{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Forbrug {{forumTopicSubject}}

Halløj folkens.

Så nærmer foråret sig, Wow hvor man da glæder sig smiley

Har tænkt på, om der er en god måde at afregne benzin/forbrug på, hvis man låner sin båd ud.

Tænkte først 300,- pr. motortime, men det holder jo ikke rigtigt.

Men hvad ville i gøre, HVIS i skulle gøre noget, er der en smart metode...?

God aften derude smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Forbrug
  • #1   2. mar 2017 det kommer vel lidt an på hvor meget den kan bruge pr. time. der skal jo også lidt til hvis/når service skal laves og hvem skal betale hvis den går i stykker..

    hvis det er venner så ville jeg bare sige den er fuld når den bliver afleveret, ville aldrig låne ud til andre...


  • #2   2. mar 2017 Med fuld hammer er det måske 50 liter eller mere. Men hvis nu man sejler stille og roligt i havnen, så er det jo ingenting.

    Så det er mere om man kan måle det på en eller anden måde. Sætte noget imellem et sted smiley

    Ja, at have tanket helt op hver gang/hele tiden, kan også være en løsning. Men med 120 liter i tanken, ville det være fint ikke at skulle sjat tanke konstant = sorry, dovenskab, i know smiley

    Nemt skal det ikke være smiley


  • #3   2. mar 2017 Det er jo dem der låner der skal tanke... So be it, de har ingen båd, men låner din, så er det mindste de kan gøre da at tanke den op igen.



  • #4   2. mar 2017 Hej. Jeg har en flov måler i overskud da jeg købt min Garmin gps. Og da jeg sejler på diesel kan jeg ikke bruge min flov måler. Så ved ikke om den evt kan bruges. Kan den så må vi have handlet smiley

    MVH Claus


  • #5   2. mar 2017 Claus, hmm, fisk smiley

    Men lyder spændende..!


  • #6   2. mar 2017 ha 3 mærker på din båd så du ved hvor den står på måleren når der 1/3 ,2/3 og fuld, skulle de de komme til at betale for elkstra 10 l er det meget nådigt sluppet for at låne , en båd , der er jo masser af andre udgifter når man har båd-

  • #7   2. mar 2017 Venner: Afleveres i samme stand som den lånes fra start plus 500,- til vedligehold. De 500,- kan man få retur hvis man hjælper med ex. bundmaling (ja så nyt folie på din ,selvom jeg godt ved du hellere vil stå for den opgave selv), men så noget andet da smiley ).

  • #8   2. mar 2017 Hvor er det dejligt med den aktivitet der er her op mod foråret.
    Er der nogen af jer der skal på messe så har jeg to fri billetter. Først til mølle.


  • #9   2. mar 2017 Når jeg lige tænker over det... afleveres i samme stand,, de får godt nok travlt med det stykke arbejde du har lavet smiley smiley

  • #10   2. mar 2017 Man skal bare passe ordentlig på sagerne, så er det ingen sag smiley

  • #11   2. mar 2017 De biletter kunne jeg godt tænke mig . PM sendt

  • #12   3. mar 2017 1) Båden leveres med fuld tank, og afleveres med fuld tank.
    2) Lånes kun ud, til person med gyldigt speedbådskort ( hvis påkrævet ).
    3) Ved skade hæfter lejer for selvrisiko ( hvis båden har det ) + præmiestigning for udlejer.
    4) Undersøg med dit forsikringsselskab, om din bådforsikring også omfatter udlejning - det er langt de færreste der gør det.
    5) Som oftest er bådforsikringer kostbare, hvis båden skal bruges til udlejning.
    6) Timeprisen skal være pr. påbegyndt time og ikke pr. motortime.
    7) Båden skal afleveres i samme stand som ved modtagelse.
    8) Husk redningsveste ( CE godkendte ), der passer i vægtstørrelse til brugerne.
    9) Ved spiritussejlads, hvor lejer stoppes af politiet, hæfter lejer for det økonomiske tab udlejer har, såfremt båden beslaglægges af politiet, grundet promillens størrelse.

    Det var lige i første omgang, hvad jeg kunne komme på...:) Der er sikkert mere.


  • #13   10. mar 2017 Fuld tank når den afleveres tilbage...
    Du skal da ikke til at købe instrumenter for flere tusinde for at få lov at låne den ud! Ville ikke låne min båd ud med mindre der var en god fordel i det for mig også!


Kommentér på:
Forbrug

Annonce