{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Forbrug
  • #1   19. aug 2013 fuld speed ca 30l/t 50% 10-15 l/t

  • #2   19. aug 2013 Okay. Så er det ikke helt galt. Båden går Maks 25 knob. Ved 18-19 knob vil jeg anslå at den bruger ca 20 liter/timen. Passer jo godt nok med det du skriver.

    Er dog måske lidt overrasket over at den er så tørstig. Det koster at have det sjovt smiley


  • #3   19. aug 2013 nemlig smiley


  • #4   19. aug 2013 Gamle 2T påhængsmotorer med kaburator er ikke ligefrem kendt for at være nøjsomme, de moderne 2T, med indsprøjtning, som dem Evinrude laver, bruger kun ca. det halve af det, de gamle gjorde, ved samme fart....

    Du kan være glad for, at du ikke har en 150 hp, Mercury, Power of Tower række 6´er bag på din båd, dens forbrug kunne give en voksen mand tårer i øjnene smiley Jeg var den heldige ejer af en i firserne, og bortset fra, at den var mere tørstig end en Grønlænder i Sahara, så var den nok en af de bedste påhængsmotor der nogensinde er lavet, hvis man tager årstallet for fremstillingen i betragtning.

    Det kan Mekanikles sikkert give mig ret i, det kan gøre en helt nostalgisk at tænke på dagene på søen med den, spændt bag på min, dengang lækre Global.


  • #5   19. aug 2013 Så må jeg jo have bygget indsprøjtning på den smiley

    Ja. De gl. Tower of Power grænsede vel nærmest til kunst. Flot motor!


  • #6   19. aug 2013 Jeg er glad for at du kender dem, og kan lide dem, og ja, de var noget helt for sig selv, og jeg kan stadigvæk lide dem, uanset at de er så vildt tørstige.

    Jeg var så dum, at skifte den ud i 89. med en ny 3 cylindret, 90 hp Mercury, da jeg ikke syntes jeg ville fyre over 100 liter benzin af, hver gang vi var på vandet hele dagen.

    Den nye havde selvfølgelig et meget lavere forbrug, men den var også meget mere ukultiveret i den måde at køre på ...


Kommentér på:
Forbrug

Annonce