{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

pam K
pam K
Tilmeldt:
31. jul 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2

Evinrude 35 Elan - dør ved belastning???!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa,
er der nogen der kan komme med et godt råd smiley
Motor går fint på land, starter perfekt men så snart båden kommer i vandet går den ok i de lave omdrejninger i vandet og dør ved højere belastning altså maks gas????
Tændrør skiftet, tændspole skiftet, kaburator renset og justeret...
Any good ideas;-)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Evinrude 35 Elan - dør ved belastning???!!
  • pam K
    pam K Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #2   31. jul 2017 Den dør ikke helt ud... kunne være man skulle prøve at tappe benzinen af og komme en ny blanding på;-) Vi prøver smiley Tak

  • Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Svar: 8
    #3   31. jul 2017 Jeg vil tro at karburator ikke er renset ordentligt. Der skal ingenting til, før high speed dysen stopper til.

    Ellers kan det være manglende benzin. Kontroller at udluftningsskruen på tanken er åben. Tjek slanger for revner, falsk luft, osv.

    Tjek om pumpebolden er hård eller blød når motoren begynder ikke at vil tage gas. Hvis den tager gas når der trykkes på bolden, så er bolden eller benzinpumpen defekt.

    Tjek om der kommer vandsprøjt ind til motoren, så tændingen får vand.

    Derudover: defekte tændspoler vil være mit bedste bud.


  • pam K
    pam K Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #4   31. jul 2017 Tak for svar smiley Vi tjekker de forskellige ting imorgen og håber drengene endelig kan komme på vandet ;)))
    smiley


  • Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Svar: 8
    #5   31. jul 2017 I er velkomne til at sende en privatbesked til mig, så hjælper jeg gerne med vejledning.

  • #6   1. aug 2017 super god motor dog. var enormt glad for min 👍

  • Jan C
    Jan C Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 2
    #7   8. aug 2017 Hej. Jeg har en elan 35 fra 1995 med samme problemer. Den kan tøffe i tomgang og 1/4 gas derudaf men kører som om den kører på 2 cylindre og vil ikke tage gassen ordentligt. Jeg har fjernet olieblanderen. Ved ikke om olieledningerne skal have en klemme ? Har skiftet til 3 helt nye tændspoler. Har prøvet en anden Powerpack uden held. Fået renset alle 3 karburatorer. Nye tændrør. Nye tændrørshætter og tændrørsledninger. Har fjernet termostaten da motoren blev meget varm. Målt cylinderkompression ok på alle 3 cylindre. Er der nogen som ved om olieledningerne skal have en klemme ?

  • Jan C
    Jan C Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 2
    #8   20. sep 2017 Har nu fundet fejlen på min elan. Der sidder 2 benzinpumper på motoren. Den ene pumpe virkede ikke. Ved at skifte trykslange og massere benzinpumpen så kom der gang i benzintilførsel til cylinder 3.

Kommentér på:
Evinrude 35 Elan - dør ved belastning???!!

Annonce