Det kan vel også være noget elektrisk noget det er galt med, eller??

    Ku være fedt at finde en der har sejlet med, eller kender sådan en gammel xr2, der havde nogen fif til at få den til at gå ordentligt, for den trækker virkelig godt og får båden ud af vandet med det samme den får noget øre:-)


  • #6   5. aug 2013 Jeg må prøve noget af det du nævner, næste gang det bliver vejr til at komme ud at sejle. Problemet er der jo kun når den skal "lave noget" i de små rpm. Herhjemme, med spulemufferne på kører den jo fint.

    Andre der har nogen bud på hvad det kan være der driller mig???


  • König
    König Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #7   5. aug 2013 Jeg mener at der er elektrisk benzinpumpe på, så det er ikke der problemet er. Kunne også være justering af dine kabler til gear/gas - eller at gaskablet er røget ud af holderen på motoren og ikke giver korrekt gas. . . .



  • Kevin C
    Kevin C Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   5. aug 2013 Hej Kim.
    Ved ikke om dette løser dit problem, men prøv og se om du har sammen problem som jeg havde.

    Dette billede er fra min benzinpumpe, og efter jeg fik en ny "paknings ring" på var der intet problem.
    jeg havde ca. samme problem som dig.

    Held og lykke. smiley


    profilbillede
  • #9   6. aug 2013 Kønig
    Har tjekket op på kabler. Det var ikke der løsningen skulle findes:-(

    Kevin C
    Det der skal jeg da lige ha tjekket op på, for det lyder mere rigtigt end slappe kabler og for lav tomgang.


  • #10   12. aug 2013 Har nu haft adskilt benzinpumpen. Den så ud som ny indvendigt, membranen var tæt osv. Det kan dog godt se ud som om at pakningen mellem pumpe og motor har været lidt utæt, og eftersom pumpen åbenbart bruger vakuum for at pumpe, kan det jo være der fejlen er?? Kan man forestille sig at der er vakuum nok når motoren er oppe i de højere rpm, men ikke kan skabe vakuum nok i tomgang??
    En ny pakning er under fremstilling ude i mit skur, da det ikke er sådan noget man kan købe hvor som helst:-)
    Håber på godt vejr en af de nærmeste dage, så båden kan komme i vandet og blive afprøvet.
    Krydser fingre:-)


Kommentér på:
Motor dør ved lave RPM;-(

Annonce