{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.977 visninger | Oprettet:

Forstærkning af jolle?? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Skal til at forstærke min jolle, da jeg synes den er ret løs i bunden, og for at jeg kan sejle ordentligt med motor. Derfor skal hækken og forstærkes. Hertil vil jeg spørge om hvilke materialer jeg skal bruge og evt. fremgangsmåde. Har hørt lidt om det der skum i dobbeltskrogede både, men har ikke mod (måske) på at gå i gang med det.

På forhånd tak!

Har vedhæftet et billede af båden som er 330 cm - 11 fod


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Forstærkning af jolle??
  • #1   10. sep 2013 og det skal siges at det er mit vinterprojekt

    profilbillede
  • #2   10. sep 2013 definer "løs i bunden" tvivler oprigtigt på at det kan betale sig at putte materialer og en masse timer i den type båd sammenlignet med at finde en anden der kan det du ønsker?

  • #3   10. sep 2013 Arh det er mig der har formuleret mig forkert...
    Jeg mener bare den giver sig fordi den er ret tyndt bygget, og der er ikke noget "afstivning" i. Den sejler fint lige nu, men da jeg vil have en lille benzin motor, vil jeg være sikker på den holder. Har tænkt på en træplade af en eller anden slags, som kunne komme ned i bunden og så støbe glasfiber, så den er tæt.

    Har du nogen forslag?


  • #4   10. sep 2013 kom lige med et par billeder mere... kan det passe den ikke har en ordentlig glasfiberforstærket ræling rundt ??? ellers er det jo bare at bygge støttekasser til at sidde på istedet for sæderne fx. men der er mange muligheder som alle mere eller mindre vil stive båden af på den ene eller anden led.
    jo som du selv siger kan du sagtens lave dobbeltbund i den men det tager selvfølgelig noget fribord.
    personligt ville jeg nok bare lægge en køl på udvendigt, det stiver meget, især hvis rælingen også er i orden.
    men ellers ville jeg bare bruge den som den er og vente til der kom et godt tilbud på en lidt større jolle i god stand... det er væsentligt bedre end en masse hjemmelavet


  • #5   10. sep 2013 Tror jeg vil bygge som du siger nogle kasser istedet for sæder og mulighvis lave den dobbeltbundet.

    Kan lægge et billede ind i morgen aften, da den står indenfor nu så skal lige have den ud.

    Tak for hjælp! Fik lige nogle gode idéer smiley


Kommentér på:
Forstærkning af jolle??

Annonce